To, že spoločnosť Facebook môže ľahko zaplatiť pokutu od Federálnej obchodnej komisie vo výške 5 miliárd dolárov za nedbanlivé zaobchádzanie a využívanie údajov svojich používateľov, je aj vďaka tomu, že zarába toľko peňazí, že tento balík je pre spoločnosť iba malou sumou. Obrovský zdroj príjmov spoločnosti Facebook môže byť pre jeho užívateľov hádankou, ktorí za používanie tejto služby neplatia nič, ale pre inzerentov, to už záhada nie je, keďže platia za údaje používateľov, akoby boli digitálnym zlatom.
Reklamy však nie sú jediným spôsobom, ako zarobiť peniaze na Facebooku alebo jeho dcérskych spoločnostiach. Ako zistili The New York Times, ďalším spôsobom, ako zarobiť na sociálnych sieťach, je predaj automobilov. Potvrdil to predajca automobilov RD Whittington, ktorý si vytvoril meno tým, že predáva osobnostiam špičkové luxusné autá pomocou svojho účtu na Instagrame.
Všetko to začalo, keď Whittington zverejnil na svojom účte na Instagrame videozáznam automobilu Mercedes AMG 6×6 a dostal správu s otázkou, či je automobil na predaj. Whittington odpovedal, že je, a následne ho požiadali o fotografie interiéru. Po predstavení sa klient, rapper TMG Fresh dohodol, že ho kúpi a za privilégium vlastnenia tohto automobilu mu poslal sedemmiestnu sumu.
Tým sa Whittington začlenil do online sveta predaja automobilov bez toho, aby ho zákazníci videli. Zatiaľ čo jeho rodina pochádza zo skupiny nadšencov áut, predajcov automobilov, účastníkov v Indianapolise 500 a víťaza 24-hodinovky Le Mans, Whittington si vytvoril svoju vlastnú cestu inzerciou exotických automobilov s fotkami alebo krátkym videom na Instagrame a získavaním šesť až sedemmiestnych súm za ich predaj. Dokonca aj Chris Brown kúpil kabriolet Mercedes-Maybach, Lamborghini Urus a dve autá Rolls-Royce Cullinans jednoduchým poslaním textových správ Whittingtonovi, pred jeho odletom do Austrálie.
Súvisiace: 5 luxusných realitných maklérov, ktorí hviezdia na Instagrame
Jedným z dôvodov úspechu Whittingtona je to, že si vybudoval reputáciu prvotriedneho predajcu automobilov – a je schopný vyriešiť problémy a získať pre zákazníkov poistenie alebo dokonca vodičský preukaz, keď si to situácia vyžaduje. To je presne to, čo potrebujete, ak Vám celebrity pošlú milióny za automobily bez toho, aby sa s Vami vôbec stretli.
A podľa Jamieho Foxxa, jedného z Whittingtonových priateľov, má jeho povesť dobrý základ. Foxx vraví: „Je v tom oveľa viac, než len vozidlá. Okolo predaja nie sú žiadne problémy. RD [Whittington] je oveľa ďalej. Zabezpečuje nielen to, že auto je v poriadku. Zabezpečuje, že je všetko v poriadku.“ Aj keď obchodná taktika Whittingtona jednoducho nie je normou, je to dôkaz toho, že spôsob, akým automobily kupujeme, sa začína meniť. Aj keď zatiaľ je to len pre tých najbohatších a najslávnejších z nás.
Zdroj: CarBuzz