Balenciaga čoskoro prekročí významný míľnik v príjmoch

Spoločnosť Kering má tendenciu vo svojich každoročných správach o ziskoch v neprimerane veľkej miere sa zameriavať na značku Gucci, pričom občasne snáď zostane aspoň trochu priestoru aj na Saint Laurent. Všetky ostatné značky pod jej záštitou skrátka prispievajú k celkovej súvahe konglomerátu podstatne menej. No aj napriek tomuto trendu si spoločnosť na svojom výročnom valnom zhromaždení 24. apríla našla čas na to, aby komentovala aj niekoľko ďalších značiek, ktoré zastrešuje.

Hlavným bodom záujmu bola značka Balenciaga. Možno práve z toho dôvodu, že spoločnosť Kering už aj v minulosti sporadicky naznačovala jej úspech. Cedric Charbit, generálny riaditeľ značky Balenciaga, počas konferencie organizovanej v máji minulého roka potvrdil, že tento módny dom – ktorý aktuálne vedie kreatívny riaditeľ Demna Gvasalia – predstavuje najrýchlejšie sa rozrastajúceho hráča v rámci skupiny Kering. Portál The Fashion Law zase uviedol, že vedenie konglomerátu počas najnovšieho valného zhromaždenia vyhlásilo, že celkové zisky značky Balenciaga v priebehu roka 2019 „presvedčivo“ prekonajú míľnik jednej miliardy eur. Balenciaga by sa po takomto úspechu vyrovnala luxusnej spoločnosti Bottega Veneta, ktorá predstavuje tretiu najväčšiu značku skupiny Kering, pričom v roku 2018 vykázala zisk v hodnote približne 1,1 miliardy eur – treba však tiež poznamenať, že sa jej to podarilo až po opakujúcich sa obdobiach viditeľného poklesu.

Druhé miesto v rebríčku najvýnosnejších značiek konglomerátu reprezentuje Saint Laurent s objemom predajov v hodnote 1,7 miliardy eur. Na prvom mieste je samozrejme značka Gucci, ktorá ďaleko prevyšuje všetkých svojich kolegov – výnosy prestížneho módneho domu v roku 2018 prekonali hranicu 8 miliárd eur. Celkové výnosy značky Balenciaga sa v skutočnosti rovnajú tržbám značky Gucci v online prostredí, od ktorých sa očakáva, že čoskoro prekonajú hodnotu 1 miliardy eur.

Súvisiace: Ako Instagram pomáha investorom pri výbere luxusných spoločností

Charbit v minulom roku pripísal úspech značky Balenciaga zvýšenému záujmu zo strany príslušníkov generácie milénia, ktorí tvorili celých 60% jej zákazníkov. Štatistické údaje tiež potvrdili, že väčšinový podiel zo zákazníkov značky bol mužského pohlavia. Francois-Henri Pinault, generálny riaditeľ spoločnosti Kering, na valnom zhromaždení uviedol, že Balenciaga sa bude v nadchádzajúcom období zameriavať na rozvoj predaja pánskej módy a kožených výrobkov, čím plánuje stavať na súčasnej dynamike a osloviť väčšiu časť svojho cieľového trhu.

V rebríčku úspešnosti sa za značkou Balenciaga nachádzajú mená ako Alexander McQueen a Brioni, pričom spoločnosť Kering má v pláne zamerať sa aj na rozširovanie oboch týchto značiek.

Spoločnosť Kering v rámci prvého kvartálu roka 2019 vo všeobecnosti zaznamenala nárast objemu predajov až o 21,9%, čo znamená, že sa jej nepochybne darí. Ak úspešne pozdvihne aj svoje menšie značky na úroveň, kde sa momentálne nachádzajú Gucci a Saint Laurent – čo má zjavne v pláne – čoskoro by sa jej mohlo dariť ešte omnoho viac.

Zdroj: WSJ, Yahoo

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.