
Taliansky módny dom Gucci plánuje vypustiť zo svojich kolekcií zvieracie kožušiny. Zdá sa, že koná v súlade so snahou o dodržiavanie morálnych princípov v podnikaní, ktoré začala propagovať takzvaná „Birkenstock brigade“. Jedná sa o skupinu moderne zmýšľajúcich ľudí, ktorí okrem toho, že objavili záľubu v tradičných ortopedických topánkach značky Birkenstock, v módnom priemysle rozpútali boj za práva zvierat.
Gucci je súčasťou francúzskeho luxusného konglomerátu Kering. Značka sa rozhodla predať všetky svoje zvyšné kožušinové modely v rámci charitatívnej aukcie. Spoločnosť vo vyhlásení 12. októbra uviedla, že dôvodom tohto kroku je „bezohľadnosť a krutosť, ktorú musia znášať kožušinové zvieratá.“ Ostáva nám iba počkať si na to, za koľko sa vydražia kožušinou lemované sandále tejto svetovej značky.
Aukcia sa pravdepodobne uskutoční na jar budúceho roka. Viacero luxusných značiek zo sveta módy sa podobným spôsobom pridáva ku gigantom zo spotrebného priemyslu, akými sú spoločnosti Unilever a Nestlé. Spoločne tak reagujú na rastúce etické, environmentálne a sociálne povedomie spotrebiteľov. A obzvlášť príslušníkov generácie milénia. Pilierom a hybnou silou tohto hnutia sa stalo využívanie zvieracích kožušín v luxusnom priemysle a oduševnení aktivisti sa začali zhromažďovať na módnych prehliadkach po celom svete.
Gucciho rozhodnutie o zbavovaní sa kožušín prichádza bezprostredne po tom, čo verejnosť zbystrila pozornosť ohľadom zákulisných praktík tejto značky. Bodom záujmu sa stali mnohé oblasti fungovania módnej spoločnosti, od výrobných podmienok vo fabrikách až po zaobchádzanie s modelkami na mólach. Spoločnosť Kering a jej parížsky konkurent LVMH počas minulého mesiaca súhlasili s tým, že na svoje móla prestanú posielať extrémne vychudnuté a neplnoleté modelky.
Gucci nie je jedinou značkou, ktorá sa zrieka kožušín. Spravili tak už aj talianske spoločnosti ako Giorgio Armani a prevádzkovateľ luxusného internetového obchodu Yoox Net-a-Porter Group. Spoločnosť LVMH, ktorá je najväčším svetovým výrobcom luxusných tovarov, minulý mesiac vyhlásila, že do roku 2020 sa bude snažiť získavať takmer tretinu svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov.
Súvisiace:
Tommy Hilfiger uviedol kolekciu odevov pre ľudí so zdravotným postihnutím
Tento prístroj odhalí pravosť Vašej kabelky
Spoločnosť Kering vlastní aj značku Stella McCartney, ktorá pri výrobe obuvi už dlho presadzuje používanie syntetickej kože. Predstavitelia konglomerátu navyše uviedli, že do roku 2020 eliminujú nebezpečné chemické látky, ktoré sa v súčasnosti môžu vyskytovať v rámci procesu výroby a distribúcie jednotlivých produktov. Do roku 2025 sa ďalej plánujú uistiť, že všetky používané kože, zlato a diamanty bude možné spojiť s certifikovanými producentmi.
V roku 2015 vyplávalo na verejnosť video, ktoré údajne dokumentovalo zlé zaobchádzanie so zvieratami na krokodílej farme v Texase. Táto farma je dodávateľom módnej spoločnosti Hermes, ktorej ikonická kabelka Birkin je vyrobená práve z tohto materiálu. Herečka Jane Birkinová okamžite požiadala spoločnosť, aby stiahla jej meno z legendárnych kabeliek. Záležitosť sa však vyriešila a Birkinová nakoniec zrušila svoju žiadosť.
Zdroj: Glamour, W Magazine