Talianska butiková lodenica, Wooden Boats, vyrobila na mieru 13-metrovú drevenú luxusnú jachtu. Hoci drevo nie je materiál, ktorý si zvyčajne spájame s modernými luxusnými jachtami, výrobcovia ho skombinovali s modernými uhlíkovými kompozitmi, čím vytvorili zaujímavú dichotómiu medzi progresívnou námorníckou technológiou a večnou prírodou.
WB40′ Classic je prvá jachta, na ktorej výrobu bola využitá táto technológia, keďže má trup a palubu vyrobenú z mahagónovej preglejky a uhlíkového vlákna, ktoré sú vákuovo zlisované a spojené epoxidovou živicou. To ju robí silnou, ľahkou a rýchlou na vode, a elegantnou a rafinovanou v prístave.
Táto výletná jachta bola postavená pre zákazníka z Európy a ponúka všetok možný komfort. Nájdete na nej tri oddelené slnečné paluby, vrátane jedného palubového prístrešku, priestrannú manželskú posteľ a kúpeľňu so sprchou. Na palubu sa zmestí až 14 hostí a k dispozícii máte aj kuchynku, kde pre nich môžete pripraviť rýchle pohostenie alebo kokteily.
Súvisiace: 5 moderných jachtárskych skvostov z mahagónu
Plavidlo, ktoré je ideálne na víkendové plavby, sa môže pochváliť hlbokým trupom v tvare V, navrhnutým pre prúdový pohon (vodné delo) a joystickovým ovládaním poslednej generácie, ktoré zmení každého nováčika na skutočného kapitána.
Táto drevená kráska je vybavená dvojitým motorom 420-hp Yanmar, ktorý jej umožňuje najvyššiu rýchlosť 40 uzlov a plavebnú rýchlosť okolo 36 uzlov. Takže žiadne mŕtve drevo.
Zakladateľ lodenice, Marco Arnaboldi objasňuje, ako sa k tejto zákazke dostali: „Klient nás oslovil ako jedinú lodenicu, schopnú postaviť mu jachtu na základe jeho špecifických požiadaviek. Chcel loď s klasickými tvarmi, ktorá by bola dostatočne ľahká na to, aby mala lepší výkon a nižšiu spotrebu paliva. Takisto žiadal, aby bola nenáročná na údržbu a v prípade jej zničenia, mala minimálny vplyv na životné prostredie.”
Jednalo sa teda o vysoké nároky, ktoré lodenica Wooden Boats zjavne splnila. Celkom určite k tomu dopomohla aj skutočnosť, že Arnaboldi má lodiarstvo v krvi. Dlhé roky pracoval po boku svojho otca v lodeniciach AB Yachts, kde spoločne vyvinuli metódy využitia vodných diel a sendvičovej konštrukcie v rýchlych jachtách.
Vyštudovaný námorný inžinier založil lodenicu Wooden Boats ako butikovú preto, aby pokračoval v tomto progresívnom výskume: “Tentokrát ma zaujímalo využitie dreva, najnoblesnejšieho materiálu na stavbu lode, a jeho výnimočných mechanických vlastností v kombinácii s rozvinutými uhlíkovými kompozitmi.”
Táto loď však nie je jedinou nezvyčajnou zákazkou lodenice Wooden Boats. V spolupráci s poprednými talianskymi značkami, ako sú Benetti, Sanlorenzo, Pershing a Baglietto, vyrobili 18 ďalších dohodnutých zákaziek.
Takže páni, zostáva vám už len jediné. Začať pracovať na svojom vlastnom návrhu výletnej lode.
Zdroj: Yahoo