Prémiový francúzsky výrobca balenej vody Evian si dokonale uvedomuje, že nemáme k dispozícii žiadnu druhú planétu. Práve z tohto dôvodu uviedol na trh produkt s názvom „Evian Renew“. Jedná sa o päťlitrovú nádobu v tvare bubliny, ktorá je vyrobená zo 100% recyklovaného plastu a obsahuje až o 66% menej plastov ako klasická 1,5-litrová fľaša značky Evian. Produkt je o to prestížnejší, že kreatívnym poradcom spoločnosti Evian pre trvalo udržateľný dizajn je uznávaný návrhár Virgil Abloh. Ten prišiel s dokonalým dizajnom nádoby Evian Renew, ktorá sa po vyprázdnení obsahu zmršťuje. Následne je možné recyklovať ju bežnými metódami dostupnými v mestách, vďaka čomu predstavuje prelom v dizajne spotrebiteľského tovaru. Čistota prírodnej minerálnej vody Evian sa tak nespája už iba s jej zdrojom, ale pretrváva až do konca života produktu a uzatvára sa v rámci dlhodobo udržateľného cyklu.
Spoločnosť Evian sa do roku 2025 zaviazala používať 100% recyklovaných materiálov pri výrobe všetkých svojich plastových obalov a vo zvýšenej miere spolupracovať so sektorom odpadového hospodárstva. Recyklovateľná nádoba Renew pritom apeluje predovšetkým na environmentálne uvedomelých spotrebiteľov z generácie milénia, ktorým v mimoriadnej miere záleží na uchovávaní životného prostredia. V dôsledku moderných trendov viacero dizajnérov začalo prehodnocovať spôsob, akým je v súčasnosti konzumovaná fľašovaná voda, čím reagujú na celosvetový problém s neekologickými plastmi.
Súvisiace: 7 ekologických rezortov, ktoré dokazujú, že aj luxus môže byť dlhodobo udržateľný
Medzi ideálne príklady tohto hnutia patria unikátne modré vodovodné armatúry, ktoré navrhol Chris Woebken so skupinou newyorských dizajnérov, ako aj špeciálna nádoba na vodu od spoločnosti Canowater, ktorú vytvoril módny návrhár Christopher Raeburn pre londýnsku zoologickú záhradu. Testovanie týchto nových technológií bude prebiehať už od budúceho mesiaca v Londýne a Paríži.
Patricia Olivia, viceprezidentka celosvetového dodávateľa fľašovanej vody, priznala, že Evian za svoj úspech vďačí práve prírode, v dôsledku čoho je táto značka odhodlaná prispieť k obnove zdravia planéty. Tiež dodala, že dlhodobo udržateľnú budúcnosť je možné dosiahnuť novými spôsobmi uvažovania o podnikaní.
Zdroj: FlipBoard