Predaj automobilov značiek Bentley a Lamborghini bol kvôli unudeným boháčom na vzostupe

Tento čas je skvelý na predaj veľmi, ale veľmi drahých áut. Brian Miller, riaditeľ firmy Manhattan Motors, ktoré je exkluzívne obchodné zastúpenie predávajúce medzi inými ultra luxusnými značkami aj mená ako Bentley, Lamborghini a Bugatti, poznamenal: „Som v tomto obchode 40 rokov a doposiaľ som nič také nevidel.“

Zatiaľ čo predaj automobilov ako taký, trpel kvôli zatváraniu tovární a kvôli iným narušeniam spôsobených pandémiou, predaj ohromne drahých automobilov ako sú Ferrari, Bentley a Lamborghini ukončil rok 2020 extrémnou rýchlosťou. V Spojených štátoch, celkový predaj osobných automobilov predchádzajúci rok, v porovnaní s rokom 2019 klesol o 10 percent. Tyson Jominy, podpredseda pre dátovú analýzu firmy J.D. Power uviedol, že dokonca aj keď sa predaj automobilov v poslednom štvrťroku pevne vrátil do pôvodného stavu, tak rýchlosť predaja bola len podobná ako tá v poslednom štvrťroku roku 2019.

Ďalej tvrdí, že predaj automobilov s cenou vyššou ako 80 000 dolárov sa v poslednom štvrťroku medziročne takmer zdvojnásobil. Čo sa týka automobilov s cenou prevyšujúcou 100 000 dolárov, ich predaj sa v USA tento štvrťrok zvýšil o 63 percent. A dodal: „To, čo sa tu deje, je celkom úžasný efekt bohatstva.“

Čo sa týka predajov a dosiahnutia svojho vôbec najvyššieho zisku, považuje značka Lamborghini rok 2020 za svoj druhý najlepší rok v histórií. Podľa Jominyho zohrala vzostupná nálada na trhu svoju významnú úlohu. Keďže bohatí ľudia nemohli utratiť peniaze za cestovanie, veľa z nich investovalo do luxusného tovaru, akým sú napríklad drahé automobily.

Miller uviedol, že zákazníci si často objednávajú tieto automobily aj so svojimi presnými špecifikáciami a čakajú mesiace na to, kedy budú skonštruované. Avšak, často si necháva niektoré poruke, najmä pre tých, ktorí sa chcú previezť v jednom zo svojich obľúbených značiek Rolls-Royce alebo Lamborghini. Myslí si, že čiastočne za taký vzostup predajov môže to, že ľudia len tak posedávajú a nemajú veľmi čo robiť a preto si na internete prezerajú drahé autá.

Jominy uviedol, že jednou z pozoruhodnejších vecí na takomto náraste je to, že väčšina z kupujúcich sú práve mladí ľudia. Myslí si, že vzorom pre túto generáciu sa stal bohatý jednotlivec z generácie Y, pracujúci pre technologický priemysel v Austine.

Rekordný predaj a “okamžitý nárast“

Bentley, ktorá je ultra luxusnou značkou automobilov, v priebehu minulého roka zaznamenala svoj doposiaľ úplne najlepší rok v histórií, a to aj napriek tomu, že pandémia na začiatku hneď zatvorila ich továreň v anglickom meste Crewe až na sedem týždňov. Adrian Hallmark, generálny riaditeľ tejto značky v rozhovore uviedol, že keď bola továreň nakoniec opätovne otvorená, aj tak po dobu deviatich týždňov bežala len na polovicu svojej normálnej výrobnej produkcie.

Napriek tomu firma Bentley v priebehu posledného roka predala 11 206 kusov osobných automobilov a SUV, čo je o 100 kusov viac ako v roku 2019, ktorý bol sám o sebe rekordným rokom. Hallmark uviedol, že v Číne zaznamenali tak isto veľký nárast v predajoch až takmer o 50 percent a považuje vynovený model Flying Spur za obzvlášť veľký hit. Tento model bol trhom veľmi očakávaný. Hallmark prirovnáva jeho návrat na trh k púšti, na ktorú konečne dopadli kvapky dažďa a tak sa mohli objaviť kvety. A dodáva, že zaznamenali okamžitý nárast predajov s automobilom, ktorý bežne predstavuje viac ako 30 percent objemu spoločnosti Bentley.

Značka Lamborghini zažila medzičasom svoj najvýnosnejší rok spomedzi všetkých a považuje ho zároveň za druhý najlepší rok vo svojej histórii čo sa týka predajov, pretože len rok 2019 bol rokom, v ktorom sa predalo najviac automobilov tejto značky. Počas celého roku 2020, táto exotická automobilka predala 7430 osobných automobilov a SUV, čo je len o 9,5 percenta menej ako v roku 2019. Stephan Winkelmann, generálny riaditeľ spoločnosti Lamborghini tvrdí, že posledný štvrťrok roku 2020 je považovaný za najlepší v histórii talianskych výrobcov športových áut, a že objednávky boli kompletne vypredané na prvých deväť mesiacov roku 2021.

Obe značky Bentley a Lamborghini sú vlastnené koncernom Volkswagen.

Čo sa týka značky Ferrari, jej predaj v poslednom roku klesol o 10 percent z dôvodu 7-týždňového zatvorenia továrne. Ale táto automobilka zaznamenala rekord, čo sa týka predajov a tržieb. Ako oznámila spoločnosť, objednávky na ďalšie automobily taktiež dosahovali rekordné hodnoty.

Avšak, nie všetky luxusné automobilky si v minulom roku viedli tak dobre. Príčinou tohto nezdaru v predaji môže byť aj načasovanie predstavenia produktu, ktoré nie je vždy dobre zľadené aj s kalendárnym rokom.

Napríklad, predaj značky Rolls-Royce v poslednom roku klesol o viac ako 26 percent (v porovnaní s ich rekordným rokom 2019). Rok 2019 bol prvým rokom, kedy bolo v predaji SUV Rolls-Royce Cullinan, čo je jedným z jej najobľúbenejších modelov značky. Naopak, v roku 2020 spoločnosť prestala po veľkú časť roka produkovať model Ghost z dôvodu prípravy novej aktualizovanej verzie.

Ale podľa materskej spoločnosti značky Rolls-Royce – BMW, objednávky na model Ghost boli už kompletne obsadené po väčšinu roku 2021 a o jeho prispôsobenie na mieru bol počas predchádzajúceho roku rekordný záujem.

Zdroj: WSJ, Bloomberg

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.