Čo by ste mali vedieť o súkromných lietadlách pred vynášaním súdov

Svet súkromného ​​letectva je ľahkým cieľom pre ľudí, ktorí pociťujú potrebu kritizovať super-bohatých jedincov, generálnych riaditeľov globálnych podnikov, alebo predstaviteľov priemyselných odvetví, ktoré považujú za škodlivé pre životné prostredie.

Majitelia a užívatelia súkromných lietadiel sú samozrejme ľahkým cieľom, aj keď práve mnohí z kritikov často sami vyžívajú tento spôsob prepravy hlavne v situáciách, keď im pomáha dosiahnuť ich podnikateľské ciele – čo je dôvod, v dôsledku ktorého sa väčšina ľudí spolieha na súkromné lietadlá.

Iba menej ako 50% súkromných letov zahŕňa príslušníkov vrcholového manažmentu spoločností, pričom súkromné lietadlá sú neoddeliteľnou súčasťou distribúcie náhradných dielov a zdravotníckych pomôcok dodávaných v rámci urgentných prípadov. Fotografia znázorňuje transport trojmesačného leňocha, ktorý na letisko v Allegheny County pricestoval súkromným lietadlom.

Nedávno sa v Ženeve konal každoročný Európsky veľtrh súkromného letectva (EBACE), na ktorý priletelo celkovo 23 súkromných lietadiel s využitím dlhodobo udržateľných alternatívnych palív, pričom kľúčoví hráči tohto priemyslu, akým je napríklad spoločnosť Gulfstream, testujú tieto inovatívne pohonné systémy už takmer celé desaťročie.

Prirodzene, úsilie o znižovanie uhlíkových emisií je iba jedným z aspektov tohto sektora, ktorý jeho kritici neberú do úvahy – alebo sa ho vedome rozhodli prehliadať, pretože sa im zdá, že by tento prvok nezapadal do ich celkovej rétoriky.

Spoločnosti ako American Express, General Dynamics, Home Depot, Meredith, P&G a Hertz darujú prázdne miesta na korporátnych letoch pre pacientov s rakovinou, ktorí lietajú za liečebnými procedúrami. Tento program prevádzkuje agentúra Corporate Angel Network.

No Plane, No Gain je skupinou podporovanou organizáciami National Business Aviation Association (NBAA) a General Aviation Manufacturers Association (GAMA), ktorá poskytuje údaje o tom, akými rôznymi spôsobmi sektor súkromného letectva prispieva k rozvoju ekonomiky. Niektoré z najdôležitejších prínosov tohto odvetvia zahŕňajú:

• Súkromné letectvo v USA zabezpečuje viac ako jeden milión pracovných miest.

• Tento sektor generuje ekonomickú aktivitu v hodnote viac ako 200 miliárd dolárov ročne.

• Súkromné ​​lietadlá majú na území Spojených štátov prístup k viac ako 5 000 letiskám v porovnaní s približne 500 zariadeniami, na ktoré lietajú letecké spoločnosti. Ide o jeden z dôvodov, prečo tento spôsob dopravy často využívajú politickí predstavitelia. Jedná sa tiež o efektívny spôsob realizácie obchodných ciest. Pomocou súkromného lietadla totiž môžete navštíviť tri alebo štyri destinácie za deň, pričom rovnaká cesta by pomocou leteckých spoločností trvala aj celý týždeň.

• 42% súkromných letov smeruje na miesta s nízkym alebo žiadnym pokrytím zo strany leteckých spoločností a 80% letov smeruje na letiská v malých mestách a obciach.

• Rovnakých 42% letov súkromnými lietadlami zahŕňa viacero destinácií naraz.

Jediné súkromné lietadlo môže priniesť až 2,5 milióna dolárov do ekonomiky regiónu v ktorom pôsobí, pričom celý tento sektor je v Spojených štátoch zodpovedný za viac ako milión pracovných miest.

• Jediné súkromné lietadlo môže priniesť až 2,5 milióna dolárov do ekonomiky regiónu a komunity, v rámci ktorej pôsobí.

• Zatiaľ čo mnoho ľudí si na základe populárneho stereotypu predstavuje vplyvných generálnych riaditeľov lietajúcich na obrovských lietadlách s extrémne luxusnými kabínami, pravdou je, že až 50% flotily súkromných lietadiel je tvorených menšími prúdovými lietadlami. Predstavitelia vrcholového manažmentu sa v skutočnosti vyskytujú na palube súkromných lietadiel iba v rámci menej ako 50% ich celkových letov.

• Namiesto toho existuje niekoľko kľúčových dôvodov, prečo spoločnosti využívajú súkromné ​​lietadlá. Patrí sem úspora času zamestnancov, zvýšená produktivita, ochrana duševného vlastníctva, zlepšený zákaznícky servis, expresné dodávky náhradných dielov, vrátane zdravotníckych pomôcok pre núdzové prípady – takýto spôsob prepravy produktov má potenciál až o niekoľko hodín znížiť čas na obnovenie služby vyžadujúcej si konkrétny komponent, alebo v prípade lekárov redukovať čas predtým, ako môže začať proces záchrany života.

Súvisiace: 10 lietadiel, ktoré zmenili svet súkromných lietadiel

• Skutočnosťou tiež ostáva, že viac ako 15 000 letov súkromnými lietadlami ročne sa realizuje z humanitárnych dôvodov, pričom v uplynulom roku až 38% pilotov súkromných lietadiel uviedlo, že leteli v rámci humanitárnych misií. Skupiny ako Corporate Angel Network spolupracujú s pacientmi vyžadujúcimi špecializovanú zdravotnícku starostlivosť a spájajú ich so spoločnosťami, ktoré darujú voľné miesta na svojich letoch, aby týchto pacientov dostali do cieľového zdravotníckeho zariadenia v čo najkratšom možnom čase. Medzi tieto spoločnosti patria známe mená ako American Express, BASF, Caterpillar, Dow, Flexjet, Geico, General Dynamics, Hertz, Honeywell, Home Depot, Intel, Lilly, Meredith, Nestle Purina, NetJets, P&G, Target, Valero či Verizon.

Kritici súkromného letectva síce považujú túto vymoženosť za absolútne zbytočnú, avšak prezentované fakty potvrdzujú opak. Spoločnosti, ktoré využívajú služby súkromného letectva, s ohľadom na rast príjmov prekonávajú svojich konkurentov bez súkromných lietadiel až o 23%. Treba tiež poznamenať, že 95 spoločností z rebríčka „100 najlepších zamestnávateľov“ časopisu Fortune využíva súkromné lietadlá. Zaujímavou je tiež skutočnosť, že to nie sú výhradne iba veľké spoločnosti, ktoré využívajú súkromné ​​lietadlá na zefektívnenie svojho podnikania. 57% týchto spoločností má totiž menej ako 500 zamestnancov.

Keď budete najbližšie počuť samozvaného odborníka alebo politika rozprávať o tom, aké obrovské mrhanie prostriedkami predstavujú súkromné lietadlá, opýtajte sa ho, či vie, koľko pracovných miest je spojených so sektorom súkromného letectva a koľko toto odvetvie prispieva do národnej ekonomiky.

Môžeme si dokonca uviesť aj konkrétne príklady zo života. Letisko Teterboro na severe New Jersey zabezpečuje viac ako 14 900 pracovných miest, v rámci ktorých je ročne vyplácaná súhrnná mzda v hodnote 868 miliónov dolárov, pričom do miestnej ekonomiky v dôsledku činnosti letiska vstupuje viac ako 2,3 miliardy dolárov. Letisko Van Nuys v Los Angeles generuje ročne 295 miliónov dolárov v miestnych, štátnych a federálnych príjmoch na daniach. Inými slovami môžeme povedať, že súkromné letectvo prospieva ekonomike a nie len ľuďom, ktorí využívajú jeho služby.

Zdroj: Medium

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.