32-ročný pár, ktorý mení multimiliardový priemysel požičiavania módy

Keď manželia Chris Halim a Raena Lim prišli na možnosť ako napraviť problémy udržateľnosti v módnom priemysle, chceli to urobiť štýlovo. Toto duo stojace za aplikáciou s názvom Style Theory, ktorá je určená na požičiavanie oblečenia, rozhodne nerobí veci na polovicu. Manželia, ktorí podali výpoveď vo svojej práci, vložili do spoločnej spoločnosti asi 40 000 dolárov. “Úprimne, nevieme, či sme šialení alebo odvážni.”

Hľadanie správneho strihu

Lim a Halim sú spoluzakladateľmi Style Theory, singapurskej platformy, ktorá umožňuje predplatiteľom požičiavať si neobmedzené množstvo módneho oblečenia a doplnkov za paušálny mesačný poplatok. Start-up podporovaný bankou SoftBank sa dnes môže pochváliť viac ako 200 000 registrovanými používateľmi v Singapure a Indonézii, a ponúka inventár 50 000 odevov a viac ako 2 000 kabeliek.

Raena Lim a Chris Halim, manželské duo stojace za singapurskou platformou Style Theory.

Keď bývalá bankárka Goldman Sachs Lim a jej manžel Halim, v tom čase konzultant, dostali v roku 2016 nápad na túto spoločnosť, bola to reakcia na veľmi bežný rébus – nemať si čo obliecť.

„Ten„ aha “moment nastal, keď sa ma Chris stále vypytoval: Prečo máš toľko oblečenia a stále sa sťažuješ, že si nemáš čo obliecť? Niekto, kto pochádza z finančného prostredia, používa logiku a matematiku, si zrazu uvedomí, aký nelogický vzťah má k móde.“

Lim strávila pár rokov prácou pre neziskovú organizáciu v Keni, a tak chcela začať projekt, ktorý by jej umožnil konať dobro. A keďže sa do popredia čoraz zreteľnejšie dostávajú environmentálne škody, ktoré so sebou prináša rýchla fashion, príležitosť bola jasná. Textilná výroba je jedným z najväčších znečisťovateľov na svete a generuje globálne emisie ekvivalentné 1,2 miliardy ton oxidu uhličitého každý rok – čo je viac ako všetky medzinárodné lety a lodná doprava dohromady.

Táto neefektívnosť viedla k vzniku množstva nových platforiem na prenájom oblečenia, ktoré sa snažia uspokojiť uvedomelých spotrebiteľov alternatívou k rýchlej móde. Cirkulárny módny priemysel, ktorý bol propagovaný v roku 2009 americkou platformou Rent The Runway, v poslednom desaťročí rozkvitá a inšpiruje ďalšie značky, ako napríklad My Wardrobe HQ vo Veľkej Británii a GlamCorner v Austrálii.

Napriek tomu boli logistické výzvy trhu juhovýchodnej Ázie náročné na zvládnutie. To viedlo začínajúcich podnikateľov Lim a Halim k prijatiu stratégie „najskôr si to otestuj.“Začali sme najskôr zoznamom čakateľov, takže sme mali dostatok oblečenia a dostatočnú kapacitu pre zákazníkov. Keď prídu zákazníci, buď sa ukáže, že máme pravdu, alebo sa mýlime.“

Prístup založený na údajoch

Prístup manželov založený na údajoch ich v roku 2019 presunul z modelu vlastníctva zásob na model zásielky. Podľa novej štruktúry zaplatí platforma Style Theory návrhárovi alebo jednotlivcom zakaždým, keď si niekto prenajme ich vec. Spoločnosť si následne odráta časť z mesačného predplatného vo výške 95 dolárov na správu, kuriéra a čistenie tovaru.
Obr.popis: Platforma na požičiavanie módy Style Theory platí návrhárom alebo jednotlivcom zakaždým, keď si niekto prenajme ich vec, ktorú má na svojom sklade.

Platforma pre požičiavanie módy – Style Theory uchováva zásoby v mene dizajnérov a jednotlivcov a platí im zakaždým, keď sa predmet požičia.

Tento prístup zase pritiahol investorov, vrátane spoločností SoftBank, Alpha JWC Ventures a indonézskej realitnej spoločnosti Paradise Group, ktoré do spoločnosti investovali približne 30 miliónov dolárov.

Jefrey Joe, vedúci partner spoločnosti Alpha JWC Ventures, vysvetľuje, prečo sa jeho spoločnosť rozhodla tento projekt podporiť. „Problém, ktorý riešia, je určite zameraný na používateľov a v tomto prípade na mnoho žien. Ale to tiež poskytuje riešenia pre dodávateľov alebo návrhárov, ktorí tak môžu osloviť tento cieľový trh priamejším spôsobom. “

Módny priemysel

Financovanie naznačuje investičný apetít pre mladý, ale rastúci sektor. Odvetvie online požičovní odevov bolo v roku 2019 na celom svete ocenené na 1,2 miliardy dolárov. Do roku 2027 sa očakáva, že sa toto číslo viac ako zdvojnásobí na 2,8 miliardy dolárov.

Veľkú časť tohto rastu by mohla viesť ázijsko-pacifická oblasť, kde je relatívne rodiaci sa trh s požičovňou oblečenia zrelý pre veľkých hráčov, ako je napríklad spoločnosť Style Theory. Podľa agentúry pre prieskum trhu Research Nester má táto oblasť v priebehu šiestich rokov predstavovať takmer štvrtinu (22,14%) z celkového trhu. Joe dodáva: „Veľkosť trhu v tomto segmente je stále malá … (ale) taktiež vidíme obrovský potenciál. Tento cirkulárny módny trh je dostatočne veľký na to, aby vytvoril aspoň jedného jednorožca z juhovýchodnej Ázie.“

Výkyv počas pandémie

Cieľom dua je využiť túto príležitosť prispôsobením ich ponuky konkrétnym potrebám spotrebiteľov v Ázii. To zahŕňa úpravu oblečenia, ktoré vyhovuje miestnym kultúram a podnebiu, ako aj ponúkanie služieb zberu a osobného štýlu vo vybraných obchodoch. Vyhliadky módneho priemyslu však nie sú bezproblémové. Pandémia v roku 2020 zasiahla maloobchodníkov, znížila zisky a zatvorila obchody. Zasiahlo to aj požičovne oblečenia, keďže boli zrušené spoločenské vzťahy a hygiena bola na prvom mieste.

Platforma Style Theory spustila svoj ďalší predaj v roku 2020 v reakcii na meniace sa spotrebiteľské návyky uprostred pandémie.

Halim, ktorého spoločnosť doteraz získala naspäť iba 75% používateľov z čias pred pandémiou, priznáva: „Pandémia je pre nás ako spoločnosť pravdepodobne najnáročnejším obdobím. Ale priniesla aj veľa príležitostí. Najzaujímavejším pre nás bol vlastne ďalší spôsob predaja módy. Platformu sme (oficiálne) spustili v minulom roku a za približne 12 mesiacov sme ju dokázali rozšíriť 10 -krát.“

Nadčasová kolekcia

Zakladatelia sú presvedčení, že prenájom módy nie je žiadnym dočasným výstrelkom.

Hovorí sa, že za päť rokov platforma Style Theory uľahčila viac ako 2,3 milióna prenájmov a zachránila viac ako 600 000 obľúbených dizajnérskych predmetov pred predčasným koncom na skládke. Teraz sa plánujú zamerať na nové trhy a spotrebiteľské základne, pridať línie pánskeho a detského oblečenia a neskôr v tomto roku expandovať do Hongkongu.

Manželia sú zatiaľ so svojím spoločným podnikaním spokojní. „V zásade je to naše dieťa. Absolútna dôvera a 100% zosúladenie sú skutočne veľmi nápomocné a veľmi dôležité, keď spoločne robíte kľúčové rozhodnutia.“

Zdroj: CNBC

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.