
Len ťažko nájdete odvetvie priemyslu, do ktorého by veľkým dielom neprispeli Afroameričania, a to sa týka aj sveta luxusu. Sú medzi nimi vizionárski návrhári tvoriaci oblečenie, ktoré nosíme a interiér, v ktorom bývame, kulinári a výrobcovia vína, ktorí pre nás pripravujú nezabudnuteľné kulinárske zážitky. Pravdou je, že luxusný svet by bol bez ich výtvorov úplne iný. A keďže všetko, čo tvoria si zaslúži našu pozornosť, vybrali sme pre vás niekoľko vizionárov z radov Afroameričanov, ktorí menia svet luxusu každý jeden deň.
Súkromné letectvo
Stephanie Chung, riaditeľka pre rast a rozvoj spoločnosti Wheels Up

Vraví sa, že nemôžete byť tým, čo nevidíte, takže je vhodné pripísať Stephanie Chung zásluhy za uľahčenie cesty za snom ľuďom, ktorých túžby siahajú nad oblaky. Keď v roku 2018 menovali Chung za prezidentku spoločnosti JetSuite, stala sa tak prvou černoškou, ktorá viedla súkromnú leteckú spoločnosť. Rýchlo sa jej podarilo premeniť nezaujímavé služby business triedy na prvotriedny servis cielený na luxusných cestujúcich, a tým výrazne zvýšila príjmy spoločnosti.
Dnes ako riaditeľka pre rast a rozvoj v súkromnej leteckej spoločnosti Wheels Up naďalej buduje svoju kariéru a hľadá nové príležitosti pre rozvoj tohto podnikania. A to všetko v čase, keď sa spoločnosť chystá ponúknuť svoje akcie verejnosti a jej hodnota je viac ako $2 miliardy.
Chung má stratégiu ako dosiahnuť svoje ciele.“Snažím sa netrápiť sa pre maličkosti. Neznamená to, že sa pre ne nikdy netrápim. Znamená to len, že si veci rozdelím a zostávam v prítomnosti. Verím, že najlepší dar, akým sa môžete obdarovať, je vaša prítomnosť a toto aplikujem na všetky oblasti svojho života.”
Obchod
Aurora James, majiteľka a kreatívna riaditeľka spoločnosti Brother Vellies

Už predtým, ako prišla s myšlienkou projektu s názvom 15 Percent Pledge, sa Aurora James svojou líniou doplnkov značky Brother Vellies etablovala ako jedna z najuvedomelejších návrhárok a návrhárov svojej generácie. Jej ponuka topánok, kabeliek a drobného koženého tovaru, ktorý najskôr predávala v stánku na blšom trhu v East Village, sa rozrástla na renomovaný obchod so zákazníkmi z celého sveta. Verejnosť vďaka nej objavila tradičné africké štýly obuvi a remeselné spracovanie, a to v čase, keď bol svet luxusu pod krídlami Francúzska a Talianska.
Projekt 15 Percent Pledge vznikol ako reakcia na zabitie Georga Floyda, Breonny Taylor a mnohých ďalších Afroameričanov americkou políciou. James dala ľuďom, ktorí chceli pomôcť černošskej komunite, možnosť venovať 15 percent svojej celkovej kúpnej sily podnikom vlastneným Afroameričanmi, pretože Afroameričania tvoria 15 percent populácie.
Zatiaľ tento sľub podpísalo veľa významných obchodníkov, vrátane kozmetickej spoločnosti Sephora a internetový maloobchod s pánskym oblečením No Man Walks Alone. Vo svojom instagramovom príspevku nazvala James tento sľub začiatkom novej éry černošského podnikania. “Budem dostávať správy o tom, že toto je bláznivé. Budem dostávať telefonáty o tom, že toto je príliš priame, príliš veľa žiadam, príliš toto, príliš tamto. No ja si nemyslím, že je to príliš. Vlastne, myslím si, že toto je iba začiatok. Toto žiadam..”
Chris Gibbs, majiteľ maloobchodu Union Los Angeles

V určitom okamihu v relatívne mladej histórii pánskeho oblečenia sa kedysi pevné hranice medzi krajčírstvom, športovým oblečením a streetwear oblečením začali zmazávať.
A hoci si za tento vývoj nezaslúži všetku zásluhu iba jeden návrhár, stylista alebo celebrita, najviac sa oň nepochybne pričinil Chris Gibbs, ktorý vlastní a vedie vplyvnú maloobchodnú spoločnosť
Union Los Angeles. Tajomstvom tohto maloobchodu je, že si rovnako váži etablované značky ako Thom Browne či Comme des Garçons, ale aj mladšie značky ako A Cold Wall, Bode a Botter. Výsledkom je mix inšpirovaný skutočnými ľuďmi milujúcimi dobré oblečenie, ktoré si radi kombinujú spôsobmi, aké nevidíte na módnych prehliadkach. Zmysel pre slobodu a zábavu a jedinečný pohľad na módu spravilo tento obchod úspešný.
Móda
Patrick Henry, zakladateľ spoločnosti Richfresh

Vďaka svojmu pútavému použitiu farieb a prítomnosti na sociálnych sieťach, kde prezentuje nielen svoj štýl ale aj osobnosť, mení Patrick Henry predstavu o tom, ako má vyzerať krajčír. Jeho mladá značka Richfresh prináša satirický pohľad na obleky, ktorý sa páči celebritám aj bežným smrteľníkom. Od založenia svojho obchodu pred tromi rokmi navrhol Henry oblečenie napríklad pre Johna Legenda, Lenu Waithe, The Weeknd a Blake Griffin. Jeho práca je typická nápaditou farebnou kombináciou a vernosťou golierom.
Henry, podobne ako veľa nezávislých módnych návrhárov, začal po vypuknutí pandémie minulú jar vyrábať tvárové masky. Tie jeho sú charakteristické hranatým strihom. Ak nemáte $3 300 na jeho oblek šitý na mieru, môžete si aspoň kúpiť viackrát použiteľné masky na tvár, 4 v balení za $40.
Dapper Dan, módny návrhár

Daniel Day, módny návrhár z Harlemu s prezývkou Dapper Dan, bol známy dávno pred vznikom Instagramu a ovládnutím módneho priemyslu pouličnou módou. Jeho záväzok voči ešte slávnejšej štvrti stojí za zrodom mimoriadne luxusného streetwear oblečenia, ktorým je známy.
Na podujatí organizácie Harlem’s Fashion Row v roku 2019 prezradil.“Za svoje prvé peniaze som si kúpil dom z hnedého kameňa v Harleme. Celý svoj život som prežil v Harleme a nechystám sa odísť.”
Počas svojej dlhej kariéry vytvoril tento 74-ročný návrhár niekoľko originálnych modelov takmer pre každého, od Mikea Tysona po LL Cool J-a. Od roku 2018 je na čele zákazkového ateliéru, ktorý vedie v spolupráci s módnym domom Gucci (partnerstvo zrodené zo vzájomného kopírovania sa). Je to prvý obchod s luxusnou značkou, otvorený v Harleme.

To mu dáva výnimočné postavenie, čo sa ukázalo aj nedávno, kedy konfrontoval prezidenta a výkonného riaditeľa Gucci, Marca Bizzarri. Módny dom totiž vzbudil pohoršenie svojím čiernym rolákom s kuklou, ktorý pripomínal tvár černocha. Dan vo svojom vyhlásení povedal. “Inkluzivita nemôže existovať bez zodpovednosti. Budem brať všetkých na zodpovednosť.” Výsledok bol pozitívny a zmysluplný. Bizzarri sa zaviazal implementovať do spoločnosti Gucci štvordielnu iniciatívu na podporu rozmanitosti a začlenenia, ktorá vytvorí príležitosti pre novú generáciu černošských návrhárov. A to môže byť najdôležitejším prínosom Dappera Dana.
Kerby Jean-Raymond, módny návrhár

Návrhár Kerby Jean-Raymond používa svoju značku oblečenia Pyer Moss na to, aby rozprúdil debatu na tému rasa. V jeho tvorbe sa spája modernizmus so zmyslom pre detail historika: Jedna pamätná kolekcia odhaľovala nevypovedaný príbeh čiernych kovbojov na Divokom západe, ďalšia bola hudobným ľúbostným listom sestre Rosette Tharpe, nedocenenej krstnej mame rock ‘n’ rollu.
Jeho jasný a hlasný postoj k rasovej nespravodlivosti a policajnej brutalite je ďalším ústredným prvkom jeho práce. V roku 2015 upriamil návrhár na seba pozornosť širokej verejnosti tričkom s nápisom „They Have Names“ (Oni majú mená) a zoznamom černochov, ktorí zahynuli v rukách polície. (Neskôr vytvoril verziu s menami černošiek, ktoré postihol rovnaký nespravodlivý osud).
Postupne sa jeho práca stávala čoraz experimentálnejšou a dôležitou súčasťou jeho rozprávačskej techniky sa stal film – jeden krátky film pred módnou prehliadkou vyvolal takú silnú reakciu, že ho takmer stála jeho podnikanie a priniesla mu niekoľko vyhrážok smrťou. Nič z toho ho ale nezastavilo a návrhár dosiahol niekoľko významných vecí: pokračujúcu spoluprácu so značkou Reebok, ktorá ho minulý rok vymenovala za umeleckého riaditeľa spoločnosti Reebok Studies a zisk prestížneho ocenenia pre začínajúcich amerických návrhárov CFDA/Vogue Fashion Fund v roku 2018.
Theaster Gates Jr., umelec a spoluriaditeľ pre diverzitu a inklúziu značky Prada

Po škandále spoločnosti Prada v roku 2018, kedy bola kritizovaná za svoje výklady s figurínami s čiernou tvárou, oslovili umelca Theastera Gates Jr., aby spoločne s riaditeľkou Ava DuVernay viedli Poradnú radu pre diverzitu a inklúziu. Medzi dlhodobé ciele skupiny patria napríklad najímanie mladých zamestnancov a stážistov rôznej rasy a pohlavia a možnosti zaškolenia či štipendií.
Gates spolupracoval so značkou v niekoľkých oblastiach ( väčšinou na výstavách v umeleckej inštitúcii Fondazione Prada). Ako zakladateľ a výkonný riaditeľ chicagskej neziskovej organizácie Rebuild Foundation je zvyknutý pracovať na kreatívnych projektoch, ktoré majú merateľný a priamy dopad na prehliadané sociálne skupiny. V tejto organizácii sa zrodilo niekoľko zaujímavých projektov, ako napríklad Dorchester Industries, ktorý pomáha mladým umelcom a dáva im príležitosť tvoriť a pracovať, či podpora projektov zameraných na pomoc s bývaním. Niet pochýb, že Gatesove projekty natrvalo obohatili černošskú komunitu.
Virgil Abloh, umelecký riaditeľ v spoločnosti Louis Vuitton

Ak sa pozrieme na rebríček Fortune 500 CEO, teda 500 výkonných riaditeľov v najbohatších amerických spoločnostiach, tých čiernej pleti bez problémov zrátame na prstoch jednej ruky. Keď to porovnáme s vedúcimi pozíciami vo francúzskych luxusných módnych domoch, toto číslo je ešte menšie. Pozícia Virgila Abloha, ako umeleckého riaditeľa značky Louis Vuitton, je tým pádom taká vzácna ako jeho schopnosti. Abloh má navyše aj svoju vlastnú vplyvnú značku Off-White.
Vyštudovaný architekt zaznamenal rýchly vzostup na vrchol módneho priemyslu potom, ako začal v roku 2009 spolupracovať so spevákom Kanye West. Zjavne ho vedie odvážna fúzia krajčírstva a streetwear oblečenia a hlboký a trvalý rešpekt k sile súčasnej a historickej popkultúry.
Na Instagrame Abloh nedávno poukázal na svoje časté odkazy na hudobný film The Wiz, ktorý vníma nielen ako spätný pohľad na nezabudnuteľné úspechy černošskej kultúry (vo filme vystupujú najväčšie černošské hviezdy ako Diana Ross, či Michael Jackson), ale aj ako učebný materiál pre tých, ktorí si tento film nikdy nepozreli. Jeho jedinečný talent spočíva v jeho schopnosti s ľahkosťou prekonávať rozdielnosti.
Davidson Petit-Frère, módny návrhár

Vo februári 2019 prišla internetová módna stránka WWD s informáciou o konci exkluzívnej značky oblekov na mieru Musika Frère, ktorú mali spomedzi mnohých klientov v obľube napríklad speváci Jay-Z , Diddy a Nick Jonas. Na miesto nej si však jej spoluzakladateľ Davidson Petit-Frère založil novú značku s konfekčným oblečením s jednoduchým názvom Frère. “S Frère expandujeme do konfekcie a doplnkov a naším cieľom je celý svet.” Návrhár má nepochybne talent a schopnosti spraviť zo svojej značky celosvetovú. Dôkazom je aj jeho prítomnosť v rebríčku 30 najúspešnejších ľudí pod 30 rokov magazínu Forbes z roku 2018. Ďalšou výhodou je, že k jeho fanúšikom patrí niekoľko veľkých osobností zábavného priemyslu. “Podpora černošských návrhárov len inšpiruje ďalšie generácie k tomu, aby pokračovali v tom, čo my dnes budujeme.”
Umenie
Rujeko Hockley, kurátorka umenia

Rujeko je spoluorganizátorka výstavy súčasného amerického umenia Whitney Biennial z roku 2019, ktorú si môžete pozrieť v múzeu amerického umenia Whitney, v ktorom od roku 2017 pôsobila ako asistentka kurátora a kde uvádzala výstavy, ktoré odhaľovali protest a identitu. Predtým pracovala v múzeu Brooklyn, kde bola spolukurátorkou výstavy umenia vytvoreného černoškami s názvom “We Wanted a Revolution: Black Radical Women, 1965-85.” (Chceli sme revolúciu: černošské radikálky, 1965 – 85) v rozhovore pre značku oblečenia MM.LaFleur prezradila zámer tejto výstavy: “Chceli sme ukázať, že černošky sú súčasťou umeleckého sveta a aj ženského hnutia – sme uprostred, sme hostiteľkami a nie hosťami.” Rujeko Hockley sa narodila na Zimbabwe, čo jej dáva jedinečnú globálnu perspektívu na černošskú históriu, ovplyvnenú jej životom na Barbadose, v Somálsku a v USA.
Kimberly Drew, autorka a kurátorka umenia

Ak ešte nesledujete instagramový účet @museummammy, mali by ste to ihneď zmeniť. Kimberly Drew, kurátorka umenia a autorka, má 340 000 sledovateľov na Instagrame a na sociálnej sieti Tumblr účet dokumentujúci súčasných černošských umelcov s vlastnou fanúšikovskou základňou. Jej vplyv však siaha aj za hranice digitálneho priestoru. Ako bývalá manažérka pre sociálne médiá v Metropolitnom múzeu umenia sa podieľala na tvorbe digitálnej prezentácie tejto inštitúcie. Hoci v súčasnosti sa viac zameriava na písanie, stále sa pohybuje aj v kreatívnej oblasti. Noviny The New York Times o nej napísali článok a v roku 2019 sa v rámci newyorského týždňa módy ako modelka zúčastnila módnej prehliadky Chromat.
Architektúra a dizajn
Tariq Dixon, spoluzakladateľ spoločnosti TRNK NYC

Prieskum medzi americkými profesionálnymi dizajnérmi The 2019 AIGA Design Census odhalil, že iba 3 percentá interiérových dizajnérov sú čiernej pleti. Táto skutočnosť robí úspech Tariq Dixon ešte výnimočnejším. V roku 2013 bol jedným zo spoluzakladateľov dizajnérskeho štúdia TRNK NYC a pomohol jej etablovať sa v odvetví domáceho interiéru výnimočnou kurátorskou ponukou nábytku, osvetlenia, doplnkov a predmetov, ktoré sú minimalistické, no majú dušu. Veď ktoré iné online dizajnérske obchody by vám dovolili pridať do jedného košíka stolovú lampu značky Flos a tradičnú africkú masku Grebo?
Posledné projekty Dixona sa zamerali na černošských umelcov. Pri príležitosti amerického Mesiaca černošskej histórie bol kurátorom digitálnej výstavy súčasných fotografov a umelcov s názvom Resistance::Resilience (Odpor::Odolnosť), kde uviedol práce, ktoré podľa jeho slov “nehovoria len jednu pravdu o černošskej identite, ale konfrontujú mnohotvárnosť, ktorá je vlastná stáročiam odporu – a čo je dôležité, odolnosť, ktorá podporuje našu nespútanú snahu o sebarealizáciu a rovnosť.” Časť výťažku z výstavy poputuje organizácii Black Youth Project, ktorá podporuje mladých aktivistov.
Sir David Adjaye, architekt

Vizionárska tvorba Sira Davida Adjaye mala obrovský vplyv ešte skôr ako ho inštitút The Smithsonian vybral za hlavného architekta budovy Národného múzea afroamerickej histórie a kultúry. $540 miliónovú budovu od jej otvorenia v roku 2016 navštívili tisícky ľudí. V roku 2017 mu anglická kráľovná Alžbeta II. dokonca udelila rytiersky titul Sir.
Ako dieťa cestoval s otcom diplomatom po Egypte, Japonsku a Mali, čo mu neskôr slúžilo ako inšpirácia pre jeho projekty. Jeho najnovší projekt luxusných rezidencií v newyorskej finančnej štvrti s adresou 130 William Street spája prostredníctvom exteriéru a útulného interiéru staré s novým a je korunovaný 650 metrov štvorcových veľkým penthousom. Adjayeho dosah ako globálneho tvorcu je nepochybne obrovský, či už je to prostredníctvom jeho projektu mrakodrapu alebo múzea.
Ron Woodson, interiérový dizajnér

Estetika interiérového dizajnu Rona Woodsona sa sústredí okolo ľahkovážneho eklekticizmu kalifornského štýlu bývania. Jeho práca v spoločnosti Woodson & Rummerfield’s House of Design, ktorú vedie s obchodným partnerom Jamiem Rummerfieldom, sa zameriava na čokoľvek, od zvieracieho čalúnenia po úchvatný kryštálový luster visiaci v prepychovej kúpeľni.
Tento nebojácny prístup k dizajnu nezostal nepovšimnutý a magazín The Hollywood Reporter zaradil jeho firmu v roku 2015 do zoznamu Top 20 interiérových dizajnérov v Hollywoode. Medzi jeho klientov patrila Christina Aguilera, John Travolta a Courtney Love. Okrem toho sa Woodson a Rummerfield snažia prostredníctvom svojej neziskovej organizácie Save Iconic Architecture zachovať pozoruhodnú architektúru.
Motorizmus
Sir Lewis Hamilton

Lewis Hamilton, priekopník v pretekaní formuly 1, ktorý koncom roku 2020 oslávil svoj siedmy titul, je jedinečným športovcom. Jeho vzostup na vrchol profesionálneho pretekania bol taký dôsledný, že sa občas zdal byť nevyhnutným. Bol taký úspešný, že sa ľahko stal najbohatším športovcom Británie. Korunovaním jeho úspechu je udelenie rytierskeho titulu Sir kráľovnou Alžbetou II pri príležitosti Nového roka 2021.
Vďaka svojmu statusu jedného z mála pretekárov čiernej pleti na vrchole závodných pretekov sa jeho osobnosť v roku 2020 stala ešte dôležitejšou. Svoju nespokojnosť s reakciou ligy na vraždy Georga Floyda, Breonny Taylor a iných vôbec neskrýval.
Vo svojom instagramovom príspevku uviedol. “Vidím vás, ktorí mlčíte, niektorí sú najväčšími hviezdami, napriek tomu mlčíte uprostred nespravodlivosti. Ani slovko od kohokoľvek z môjho odvetvia športu, v ktorom dominujú bieli.”
Na svojich prvých pretekoch od vypuknutia globálnych nepokojov, ktoré vraždy spôsobili, si pred štartom oblečený v tričku s nápisom “Black Lives Matter” pokľakol a jeho tím sa k nemu pridal, pričom mnohí mali na sebe tričká s nápisom “End Racism.” (Koniec rasizmu). Až do konca roka mal Hamilton toto tričko na každých pretekoch, a tým posielal odkaz obrovskému počtu divákov pretekov F1. Ako sám povedal:“Som si vedomý priestoru, ktorý mi dáva Formula 1 a chcem ho využiť na správnu vec.” K otrasným prípadom policajnej brutality v USA dodal: “Vytvorili efekt morskej vlny, ktorá sa rozšírila do celého sveta. My musíme zabezpečiť, aby táto vlna nezmizla.”
Bubba Wallace

Na druhej strane brehu je pretekár Nascaru, Bubba Wallace, ktorý začal podobnú kampaň a dosiahol, že jeho liga zakázala používanie vlajky Konfederácie, ktorá bola kedysi bežnou súčasťou pretekov. V rozhovore sa Wallace vyjadril: “Je to symbol nenávisti a nesie v sebe veľa zlých spomienok. Z tej vlajky nevychádza nič dobré a je to odkaz, ktorý chceme posunúť ďalej.”
Ako jediný vrcholový pretekár Nascaru využil Wallace svoje jedinečné postavenie a urgoval organizáciu, aby prijala inkluzívnejšie postupy a normy. Jeho tím, Richard Petty Motorsports, podporoval jeho aktivity a pre jedny preteky na jeho auto namaľoval držiace sa ruky v bielej a čiernej farbe a hashtag #BlackLivesMatter.
Keď sa vo Wallacovom garážovom stane v areáli Talladega Superspeedway našla uviazaná slučka na krk, liga spravila všetko preto, aby zaistila bezpečnosť a od všetkých svojich zamestnancov požadovala účasť na tréningu citlivosti. A hoci vyšetrovanie FBI skončilo so záverom, že Wallace nebol obeťou zločinu z nenávisti, vážnosť, s akou sa tento prípad riešil ukazuje, že Wallacovo úsilie má skutočný vplyv na šport, v ktorom dlho dominujú ľudia, ktorí nevyzerajú ako on.
Erwin T. Raphael, generálny manažér spoločnosti Genesis

Po 25 rokoch v automobilovom priemysle, Erwin T. Raphael, prevádzkový riaditeľ a viceprezident mladej automobilovej spoločnosti Genesis, určite vie, čo ľudia očakávajú od luxusného auta. V uplynulých troch rokoch pomohol tejto mladej značke spoločnosti Hyundai rásť a aj vďaka nemu jej model G70 vyhral ocenenie Auto roka americkej televíznej siete MotorTrend, spolu s ďalšími oceneniami za bezpečnosť, dizajn a hodnotu.
Aj keď bol svedkom toho, ako sa automobilový priemysel stáva inkluzívnejším, verí, že vo vedúcich pozíciách je stále priestor na zlepšenie.“Určite však stále existujú príležitosti na ďalšie zlepšovanie, najmä pokiaľ ide o ženy a viditeľné multikultúrne personálne obsadenie na vedúcich pozíciách.” Či už ide o inkluzívnu reklamu spoločnosti Genesis alebo o podporu väčšieho zastúpenia vo vedení, Raphael je pripravený na to, aby spoločnosť Genesis podporila preteky v ústrety pokroku.
Jedlá a nápoje
Marcus Samuelsson, šéfkuchár a reštauratér

Reštaurácie a podniky Marcusa Samuelssona nájdete od Štokholmu po Harlem. Jeho kulinárske impérium odzrkadľuje jeho úspech a výchovu. Marcus Samuelsson sa narodil v Etiópii a vyrastal vo Švédsku. Tak do svojho kulinárskeho umenia vmiešava rôzne vplyvy, čím demonštruje, aká prispôsobivá a populárna je africká kuchyňa.
Vo svojej reštaurácii Red Rooster v Harleme začína s novým menu Fanny, ktoré je pomenované po jednom zo zotročených šéfkuchárov Thomasa Jeffersona a hlavnom liehovarníkovi Nathanovi “Nearest” Green. Chce tým poukázať na diverzitu, ktorá v kulinárskom svete existovala od nepamäti. “Trvá to dlho, ale mení sa to k lepšiemu a myslím si, že skúsenosť Afroameričanov je tým vodiacim prvkom. Začína to hnutím za občianske práva, najmä v pohostinstve, lebo v tejto oblasti pôsobilo veľmi veľa Afroameričanov. Fanny Edith a Nathan ‘Nearest’ Green sú toho dôkazom.”
Krista Scruggs, výrobkyňa vína

Webstránka vinárstva Zafa wines otvorene hlási “Žiadne vylepšovanie, filtrovanie, prídavné látky ani nekalé praktiky vo vinárstve.” Vinárstvo Zafa, ktoré je dielom Kristy Scruggs, podivnej farebnej ženy, sa špecializuje na prírodný, zmysluplný a starodávny spôsob výroby vína. Aby dosiahla správnu chuť hrozna, je ochotná šliapať naň nohou. Podávanie vína vyrobeného tradičnými metódami novej generácii definitívne funguje: Scruggs v roku 2018 zaradili na zoznam 40 degustátorov vína pod 40 rokov magazínu Wine Enthusiast.
Scruggs si svoje remeslo zdokonaľuje už roky a z pozície koordinátorky prepravy v spoločnosti Constellation Brands sa prepracovala na post vinohradníčky a vinárky vo Vermonte. Vinárstvo Zafa Wines je možno ešte len v plienkach, ale jeho odkaz je taký jasný, že podávanie ich fľaše na vašej prvej post-pandemickej večeri bude jasným signálom pre znalcov vína medzi vašimi priateľmi.
Ghetto Gastro, kolektív šéfkuchárov

Hoci zakladatelia kulinárskej spoločnosti Ghetto Gastro v Bronxe majú ohromujúcu klientelu (Virgil Abloh, Rick Owens, Instagram a Nike), vo svojom novom sídle Labyrinth 1.1 uprednostňujú miestnu komunitu. Skupina zložená z troch šéfkuchárov (Malcolm Livingston II, Pierre Serrao a Lester Walker) a výkonného riaditeľa (Jon Gray) je tvorená rodákmi z Bronxu, čo pridáva ich vzťahu k miestnej komunite na autenticite.
Tento kolektív šéfkuchárov je v poslednom čase veľmi zaneprázdnený. Keď Covid-19 pustošil Bronx, skupina sa spojila s neziskovou organizáciou Rethink Food NYC, aby v štvrti distribuovala jedlo starým ľuďom, farebným ľuďom, rodinám s nízkym príjmom a recidivistom. Avšak kolektív rýchlo upriamil svoju pozornosť na ďalšiu, veľmi dobre známu krízu: policajnú brutalitu, ktorá vyvolala globálne vzbury a protesty.
Tieto dve organizácie sa rozhodli vyriešiť dva problémy naraz a poslali nákladné autá s potravinami, aby nakŕmili demonštrantov v Domino Parku, Brooklyne a Washington Square Park. Takisto spojili svoje sily so spoločnosťou New Studio a uviedli na trh nový rad tričiek s nápismi ako „Black Power Kitchen“ ( Sila černošskej kuchyne) a „Food is a Weapon“ (Jedlo je zbraň). Tričká sú teraz dostupné na webových stránkach Ghetto Gastro a celý výťažok z predaja poputuje organizácii Rethink, Colour of Change a komunitnému centru Summaeverythang.
Zdroj: Fortune, NYTimes