V poslednom čase sme videli niekoľko neobvyklých prevedení luxusných automobilov, od Teslovho bezkrivkového Cybertrucku až po Bugatti Veyron, ktoré bolo v skutočnosti sedemnásťročné Mercury Cougar, ale všetky zrejme prekoná nový dúhový Rolls-Royce.
Aj keď zvyčajne by sme ostro protestovali proti znehodnoteniu Phantomu, ktorého cena sa šplhá do šesťciferných čísel, je niekoľko dôvodov, ktoré nás prinútia tento názor prehodnotiť, hlavne ak je autorom návrhu známy americký umelec pôvodom z Karibiku, Bradley Theodore.
Theodore je známy hlavne vďaka svojim dielam, ktoré sa točia okolo populárnej kultúry, od sveta módy až po umenie Fridy Kahlo, a ktoré sú typické nebojácnym použitím farieb a odvážnych aplikácií. Vďaka tomu ho často prirovnávajú k umelcom ako Ben Quilty a Basquiat. Vo svojej tvorbe využíva široké spektrum farieb a na svojich neobyčajných obrazoch zachytil množstvo pop ikon, vrátane Kate Moss, Karla Lagerfelda alebo Anny Wintour. A najnovšie dostal od Theodora ikonickú štýlovú upravu aj Phantom.
Hoci značka zatiaľ neurobila žiadne oficiálne vyhlásenie, Rolls-Royce z Abu Dhabí pre všetkých automobilových nadšencov na svojej Facebookovej stránke zverejnila fotografie upraveného automobilu. Nový pestrofarebný plášť zdobí niekoľko farebných odtieňov, od sivozelenej cez svetlú ružovú, výraznú červenú a púdrovo modrú.
Hrobými ťahmi štetca umelec zvýraznil krivky a hrany Phantomu, čo vyvoláva dojem pohybu. V interiéri vozidla bola použitá koža v dvoch odtieňoch – tmavomodrej a krémovej, vďaka čomu rozhodne pôsobí skromnejšie v porovnaní s exteriérom, a vyžaruje očakávanú majestátnosť typickú pre modely značky Rolls-Royce.
Súvisiace: Rolls Royce predstavil nový automobil na mieru – Horology Phantom
Samozrejme, že táto spolupráca nie je náhoda. Theodore s touto legendárnou značkou spolupracoval už skôr, pomaľoval Wraith a na plátne tiež zachytil znak Rolls-Royce.
Toto nie je prvý krát počas posledného roka, kedy bol pri svojich vozoch Rolls-Royce kreatívny. Začiatkom decembra značka predstavila špeciálny model crimson Phantom venovaný podpore boja proti AIDS. Značka taktiež vytvorila sériu vozidiel v pastelových farbách, ktoré predstavila na autosalóne v Pebble Beach a zadala zákazku na spomínaný Phantom so špeciálnym interiérom s motívom ružovej záhrady. Napriek tomu môžeme s určitosťou povedať, že žiadny z týchto modelov nevynikne tak, ako Theodorova dúhová edícia.
Zdroj: MSN