Ak je napodobňovanie najvyšším spôsobom lichotenia, tak je potom značka Gucci luxusnou značkou, ktorej sa na svete najviac lichotí. Keďže tento luxusný módny dom nie je ľahostajný k takémuto druhu lichotenia, ktorým predbehol svoju konkurenciu, rozhodol sa svojou novou kolekciou Fake/Not zosmiešniť svoje najčastejšie napodobňované produkty.
Tvorca kolekcie, návrhár Alessander Michele, využíva príťažlivosť irónie, ktorú v ikonickom monogramovom vzore dokonale vystihuje veľkými žltými písmenami vytlačené motto ‘Not Fake’. Slová však nie sú umiestnené vedľa seba, ale každé na jednej strane modelu, takže okoloidúci ich nemôže prečítať naraz, ale ako prvé mu udrie do očí slovo „fake“ (falošné).
Kolekcie Fake/Not od Gucci zahŕňa ruksaky, tašky, kufre, oblečenie, šály, šiltovky a obuv. Dámske a pánske verzie tenisiek s názvom Ace Sneakers a našuchovačky je možné kúpiť online na ich webstránke. Najobľúbenejším modelom tejto kolekcie je však nylónová bunda zdobená monogramom a páskou.

Motív “Gucci Fake Not” sa prvýkrát objavil na pánskej módnej prehliadke sezóny Jeseň/Zima 2020 -21. Dvojfarebné pásy sú inšpirované rock and roll érou 80-tych rokov. Aplikácia slov Fake Not na dve strany sa použila aj na batožine, ako sú ruksaky, košíky, ľadvinky, malé a pevné kufre a kozmetické kufríky. Celá kolekcia Fake/Not od Gucci je už dostupná na oficiálnej webovej stránke Gucci.
(pre Táničku – HNEĎ)
Kolekcia značky Gucci – Fake Not:
Zdroj: Gucci