Louis Vuitton bude pomocou blockchainu odhaľovať falzifikáty

 

Technológia blockchain, ktorá bola pôvodne vytvorená za cieľom optimalizácie a zabezpečenia procesov v rámci kryptomeny Bitcoin, je v súčasnosti vnímaná ako revolučná myšlienka s potenciálom úplne transformovať mnohé ďalšie priemyselné odvetvia. Skutočne sme svedkami toho, že táto digitálna platforma si momentálne nachádza miesto v rôznych smeroch podnikania, od spoločností zameraných na finančné technológie, až po popredných producentov videohier.

Najnovším experimentátorom s technológiou blockchainu je luxusný konglomerát LVMH, ktorý je majiteľom kultovej módnej značky Louis Vuitton. Tento módny dom totiž čoskoro rozbehne svoju vlastnú blockchainovú platformu určenú na overovanie autenticity luxusného tovaru v rámci svojho dodávateľského reťazca. Spoločnosť Coindesk uviedla, že tento kryptografický nástroj by mal vstúpiť do praxe niekedy medzi májom a júnom. Podľa internetovej stránky je platforma Aura postavená na licencovanej verzii Ethereum blockchainu, ktorú vytvorila uznávaná finančná spoločnosť JP Morgan.

Coindesk ďalej uvádza, že blockchainová platforma sa bude používať na monitorovanie tovaru značky Louis Vuitton, ako aj značky Parfums Christian Dior, ktorá tiež patrí pod LVMH. Neskôr by sa jej použitie malo rozšíriť aj v rámci vyše ďalších 60 luxusných značiek vo vlastníctve konglomerátu.

Súvisiace: Tento start-up využíva blockchain pri boji s falzifikátmi

Zdroj, ktorý sa podieľal na vývoji tejto technológie, uviedol: „Platforma Aura bude spočiatku poskytovať dôkazy o pôvode a pravosti luxusných tovarov počnúc ich pôvodom, až do momentu predaja, ale tiež produktov na sekundárnom trhu. Ďalšie vývojové štádium platformy bude experimentovať s ochranou kreatívneho duševného vlastníctva a sústredí sa na monitorovanie exkluzívnych ponúk, realizáciu podujatí pre zákazníkov každej značky, ako aj na boj s reklamnými podvodmi.“

Spoločnosť údajne spolupracovala na vývoji tohto produktu s blockchainovým programátorským štúdiom Consensys a platformou Microsoft Azure po dobu viac než jedného roka. Systém bude sledovať pôvod luxusných položiek naprieč celým dodávateľským reťazcom, od základných surovín až po predaj konečného produktu v obchode.

Zdroj: Medium, Yahoo

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.