Nový najvýkonnejší automobil Ferrari je elektrickým hybridom

Ferrari SF90 Stradale.

Elektrifikácia automobilového priemyslu je v súčasnosti už všadeprítomným fenoménom. Avšak v čase, keď značka Ferrari uviedla na trh model LaFerrari, hybridizácia bola omnoho menej akceptovaným pojmom – a to najmä pre značku, ktorá je synonymom výkonných športových automobilov s dvanásťvalcovým motorom.

Klienti a fanúšikovia tejto ikonickej automobilky však privítali koncept elektrického pohonu s otvorenou náručou, a keď značka Ferrari plánovala uviesť svoj ďalší model zo série Maranello, prítomnosť elektrifikovaného pohonného systému bola už omnoho prijateľnejšou alternatívou. Značka Ferrari nám však v súčasnosti prináša model SF90 Stradale, ktorý je doteraz najvýkonnejším cestným vozidlom tohto výrobcu. A čo je ešte zaujímavejšie, jedná sa o plug-in hybrid.

Ferrari SF90 Stradale zo strany.

Model SF90 skrýva pod kapotou pozoruhodný výkon v hodnote až 986 konských síl, ktoré generuje zapojením kombinácie 4,0-litrového motora V8 s turbodúchadlom – ten generuje výkon 769 konských síl a krútiaci moment 80 NM – spolu s troma lítium-iónovými elektrickými batériami, ktoré dávajú vozidlu výkon na úrovni ďalších 217 konských síl.

Súvisiace: Najlepšie miliónové autá súčasnosti

Zatiaľ, čo už samotný spaľovací motor je najvýkonnejším osemvalcovým motorom z dielne Ferrari v histórii, vďaka pridaniu elektromotorov – jeden je umiestnený na zadnej náprave a dva vpredu – je výkon tohto modelu úžasným úspechom automobilky.

Interiér vozidla Ferrari SF90 Stradale.

Aby bolo možné všetku túto silu elegantne premietnuť na vozovku, vozidlo je vybavené osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, ktorá funguje s pohonom všetkých kolies – jedná sa teda o prvý prípad, v ktorom značka Ferrari aplikovala pohon všetkých štyroch kolies (AWD) v konštrukcii športového automobilu – model AWD GTC4Lusso z technického hľadiska predstavuje „grand tourer“. Hnacie ústrojenstvo a pohon toho modelu mu umožňujú dosahovať skutočne pôsobivé rýchlosti. Zrýchliť z 0 na 100 kilometrov za hodinu dokáže za 2,5 sekundy, kým rýchlosť 200 kilometrov za hodinu dosiahne za rovnako ohromujúcich 6,7 sekundy. Keď podržíte plynový pedál pritlačený na podlahe, vozidlo dosiahne maximálnu rýchlosť na úrovni 340 kilometrov za hodinu.

Ferrari SF90 Stradale.

Je pravdou, že najnovší model so sebou prináša vyšší výkon ako LaFerrari, avšak model SF90 je tiež o 13 kilogramov ľahší ako jeho bratranec, pričom dosahuje celkovú hmotnosť približne 1 569 kilogramov. To znamená, že tento plug-in hybrid by sa mal modelu LaFerrari podobať aj v časoch dosiahnutých na pretekárskom okruhu. To sa skutočne potvrdilo aj na testovacom okruhu Ferrari Fiorano, kde SF90 Stradale dosiahol úžasný čas 1:19, čo je takmer totožné z časom LaFerrari na úrovni 1:19:70.

Na modeli SF90 môžete jazdiť výhradne so zapojením elektrických motorov s dojazdom približne 25 kilometrov a maximálnou rýchlosťou 135 kilometrov za hodinu. Keď vyčerpáte energiu uskladnenú v elektromotoroch, jednoducho Vám stačí znovu ich nabiť.

Súvisiace: Najnovší model Ferrari pochádza z najexkluzívnejšej divízie tejto značky

Vnútri prepracovaného kokpitu vozidla sa nachádza ovládací panel s možnosťou výberu jedného zo štyroch jazdných režimov: eDrive, Hybrid, Performance a Qualify. V prvom režime zažijete tichú jazdu bez zapojenia spaľovacieho motora, v rámci druhého bude výkon pochádzať striedavo z elektromotorov a osemvalcového spaľovacieho motora. Režim Performance využíva osemvalcový motor na nabíjanie trojice elektromotorov, kým režim Qualify Vám poskytne maximálny výkon zo súčasným zapojením všetkých pohonných systémov.

Cena a počet vyrobených kusov modelu SF90 Stradale budú síce oznámené až v nadchádzajúcom období, avšak predpokladáme, že na cenovke vozidla plného špičkovej technológie bude svietiť pomerne vysoká suma.

Zdroj: CarBuzz, TopGear

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.