10 definícií luxusu vo svete nehnuteľností

Definicie luxusných nehnutelností.

Na základe kolektívnych postrehov a skúseností našich odborných pracovníkov medzinárodných pobočiek realitných kancelárií, odborníci z Luxury Defined v rámci ich výročnej správy o globálnom trhu s nehnuteľnosťami zostavili obrazový prehľad preferencií kupujúcich luxusných domov. Súčasným luxusom je…

1) Luxus je … oveľa viac než lokalita, lokalita a lokalita

Tradičné adresy prominentov a jedinečné poštové smerovacie čísla dnes už nie sú základnou definíciou luxusných domov. Jednotlivci, ktorí disponujú vysokou hodnotou majetku, posúvajú hranice tradičných luxusných lokalít. Ak dostanú výhodné ponuky z hľadiska vybavenosti a životného štýlu, sú ochotní zaplatiť si za novovzniknutú luxusnú lokalitu. S týmto javom súvisí aj vznik jedinečných komerčných nehnuteľností.

„Keďže sa niektoré časti Londýna stávajú prijateľnejšími (The City, Battersea, Vauxhall, White City/Hammersmith, Earls Court, Shoreditch) zisťujeme, že domáci a medzinárodní kupujúci sú otvorení aj takým častiam Londýna, ktoré sa nachádzajú mimo ich komfortnej zóny. Tento jav spôsobuje gentrifikácia súvisiaca s rozvojom rezidenčného bývania a zlepšením infraštruktúry.“

Lulu Egerton z realitnej kancelárie Strutt & Parker, Londýn

„Po tom, čo sa ceny nehnuteľností v tradičných luxusných lokalitách vyšplhali nad možnosti mladších a bohatých kupujúcich zo zahraničia, tí sa zamerali na netradičné lokality, ako napríklad Kowloon Island, kde nové nehnuteľnosti ponúkajú služby a vybavenie na vysokej úrovni.“

KS Koh z medzinárodnej realitnej agentúry Landscope – Christie’s International Real Estate, Hongkong

2) Luxus je…ekologické bývanie

Pre bohatých kupujúcich je atraktívne vlastniť nehnuteľnosť, ktorá nemá negatívny, a práve naopak, pozitívny dopad na spoločnosť. Dopyt po udržateľnejšom a zdravšom životnom prostredí kladie dôraz na fakt, že treba vedieť, kde a ako sa dané produkty vyrábajú a odštartoval trend ekologického bývania.

„Základ životného štýlu na Kajmanských ostrovoch sa odvíja od krásy tunajšej vody a počasia, aj od súladu medzi udržateľnou architektúrou a prírodnou scenériou. Na trhu s luxusnými nehnuteľnosťami tieto prvky predstavujú prioritu pre náročných kupujúcich, ktorí oceňujú kreatívnu víziu a premyslený dizajn. Považujú ich za spôsob, ako si zvýšiť životnú úroveň.“

Jackie Doak z realitnej kancelárie Provenance Properties, Grand Cayman, Kajmanské ostrovy

„Kupujúci luxusných nehnuteľností hľadajú domy, ktoré sú energeticky úsporné a ekologické z hľadiska ich konštrukcie a vybavenia.“

Walt Danley z realitnej kancelárie Walt Danley Realty, Paradise Valley, Arizona

„Zámožní klienti čoraz častejšie vyhľadávajú nehnuteľnosti v blízkosti rušných lokalít s bohatou ponukou kultúrnych podujatí, vonkajších aktivít, príležitostí zažívať charitatívne akcie a pokúsiť sa niečo zmeniť.“

Michael Saunders zo spoločnosti Michael Saunders & company, Sarasota, Florida

Moderný plážový dom, Sarasota, Florida.

3) Luxus je… zážitkový

Súčasní bohatí spotrebitelia sú, v porovnaní s predošlými generáciami, informovanejší, viac zasiahnutí globalizáciou a sofistikovanejší. Podľa štúdie zameranej na trendy v maloobchode s luxusným tovarom, ktorú zrealizovala spoločnosť Cognizent, najmä ľudia narodení v rokoch 1946 až 1964 sú „menej materialistickí a viac si cenia zážitky.“

Jednotlivci, ktorí majú veľa peňazí siahajú po luxuse od prestížnych značiek, ako je napríklad Christie’s. Dirk Boll, manažér značky Christie’s pre európsky trh skonštatoval: „Svet vysoko-kvalitného umenia a vzdelania, cestovania, luxusného tovaru a architektúry sa navzájom prelínajú. My sa usilujeme predovšetkým slúžiť našim zákazníkom kedykoľvek a akokoľvek sa rozhodnú siahnuť po umení. Čoraz častejšie siahajú po umení v oblastiach luxusu ako je architektúra a cestovanie, kde sa pôžitok, ktorý je dôležitejší ako vlastníctvo, pretaví do zážitku.“

Tento posun k zážitkovému luxusu je badateľný aj v oblasti preferencií bohatých nákupcov nehnuteľností, teda pokiaľ ide o vybavenie domu a ich životný štýl.

„Kupujúci chcú čoraz častejšie investovať do takých vlastností nehnuteľností, ktoré by sa dali opísať prívlastkom „zážitkové. Napríklad to predstavuje meditačná záhrada, alebo exteriérová sprcha.“

Justine DeLuce zo spoločnosti Chestnut Park Real Estate, Toronto

„Keď peniaze nerozhodujú, ľudia túžia po zmysluplnom a lepšom živote. Položme si otázku: O čo sme v živote obohatení, ak máme prístup k veciam a možnostiam, ktoré môžu byť každý deň zážitkom?“

Ruth Kennedy Sudduth zo spoločnosti LandVest, Nové Anglicko

Spálňa s obojstranným lineárnym krbom, ktorý je spoločný pre spálňu a mramorovú kúpeľňu s vaňou, parnou a exteriérovou sprchou.

4) Luxus je…pohodlie

Na preferencie najbohatších nákupcov nehnuteľností vo svete značne vplýva obnova centra mnohých veľkých miest a zmeny v dynamike. Keďže deti, ktoré sa narodili v 80. a 90. rokoch 20. storočia (tzv. Mileniáli) dospievajú a ich rodičia, ktorí sa narodili pred rokom 1964 (tzv. baby-boomeri) sledujú, ako ich deti odchádzajú z domu, v mnohých veľkých mestách sa začínajú usadzovať nákupcovia nehnuteľností vo vyššom veku. Obyvatelia prímestských častí taktiež čoraz viac preferujú vybavenosť mesta.

„Ľudia, ktorých deti sa osamostatnili, sa radšej presťahujú z veľkého prázdneho domu do menšieho panelákového bytu v meste, kde majú veľa možností a na úrady, do obchodov či reštaurácií sa dostanú aj peši.“

Ron Shuffield zo spoločnosti EWM Realty International na Miami, Florida

„Zaznamenali sme trend, v rámci ktorého bohatí zákazníci vo veku 50 a viac rokov predávajú svoje domy na vidieku a sťahujú sa do mesta.“

Michael Blaser zo spoločnosti Würst and Würst, Zurich, Švajčiarsko

„Lisabonský trh s nehnuteľnosťami sa rozrastá, a to vďaka dopytu klientov, ktorí majú záujem o nové moderné budovy v centre mesta.“

Rafael Ascenso zo spoločnosti Porta da Frente, Lisabon, Portugalsko

Očarujúci strešný byt, ktorý ponúka luxusné mestské bývanie v srdci Zurichu a susedí priamo so zelenou relaxačnou zónou novovybudovaného parku Pfingstweidpark, ktorý sa nachádza len pár krokov od vlakovej stanice Hardbrücke.

5) Luxus je…bez vekových hraníc

Multi-generačné cestovanie (spoločné výlety najmenej troch generácií) bolo podľa správy o luxusnom cestovnom ruchu, najväčším trendom roka 2014. Keďže sa tento typ cestovného ruchu rozrastá, niektoré prestížne trhy s nehnuteľnosťami, najmä tie v letoviskách, zaznamenávajú stúpajúci dopyt po luxusných nehnuteľnostiach s flexibilnými priestormi, ktoré je možné prispôsobiť pre rôzne generácie a na zábavu.

„Bohatí kupujúci sa čoraz častejšie zameriavajú na rodinné priestory, ako je napríklad priestor na bývanie pre dospelé deti, alebo vnúčatá a hosťovské domy pre starých rodičov.“

Dub Dellis zo spoločnosti Walt Danley Associates, Paradise Valley, Arizona

„V súčasnosti zaznamenávame trend kupovať prvotriedne apartmány v luxusných vertikálnych budovách, ktoré ponúkajú multifunkčné priestory, určené pre rôzne druhy zábavy.“

Lucia Cavazos zo spoločnosti Gerencia RED v Monterey, Mexiko

„Široká škála vybavenia a zábavy pre celú rodinu sa stáva čoraz väčšou prioritou pre bohatých nákupcov nehnuteľností. Tento trend je možné vidieť najmä v mladých rodinách, kde sa domy s rôznym vybavením pre deti všetkých vekových kategórií stali nevyhnutnosťou. To viedlo k nárastu budovania nových dôležitých budov na predmestí Bogoty, dokonca aj v rámci Country klubov.“

Juan Carlos Corredor Muñoz zo spoločnosti Julio Corredor & CIA, Bogota, Kolumbia

6) Luxus je…maximálne súkromie

Doba smartfónov a všadeprítomnosť sociálnych sietí so sebou prináša narastajúcu túžbu po súkromí, najmä ak ide o vysokopostavených a verejne známych zákazníkov z oblasti luxusných realít.

„Pútavé ulice, ktoré prekvapujú turistov z iných miest a ktoré za čias Gregoyho Pecka a Gréty Garbo nemali konkurenciu, sa premenili na ideálne miesto pre súkromné príjazdové cesty dlhšie než kedykoľvek predtým, čím predstavujú bezpečie a život mimo verejnosti v čo najväčšej možnej miere. Okázalosť ustúpila v prospech utlmenosti.“

Jeff Hyland zo spoločnosti Hilton & Hyland, Beverly Hills, Kaliformia

„Hlavným znakom najlepších ponúk nehnuteľností súčasnosti je maximálne súkromie a samota. Kupujúci, ktorí si potrpia na bezpečnosť čoraz častejšie vyhľadávajú skrýše paparazzov.“

Katherine Baryluk zo spoločnosti Regency International, Turks a Caicos

Svätyňa v letovisku Parrot Cay na ostrovoch Turks a Caicos.

7) Luxus je…vzácny

Podľa správy z časopisu Barcley’s, Wealth Insights platí, že „pre dnešného bohatého investora je nadobudnutie luxusu podobné, ako dať si postaviť trezor.“

Unikátna nehnuteľnosť predstavuje maximálny poklad. V jednotlivcoch, ktorí disponujú veľmi vysokým kapitálom, môže vyvolať rovnako intenzívne pocity, ako keby si kúpili športové družstvo alebo vzácne umelecké dielo. Mnohí stavitelia ultra-luxusných nehnuteľností vytvorili vzácne koncepty presne, pomocou limitovaných štruktúr a jedinečných kreácií pod prísnym dohľadom medzinárodných architektov a dizajnérov.

„Stavitelia z Južnej Floridy a celosvetovo uznávaní hviezdni architekti vytvárajú „umelecké diela“ v najnovších bytových domoch na Miami. Kupujúcich to inšpiruje k tomu, aby si tam kúpili tretí, štvrtý alebo piaty byt a vlastnili tak byt v jednej z týchto ikonických budov.“

Ron Shuffield zo spoločnosti EWM Realty International, Miami, Florida

Unikátne nehnuteľnosti, jediné svojho druhu, sa stávajú najnovšou vychytávkou medzi najbohatšími ľuďmi sveta. Je to ako vlastniť dielo Andyho Warhola, alebo automobil Bugatti. Najbohatší ľudia čoraz častejšie túžia vlastniť architektonickú vzácnosť, ako napríklad jednu zo štyridsaťjeden rezidencií v ikonickom komplexe Ten Trinity Square na brehu Temže.

Nároční kupujúci vnímajú takúto kúpu ako príležitosť bývať v živom umeleckom diele, v živom kúsku histórie.“

Dan Conn, generálny riaditeľ medzinárodnej realitnej spoločnosti Christie’s International Real Estate

Ten Trinity Square, Londýn, Anglicko.

8) Luxus je…dom na kľúč

Mnohí kupujúci sú ochotní priplatiť si za pohodlie, keď si stačí do luxusne zariadeného domu „priniesť zubnú kefku“.

Realitní makléri si všimli stúpajúci záujem o úplne nové domy zo strany nákupcov nehnuteľností, ktorí si s radosťou priplatia za bezpečnosť, správcu nehnuteľnosti a iné luxusné doplnky v rámci zariadenia domácnosti.

V minulosti medzi top ponuku roka v Beverly Hills patrila nehnuteľnosť, ktorá sa predala za 70 miliónov dolárov. Dom sa predal kompletne zariadený, vrátane rozsiahlej zbierky vín, ktorú tvorilo 2500 fliaš vo vínnej pivnici a plná skriňa s cukrovinkami za 200 000 dolárov. Realitný maklér, unavený z vety „stačí si priniesť zubnú kefku,“ umiestnil do domu osem zubných kefiek značky OralB 3D Braun, ktoré patrili k zariadeniu domu!“

Jeff Hyland zo spoločnosti Hilton & Hyland, Beverly Hills, Kalifornia

„Mnohí kupujúci si zakladajú na bezchybnom zariadení domov, alebo bytov. Nemajú chuť na rekonštrukciu ani na jej plánovanie, a preto sú ochotní priplatiť si za to, aby sa mohli hneď nasťahovať.“

Lulu Egerton z realitnej kancelárie Strutt & Parker, Londýn

„V nedávnej minulosti, ako reakcia na záujem zo strany kupujúcich, prišli na trh nové nehnuteľnosti na kľúč a stali sa novým trendom na ostrove Svätý Bartolomej.“

Christian Wattiau z realitnej spoločnosti Sibarth Real Estate, Svätý Bartolomej

9) Luxus je…postaviť si dom od nuly

Na druhej strane, niektorí nadšení kupujúci posúvajú túžbu po niečom novom do nových výšin. Pod vplyvom nekvalitnej výstavby domov, si čoraz viac a viac bohatých kupujúcich chce postaviť svoju unikátnu nehnuteľnosť úplne od nuly.

„Jeden z najzaujímavejších trendov je stratégia kúpy unikátnej nehnuteľnosti a svoju starú nehnuteľnosť zbúrať. Medzi najlepšími sa umiestnili aj takto postavené nehnuteľnosti v Jacksone. Predpokladáme, že tento trend bude pretrvávať aj naďalej.“

Julie Faupel z realitnej spoločnosti Jackson Hole Real Estate Associates, Wyoming

„V minulosti na vrchol najdrahšej predanej nehnuteľnosti za rok patrila nehnuteľnosť za 13 miliónov dolárov. Čaká ju demolácia a noví majitelia si postavia svoj obrovský dom nanovo.“

Robert Greenwood zo spoločnosti Regency International, Turks a Caicos

„Vzhľadom na veľmi obmedzenú ponuku na našom trhu badáme významný nárast zákazkovej výstavby nových domov pre kupujúcich, ktorí hľadajú drahé, jedinečné nehnuteľnosti.“

James Bruner zo spoločnosti Fenton Lang Bruner & Associates, Jupiterov ostrov, Florida

Zriedkavý úkaz na Jupiterovom ostrove – 2,5 árový pozemok vhodný na výstavbu domu s krásnym golfovým ihriskom s výhľadom cez Basset Creek na Indiánsku rieku.

10) Luxus je…decentný

Mnohí prvotriedni experti na medzinárodnom trhu s nehnuteľnosťami konštatujú, že luxus už nie je o arogantnom ukazovaní bohatstva. Namiesto toho bude trend menšieho luxusu v súlade s mottom „radšej kvalita, ako kvantita“ aj naďalej jedným z kľúčových princípov mnohých prestížnych akvizícií majetku.

„Kupujúci luxusných nehnuteľností sa usilujú byť diskrétni, menej nápadní. Súčasný trend je miešať architektúru s topografiou prostredia, nemať všetko vyslovene drahé.“

Justin Deluce z realitnej spoločnosti Chestnut Park Real Estate, Toronto

„Bohatým kupujúcim viac než na veľkosti nehnuteľnosti záleží na kvalite zariadenia a na životnom štýle, aký im táto nehnuteľnosť ponúka.“

Emily Moreland zo spoločnosti Moreland Properties, Austin, Texas

„Sme svedkami pretrvávajúcej tendencie upúšťať od okázalého vystatovania sa bohatstvom a prejsť k decentnému zľahčovaniu tejto témy.“

Bud Clark z realitnej spoločnosti Willis Allen Real Estate, La Jolla, Kalifornia

Zdroj: Christie’s, Yahoo, MSN

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.