
Azda každoročne najočakávanejšia módna udalosť s názvom Pitti Uomo sa pravidelne odohráva vo Florencii. Pre tento rok bol jej už 98. ročník pôvodne naplánovaný na obdobie od 16. júna do 19. júna, no v dôsledku neustále sa šíriacej pandémie bol preložený na rozmedzie dní od 2. do 4. septembra. Zmenu termínu pritom ako prvý avizoval instagramový účet zriadený špeciálne pre potreby danej udalosti.
Podľa predsedu Pitti Immagine (ktorá predstavuje celkový súbor módnych udalostí odohrávajúcich sa v Taliansku), Claudia Marenziho, bolo vedenie danej platformy v priebehu posledných týždňov v neustálom kontakte s talianskými a medzinárodnými výrobnými spoločnosťami, no taktiež aj s ostatnými aktérmi textilného a odevného priemyslu (ako napríklad s organizáciami Confindustria Moda a Camera della Moda Italiana). Ako vo svojom vyhlásení uviedol: „Na základe uskutočnených rokovaní sme dospeli k záveru, že je dôležité zachovať všetky popredné módne udalosti, ktoré budú po odoznení krízy nevyhnutnými nástrojmi na postupné znovuobnovenie celého systému komerčnej módy.“
Raffaello Napoleone, a teda výkonný riaditeľ Pitti Imagine, pritom uviedol, že organizátori sa v reakcii na súčasnú situáciu pokúsia o uvedenie do života upravenej verzie udalosti s názvom Pitti Connect. Pôjde o progresívnu alternatívu súčasnej digitálnej platformy spomínanej šou, ktorá bude zriadená za účelom propagácie prehliadok a jej vystavovateľov. Aktéri vo vedení pevne veria, že vďaka zmene dátumu sa nielen že zaistí bezpečnosť verejnosti, ale taktiež sa do značnej miery umožní vytvorenie priestoru pre vznik lepších ekonomických podmienok do budúcna.Viceprezident Antonella Mansi preto ďalej konštatoval: „Pri pohľade na to, v akej kritickej situácii sa svet ocitol, sú mimoriadne ekonomické opatrenia, ako napríklad nevratné granty alebo zjednodušené pôžičky, nesmierne dôležitými nástrojmi, ktoré by mohli do značnej miery povzbudiť účasť zákazníkov na pripravovaných medzinárodných udalostiach.“
Súvisiace: Ako si Pitti Uomo udržiava relevanciu aj v modernej ére
Aj napriek tomu, že samotná udalosť Pitti Uomo sa jednoznačne uskutoční, nie je to možné povedať aj o gastronomických a inauguračných udalostiach Testo, ktoré sa aj napriek svojej pôvodne plánovanej účasti na akcii v konečnom dôsledku zrušili úplne. Na druhej strane popredný výrobca okuliarov s názvom Mido, ktorý sídli v Miláne, svoje pripravované akcie rušiť nemieni. Podľa vyjadrení z jeho strany je zrejmé, že aj keď sa neodohrajú podľa naplánovaného harmonogramu, jednoznačne sa uskutočnia (aj keď najskôr až vo februári 2021).
Video toho ako naPitti Uomo naozaj vyzerá:
Zdroj: Il Reporter