Jeden z najväčších hodinárskych veľtrhov, doteraz známy pod skratkou SIHH, mení svoje svetoznáme meno

Pred niekoľkými dňami prišla zo Ženevy obrovská správa: Nadácia pre rozvoj a vývoj FHH ( Fondation de la Haute Horlogerie ), ktorá vlastní hodinársky veľtrh SIHH, spotrebiteľský a obchodný veľtrh Watches & Wonders, miesto zrodu inovatívnych myšlienok FH Forum, rovnako ako aj udalosť Dubai Watch Week a cestovateľskú výstavu s názvom The Mastery of Time – mení svoje meno a od roku 2020 tak bude pôsobiť pod jednoduchým názvom Watches & Wonders. Veľkou novinkou v rámci premeny spoločnosti je aj to, že obchodná prehliadka pre médiá a tých najlepších zberateľov sa bude od budúceho roka nazývať Watches & Wonders Geneva a bude rozdelená celkovo na dve oblasti. Prvou z nich je Salon Watches & Wonders a druhou tzv. Watches & Wonders – In the City.

Prvá časť veľtrhu s názvom „Salón“ pritom ostane v obrovskom kongresovom centre Ženevy s názvom Palexpo, kde sa veľtrh pravidelne odohráva už niekoľko rokov. Nasledujúci rok však pre neho bude špeciálny, nakoľko akcia bude omnoho viac prístupná aj verejnosti. S väčšou možnosťou prístupu na akciu a interakcie s ňou tak ale porastie aj cena vstupeniek. Lístky na veľtrh preto budú predávané už za približne 273 eur, no ich vlastníctvom získate plný prístup nielen k výstave, ale aj k rôznym značkovým stánkom, ktoré budú okrem iného ponúkať aj príjemné občerstvenie. Cena sa tak oproti pôvodným, približne 55 eurám, podstatne zvýši, no je potrebné mať na pamäti fakt, že v pôvodnej sume bol zarátaný iba vstup do oblasti výstaviska, kde sa návštevníci mohli výhradne prechádzať, prípadne nakupovať.

V prípravách na nasledujúci rok si spoločnosť dala záležať aj na samotnej reprezentácii značky. Budúcoročný veľtrh tak ponúkne viac prezentácií a prednášok výkonných riaditeľov, panelové diskusie a workshopy, ktoré sa budú odohrávať v špeciálnej sekcii veľtrhu s názvom „The Lab“. Aj napriek tomu, že takéto zapojenie médií do výstavy sa pravidelne uskutočňovalo už posledné dva roky, nasledujúci veľtrh bude viac otvorený pre už komplet všetkých návštevníkov. Mnohí z nich tak budú môcť akcie vysielať na globálnej úrovni, čím rozšíria publikum a novým potenciálnym zákazníkom prinesú podstatné informácie o najnovších kolekciách a zberateľských možnostiach.

Súvisiace: Najexkluzívnejšie hodinky z výstavy SIHH na rok 2019

Druhá časť svetovej výstavy s názvom W&W-In the City bude akciou, ktorej zúčastniť sa bude možné bez akéhokoľvek poplatku. Bude tak otvorená širokej verejnosti a zároveň bude zahŕňať zapojenie sa viacerých mestských butikov a súkromných priestorov v celej Ženeve. Pôjde tak o formát, ktorý sa bude podstatne podobať posledným dvom udalostiam Watches & Wonders, ktoré sa odohrali v Miami. Múzeum spoločnosti Patek Philippe, spoločne s niekoľkými ďalšími značkami pôsobiacimi v tejto oblasti, otvoria svoje dvere širokej verejnosti počas veľtrhu Watches & Wonders v Ženeve v čase od 25. do 29. apríla. Je pritom dôležité podotknúť, že W&W-In the City bude na budúci rok taktiež zahŕňať aj značky, ktoré doposiaľ na veľtrhu uvedené neboli.

Čo sa týka zmeny názvu spomínaného veľtrhu, predsedníčka a generálna riaditeľka Nadácie Fondation de la Haute Horlogerie uviedla: „Pretože ide o viac, než len samotné hodinky, zvolili sme si názov, ktorý sprostredkúva ako úžas, tak dokonalosť, otvorenosť, ale aj objavovanie. Jednoducho iný spôsob, ktorým je možné zažiť hodinárstvo v praxi. Watches & Wonders sa tak stali ústredným miestom, kde sa stretáva výnimočný talent, kreativita a nekonečná inovácia popredných svetových hodinárskych a šperkárskych remeselníkov.“

Svetový veľtrh The Salon International de la Haute Horlogerie tak od roku 2020 nájdete už len pod názvom Watches & Wonders.

Cartier, MB&F, Hermès a Ulysses Nardin, či Girard-Perregaux patria medzi značky, ktoré sú známe svojim pokrokovým myslením. Laurent Dordet, generálny riaditeľ spoločnosti Hermès, vo vyhlásení uviedol: „Hermès tak ambíciu otvoriť salón nového typu naozaj vrelo uvítal,“ … „Prostredníctvom svojej formy poskytuje nie len klasickým zákazníkom, ale aj širšiemu publiku príležitosť objaviť našu výnimočnú obratnosť pri výrobe hodiniek ako v Ženeve, tak aj na medzinárodnej úrovni.“

Nová platforma W&W bude navyše obsahovať omnoho viac akcií pre časť „Wonders“. Zahŕňať tak bude viac umenia, kultúry a módy, pričom do budúcna je ambíciou značky zamerať sa najmä na životný štýl.

Súvisiace: 11 najlepších dámskych hodiniek z veľtrhu SIHH 2019

V priemysle však už dlhšiu dobu prebiehajú rozhovory o nutnosti takýchto veľtrhov. Často sa spomína potreba aklimatizácie na dnešnú modernú dobu. Zástancovia veľtrhov argumentujú skutočnosťou, že zrušenie výstav by v konečnom dôsledku mohlo odradiť tých najlepších zberateľov, ktorí práve takúto šou ponímajú ako exkluzívnu udalosť, ponúkajúcu možnosť vidieť a reálne sa stretnúť s novovyrobenými produktami ešte pred tým, ako tak stihne urobiť zvyšok sveta. Maloobchodníci ale tvrdia, že tento zberateľský trend už dávno neplatí. Podľa ich skúseností je totižto možné tvrdiť, že zákazníci si v súčasnosti zadávajú objednávky na rôzne produkty dokonca ešte pred tým, ako majú produkt reálne k dispozícii na prehliadnutie a to vďaka Instagramu, novinárom a iným médiám, ktoré fotografie tých najnovších produktov pravidelne zverejňujú.

Zdroj: NYTimes, WSJ

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.