Dobre udržiavaná hviezdna reputácia je pre reštaurácie a pozdvihnutie ich biznisu či tržieb rozhodujúca. Pokračujte preto ďalej v čítaní a dozviete sa niečo nové, ako o neobvyklých, tak aj o tradičných a overených spôsoboch, ktorými je možné sledovať a udržať si tak krehkú, no vynikajúcu reputáciu zároveň!
1) Využívajte službu „Google My Business“
Google je pre reštaurácie nesmierne dôležitý, pretože vo svojej podstate ide o najrozsiahlejší vyhľadávací systém na svete. Prítomnosť na takejto platforme tak dáva komukoľvek, kto hľadá dobrú reštauráciu, prístup k rozsiahlym informáciám o tých najrôznejších formách biznisu, no taktiež aj prístup k hodnoteniam a recenziám. Potenciálni zákazníci tak môžu získať všetky potrebné informácie o reštaurácii priamo z jej domovskej stránky na portáli Google My Business.
Navyše, vlastníci reštaurácií môžu využiť túto platformu aj ako sociálnu sieť prostredníctvom nahrávania a aktualizovania záznamov s fotografiami, videami a rôznymi akciami reštaurácie. Tieto aktualizácie sa tak objavia hneď, ako si potenciálny zákazník vyhľadá meno podniku na webovom prehliadači.
Platforma Google My Business taktiež ponúka tzv. Google Alerts ( alebo Google upozornenia ), ktoré sú v podstate denným prehľadom všetkého, čo môže web ponúknuť prostredníctvom majiteľom zadaného špecifického kľúčového slova, alebo konkrétnej témy. Najlepším spôsobom je nastaviť upozornenia na meno reštaurácie, špecialitu jej kuchyne a kombináciu mena podniku s jeho lokalitou, aby bolo prehľadnejšie prísť na to, čo je zdieľané online. Taktiež je možné nastaviť Google upozornenia založené na informáciách o konkurenčnej reštaurácii – len pre vlastné poznanie toho, kto je vlastne našim konkurentom a aké ďalšie kroky zamýšľa podniknúť.
2) Aktualizujte a vynovujte profily svojich podnikov na sociálnych sieťach
Je veľmi dôležité vedieť, ako vyťažiť maximum z optimalizácie webu pre vyhľadávače a sociálne siete (tzv. SEO). A prečo je to dôležité? Pretože práve pomocou tohto nástroja dokážete dosiahnuť vyššie priečky vo výsledkoch online vyhľadávania, čím sa logicky a automaticky zvýši aj vaša viditeľnosť. Napr. na sociálnej sieti Instagram existuje spôsob, ako vylepšiť vami pridanú fotografiu tak, aby ju bolo možné jednoducho dohľadať aj prostredníctvom online vyhľadávača Google. Je to pritom tak jednoduché! Pridajte fotografiu, vyberte filter, fotografiu upravte a vyberte možnosť „Ďalší“. Pokračujte prechodom do „Pokročilých nastavení“, aby ste využili výhody najnovšieho napredovania sociálnych sietí. Mimochodom, ľudia so zhoršeným zrakom tak potom môžu vidieť fotografie na týchto sieťach tiež!
3) Aktualizujte, alebo si na webových stránkach vytvorte vlastný blog
Pokiaľ disponuje reštaurácia vlastným blogom, môže si svoju viditeľnosť zabezpečiť naozaj jednoducho. Stačí zadať niekoľko kľúčových slov do vyhľadávacích programov ako napr. Google a počet videní sa okamžite zvýši. Čo sa tak vlastne stane? Skupina čitateľov si najprv prečíta a komentuje príspevky na blogu ako napr. „nové jedlá v ponuke menu“, recept na obľúbené jedlo, alebo fotografie šťastných zákazníkov ochutnávajúcich najnovšiu špecialitu šéfkuchára. Pridaním kľúčových slov, ktoré zahŕňajú napr. meno reštaurácie, si tak skúste predstaviť, čo sa v konečnom dôsledku stane. Čo nastane v situácii, keď sa meno zrovna vašej reštaurácie objaví ako prvé pri vyhľadávaní pojmu „Najlepšie reštaurácie v Bratislave“? No je predsa zrejmé, že to zabezpečí a pozdvihne nielen zhliadnutia profilu vášho podniku, no taktiež aj jeho návštevnosť a následné hodnotenia.
4) Využívajte softvér a rôzne platformy pre recenzie
Podľa portálu coschedule.com, viac ako 51% Facebookových používateľov a 81% používateľov sociálnej siete Twitter očakáva odpoveď na svoju online recenziu, či nebodaj sťažnosť, už do 24 hodín od jej zverejnenia. Pôsobením takéhoto neustále vyvíjaného tlaku sú tak majitelia reštaurácií jednoducho nútení nájsť spôsob, ako sa o akýchkoľvek správach a hodnoteniach ich podniku na sociálnych sieťach dozvedieť čo najskôr. Je preto potrebné pravidelne ich kontrolovať.
No niekedy existuje aj jednoduchšia cesta. Nástroje, ako napr. RepCheckup sú totižto vytvorené práve tak, aby pomáhali majiteľom reštaurácií spravovať všetky ich recenzentské profily (ako napr. profily na portáli Yelp, Zagat, či TripAdvisor) – a to z jedného miesta. Pomocou neho si totižto majiteľ dokáže nastaviť regulovaný systém na monitorovanie týchto profilov, aby tak mohol byť v kontakte so svojimi zákazníkmi zakaždým, keď svoju recenziu pridajú. Je však dôležité myslieť na to, že nie vždy musí byť recenzia pozitívna. Niekedy je hodnotenie klientov vyložene negatívne a vy sa tak musíte pripraviť aj na situácie, ktoré si budú vyžadovať nielen vyjadrenie vďaky, ale aj ospravedlnenie z vašej strany. Vynikajúcim spôsobom, ako prejaviť úprimnú ľútosť nad zlou skúsenosťou zákazníka s vašim podnikom, je pritom pozvať ich späť k vám a z tejto návštevy vytvoriť ten najlepší gastronomický a spoločenský zážitok.
Nástroj RepCheckup stojí približne 90 eur mesačne, pričom za tak malú čiastku vám dokáže zabezpečiť naozaj dôsledný monitoring vášho podniku na online platformách. Snaha vývojárov vytvoriť efektívny nástroj, ktorý by pomáhal majiteľom biznisu rýchlo a promptne reagovať na online recenzie svojich zákazníkov, tak bola naozaj úspešná. Používatelia tohto nástroja si navyše môžu prispôsobiť nastavenia programu tak, aby všetky jeho notifikácie smerovali priamo do ich mailovej schránky, či SMS priečinka v ich telefóne.
Čo sa týka recenzií zákazníkov, je taktiež dôležité pripomenúť, že platforma Trip Advisor disponuje funkciou, ktorá pozýva každého zákazníka, aby zanechal recenziu práve navštíveného podniku. Učiniť tak môže či už prostredníctvom telefonátu, alebo zaslania SMS správy. Ide tak o tú najlepšiu možnosť, prostredníctvom ktorej možno vylepšiť svoju online reputáciu. Tento jednoducho použiteľný nástroj tak v konečnom dôsledku dokáže generovať kvantá nových zákazníkov (a to vďaka naozaj prostej akcii tých najvernejších z nich, ktorí vám na vašich recenzentských portáloch zanechajú dobré hodnotenia a pozitívne recenzie). Veľkou výhodou tohto riešenia je zároveň fakt, že vyzdvihuje a dáva do pozornosti všetky pozitívne hodnotenia, pričom tie negatívne posúva na najnižšie priečky a miesta webovej stránky. Vo výsledku tak môžete naozaj jednoducho získať perfektné 5-hviezdičkové hodnotenie. A to najmä vďaka faktu, že pokiaľ zákazník zanechá negatívnu recenziu, automaticky sa zo stránky presúva či už do mailovej schránky, alebo mobilného telefónu majiteľa, kde ďalej čaká na okamžitú odpoveď.
5) Staňte sa overenou firmou a človekom, ktorý firmu aj ofiaciálne spravuje na všetkých online platformách
Aj keď tento krok môže pôsobiť ako naozaj samozrejmý, ide o jeden z najdôležitejších spôsobov, ako vylepšiť popularitu a dobrú povesť svojho podniku. Zanechaním väčšej, a najmä overenej online stopy na viacerých portáloch, automaticky rozšírite oblasť, v ktorej sa bude meno vášho podniku objavovať. Čo v konečnom dôsledku samozrejme vytvorí viac nových potenciálnych zákazníkov.
Významným je tento krok taktiež aj preto, že vďaka znalosti zákazníkov o vašom postavení ako majiteľa a zároveň správcu stránky podniku, budú automaticky považované všetky reštauráciou podané informácie za dôveryhodné. Nezabudnite však na to, aby všetky základné informácie (ako napr. adresa, telefónne číslo a otváracie hodiny) boli pravidelne aktualizované a správne na každom jednom zozname a portáli, na ktorom sa vaša reštaurácia ocitne. Nesprávne, alebo zavádzajúce informácie sú totižto dostatočným dôvodom pre všetkých zákazníkov, aby takýto podnik obišli a hľadali iné stravovacie možnosti.