Ako si vyše storočná luxusná módna značka ako Gucci získala pozornosť príslušníkov Generácie Z?

Gucci, ako ste možno počuli, valcuje príslušníkov generácie Milénia. V roku 2018, 62% z celkového obratu spoločnosti Gucci, vo výške viac ako 8 miliárd dolárov, pochádzalo od spotrebiteľov do 35 rokov, čo je demografická skupina, ktorú luxusní módni výrobcovia obvykle zasahujú obtiažnejšie, vzhľadom na vysoké cenové kategórie svojich produktov.
Možno však neviete, že najrýchlejšie rastúcim segmentom značky Gucci je v súčasnosti generácia Z, súčasťou ktorej sú mladí ľudia s najvyššou vekovou hranicou iba 24 rokov. To pre značku Gucci veští skvelú budúcnosť. Očakáva sa, že do roku 2025 bude 45% celkových výdajov na luxusný tovar pochádzať od príslušníkov generácie Milénia a Generácie Z. Mnoho z týchto mladých ľudí už pozná luxusnú módnu značku Gucci a možno už vlastní jednu z jej kabeliek alebo obuvi. Ako tento storočný luxusný módny dom dosiahol tento úspech?
Súvisiace: 10 najpopulárnejších luxusných značiek na internete
Marco Bizzarri, ktorý sa stal generálnym riaditeľom spoločnosti Gucci v roku 2015 a zodpovedal za prudký rast značky, sa podelil o niektoré zo svojich tajomstiev v sídle spoločnosti v Miláne v rámci Európskeho festivalu inovácií, organizovaným spoločnosťou Fast Company, a sponzorovaným značkovým výrobcom Gucci.
Bizzarri tvrdí, že úspech značky, najmä u mladých spotrebiteľov, spočíva v určení decentnej rovnováhy medzi kreativitou a technológiou, alebo umením a vedou. Na jednej strane má Bizzarri vyslovene optimistický názor na technológiu, zatiaľ čo mnoho generálnych riaditeľov luxusných spoločností prejavilo skepticizmus ohľadom technológie a pre svoje značky zdĺhavo vytvárali stránky na platformách elektronického obchodu a tiež účty na sociálnych sieťach. Bizzarri dodáva: „Pokiaľ ide o technológiu, bol som optimistický, pretože som videl možnosť delegovať najnudnejšie úlohy zo sektoru technológii a tráviť viac času vykonávaním vecí, ktoré mám rád, napríklad tvorivosť.”
Budúcnosť je moderná
Od roku 2015, kedy prevzal kormidlo spoločnosti Gucci, priemernému spotrebiteľovi priniesol mnoho technológií, z ktorých väčšina nie je celkom jasná. Všetko sa to odohráva v zákulisí, a vďaka tomu je nákupný zážitok plynulejší a efektívnejší. Módny dom Gucci uskutočnil rozsiahle investície do najmodernejších technológií v prevádzkovej časti podnikania, vrátane riadenia dodávateľského reťazca, predpovedí predajov, merchandisingu a hlasových asistentov pre predajcov v obchode. Všetky vymenované procesy rozhodujú o miere úspešnosti u generácie Z, ktorá vyrástla v očakávaní bezproblémového nakupovania.
Pre Bizzarriho sú to len minimálne požiadavky na oslovenie ďalšej generácie spotrebiteľov luxusných výrobkov. Bizzarri poznamenal: „Ak budeme v týchto technológiách prví, budeme mať konkurenčnú výhodu? Nie. Môžete ju skopírovať za sekundu. “
Foto: https://images.fastcompany.net/image/upload/w_596,c_limit,q_auto:best,f_auto/wp-cms/uploads/2019/07/i-2-how-a-century-old-luxury-brand-like-gucci-won-over-gen-z_MG_3546.jpg [Foto: Celine Grouard pre Fast Company]
Bizzari verí, že úlohou tejto technológie je uľahčiť nákupný proces zákazníkom a nechať ich vnímať produkty Gucci, dotýkať sa ich a cítiť. Kreatívny riaditeľ – Alessandro Michele, ktorého priniesol do Gucci práve Bizzarri, za posledné štyri roky transformoval estetiku značky Gucci a vdýchol jej nový život a vzrušenie. V mojich predchádzajúcich rozhovoroch sa Bizzarri zmienil aj o jeho odhodlaní pokračovať vo výrobe produktov najvyššej kvality. Minulý rok otvoril futuristické výrobné centrum s názvom Gucci ArtLab, kam prichádzajú remeselníci a ručne vyrábajú produkty Gucci v priestoroch, ktoré spájajú špičkové technológie s tradičným remeselným spracovaním.
Mladí spotrebitelia na tento prístup reagujú veľmi pozitívne. Vďaka nim za posledné štyri roky vzrástla popularita značky Gucci. Odkedy sa Bizzarri a Michele pripojili k spoločnosti Gucci, firma strojnásobila svoje podnikanie a prijala 8 000 nových zamestnancov. Bizzari však tvrdí, že značka Gucci by nikdy nebola schopná udržať krok s dopytom bez všetkých technologických inovácií, do ktorých investovala. Ak by požiadali zákazníkov, aby čakali príliš dlho, než obdržia svoje výrobky, mohli by stratiť svojich najmladších klientov, ktorí očakávajú okamžité uspokojenie.
Súvisiace: Značka Gucci zvyšuje svoju popularitu medzi mladými ľuďmi súčasnosti
Bizzarri uviedol: „Technológia a kreativita idú spolu ruka v ruke. Vďaka estetike Alessandra Micheleho sme úplne zmenili spôsob, akým bola móda koncipovaná. Následne bola naša podporná činnosť, rovnako ako dodávateľský reťazec, pripravené poskytnúť produkt, a my sme boli schopní naozaj za krátky časový horizont rýchlo strojnásobiť našu výrobnú kapacitu.“
Investovanie do kreativity
Pre Aleca Rossa, autora a hosťujúceho profesora na Univerzite King’s College London, ktorý bol prítomný na pódiu spolu s Bizzarrim na Európskom festivale inovácií v Miláne, spojenie kreativity s technológiou dáva zmysel. Poukazuje na skutočnosť, že mnoho najkreatívnejších ľudí na svete, vrátane významných hercov, ako sú Ashton Kutcher a Jared Leto, investuje práve do technologických spoločností. Ross ďalej uviedol: „Mnoho z najlepších investorov, prinajmenšom práve z USA, je z oblasti umenia. Od priemerného investora vidia veci mierne odlišne. Procesy tvorby v oblastiach technológii a umenia vedia krásne koexistovať.“

Medzitým však Bizzarri nechce odpočívať na vavrínoch. Stále sa zameriava na Generáciu Z. Keď nastúpil do spoločnosti Gucci, cestoval po celom svete a vytvoril takzvanú „tieňovú komisiu“ ľudí vo veku do 30 rokov v nádeji, že pochopia ich perspektívy. Pred tromi rokmi pozval 30 mladých ľudí do miestnosti s odborníkmi v oblasti technológií, aby zistil, aké nové nápady by mohli priniesť do spoločnosti Gucci. Očakáva, že sa tento prieskum zopakuje aj v nasledujúcich rokoch.
Bizzarri poznamenal: „Títo mladí ľudia častokrát vedia o určitých veciach oveľa viac ako ja sám. Musím mať svoje ego pod kontrolou.“ Nech už budú jeho plány pokračovať akokoľvek, Bizarri tvrdí, že ako generálny riaditeľ je treba nevyhnute zostať optimistom, a to aj napriek politickým a sociálnoekonomickým krízam, ktoré po celom svete vznikajú. Uviedol, že keď pred dvadsiatimi rokmi začal viesť spoločnosti, rozhliadal sa po ďalších generálnych riaditeľoch, ktorých obdivoval. Každý, koho videl, od Leeho Iacoccy v automobilovej spoločnosti Chrysler k Stevovi Jobsovi v spoločnosti Apple až po Domenica de Soleho, ktorý v tom čase viedol spoločnosť Gucci, mal optimistický výhľad.
Bizzarri nakoniec uviedol: „Pomyslel som si, že ak chcete založiť spoločnosť, nemôžete byť pesimistom. Na svete je veľa vecí, ktoré nemôžem ovládať. Ale v situáciách, ktoré môžem ovládať – napríklad vytváraní empatie a prinášaniu energiu do mojej spoločnosti – chcem byť optimistický.“
Zdroj: NYTimes, FastCompany