Nezávislí cestovatelia z Číny sú sľubným trhom pre svetové značky

Čínske turistky sa fotografujú na levanduľovom poli pri francúzskej obci Valensole.

Na scéne sa čoraz častejšie objavujú takzvaní „nezávislí cestovatelia“. Plánujú si svoje vlastné výpravy, zostavujú si itineráre podľa vlastných preferencií a nedržia sa žiadnych vychodených turistických trás. Navyše predstavujú obrovskú príležitosť pre luxusné značky, ktoré podnikajú v sektore turizmu. Vo väčšine prípadov sa jedná o príslušníkov generácie milénia z Číny. Analytici odhadujú, že táto skupina cestovateľov bude v rámci najbližších piatich rokov zodpovedná za 55% z celkového nárastu spotrebiteľských výdavkov Číny.

Ak si chcú luxusné značky získať priazeň nezávislých cestovateľov, mali by vo veľkej miere venovať pozornosť ich hladu po nezameniteľných a jedinečných zážitkoch. Jednotlivé spoločnosti by im mali poskytovať unikátne produkty a služby, ktorými sa nezávislí cestovatelia budú môcť vyčleniť z davu svojich rovesníkov. Tento trend si už začali uvedomovať najväčšie svetové značky ako Gucci a Louis Vuitton. Dláždia si cestu k úspechu v tomto sektore a mladým dobrodruhom ponúkajú cestovateľské mobilné aplikácie a ďalšie inovatívne prvky. Poskytujú im tiež možnosť spoznávať svetové turistické atrakcie a príbehy, ktorými sú tieto značky späté s jednotlivými destináciami. Nezávislí cestovatelia z Číny sa vo veľkej miere spoliehajú na aplikáciu WeChat, pomocou ktorej si zostavujú cestovný denník zahraničných ciest. Luxusné značky by si preto mali uvedomiť, že podobné aplikácie nie sú všestranným marketingovým nástrojom iba na domácej čínskej pôde, ale aj v zahraničí.

Spojené štáty v roku 2014 zaviedli opätovné udeľovanie návštevníckych víz s platnosťou počas desiatich rokov. Čínski návštevníci sa odvtedy pravidelne vracajú do krajiny a objavujú nové destinácie. Vzostup trendu nezávislých cestovateľov hrá v tejto súvislosti omnoho významnejšiu rolu.

Súvisiace: Ázia má už viac miliardárov ako USA

Organizácia Brand USA sa venuje propagácii Spojených štátov, ako poprednej turistickej destinácie. V rámci svojej najnovšej kampane s názvom „All Within Reach“ zdôrazňuje dostupnosť viacerých turisticky atraktívnych miest. Organizácia pomocou svojich propagačných materiálov nabáda cestovateľov, aby spojili pobyt v krajine s návštevou ďalších turistických atrakcií. Týmto spôsobom vyzdvihuje menej známe destinácie a predstavuje zahraničným návštevníkom rôzne zážitky, ktoré môžu okúsiť iba v rámci niekoľkohodinovej cesty od hlavných turistických centier, nachádzajúcich sa na území USA.

60% čínskych spotrebiteľov v súčasnosti ešte stále preferuje zájazdy, ktoré sú organizované cestovnými kanceláriami. Hlavným dôvodom sú najmä jazykové bariéry. Čoraz viac mladých príslušníkov generácie milénia však odhadzuje zábrany a stávajú sa z nich nezávislí cestovatelia. To im dáva príležitosť zostaviť si na mieru šitý cestovný denník, ktorý sa neriadi prísnym časovým plánom cestovnej agentúry.

Narastajúcu popularitu nezávislého cestovania ilustrujú aj údaje, ktoré hovoria o výraznom náraste $2,1 miliardového amerického trhu, v oblasti prenajímania automobilov prostredníctvom internetu. Tento sektor v roku 2016 vzrástol až o 88,6%. Organizácia TripAdvisor China Unbounded tvrdí, že takmer polovica nezávislých cestovateľov z Číny plánuje cestu do zahraničia a až 52% z nich má v úmysle zdržať sa vo vybranej destinácií počas dlhšieho obdobia. V súčasnosti trávi 40% cestovateľov v zahraničí 4-6 nocí. Príslušníci generácie milénia budú počas najbližších piatich rokov zodpovedať za 55% nárast spotrebiteľských výdavkov Číny.

Mladí nezávislí cestovatelia sa líšia od svojich rodičov hneď v niekoľkých znakoch. Často dosahujú vyššie vzdelanie, disponujú väčším majetkom a sú vybavení neporovnateľne lepšími jazykovými schopnosťami. Pri plánovaní svojich dovoleniek vo zvýšenej miere využívajú potenciál internetu, študujú recenzie jednotlivých turistických zariadení, prezerajú si stránky vybraných destinácií a zoznamujú sa s ich profilmi na sociálnych sieťach. Aplikácie ako WeChat tak zohrávajú veľkú rolu v procese plánovania ich zahraničných expedícií.

Závratne zvýšená popularita aplikácie WeChat z nej spravila jednoznačnú voľbu pri zapájaní a oslovovaní čínskych spotrebiteľov zo strany spoločností, nachádzajúcich sa v cestovateľskej sfére. Mladí čínski dobrodruhovia si pomocou tejto aplikácie hľadajú, plánujú a kupujú výlety do zahraničia. Aplikácie ako WeChat Pay, ktoré im umožňujú vykonávať platby prostredníctvom internetu, sa stali kľúčovým prvkom ich životného štýlu a cestovania. To je ďalší spôsob pomocou ktorého môžu svetové značky nadviazať kontakt s čínskymi turistami.

Čínske turistky sa fotografujú pred Zlatým chrámom v indickom meste Amritsar.

Charlie Gu, riaditeľ poradenskej spoločnosti China Luxury Advisors, ktorá v súčasnosti spolupracuje s múzeom Asian Art Museum, nachádzajúcom sa v meste San Francisco vraví, že múzeum už pred rokom spustilo svoj profil v rámci aplikácie WeChat a nedávno umožnilo užívateľom vykonávať prostredníctvom tejto platformy aj platby za vstupenky do expozícií.

Platby cez službu WeChat poskytujú návštevníkom rýchly a jednoduchý prístup do múzea. Cez svoj účet v aplikácii si môžu vychutnať aj rozšírenú ponuku múzea, ktorá zahŕňa audio sprievodcu a mapu objektu.

Nezávislí cestovatelia v čoraz väčšej miere prejavujú záujem o zážitkové pobyty. Takéto dovolenky väčšinou zahŕňajú návštevy miestnych historických pamiatok, pešie túry, expedície v prenajatom vozidle, degustácie lokálnej kuchyne, zoznamovanie sa so životom domácich obyvateľov, objavovanie atrakcií mimo vychodených trás a účasť na kultúrnych podujatiach, akými sú divadelné predstavenia a koncerty. Táto demografická skupina je ochotná priplatiť si za pobyty v luxusných hoteloch a stravovanie v prestížnych reštauráciách.

Spolu s nezávislými cestovateľmi sa rozširuje aj skupina takzvaných čiastočne nezávislých cestovateľov. Tiež si plánujú vlastné cestovateľské plány a objavujú destinácie osamote, ale pri presune medzi jednotlivými atrakciami často využívajú skupinové autobusy a ďalšie služby, ktoré sú zvýhodnené pre väčšie skupiny turistov.

Nárast počtu nezávislých a čiastočne nezávislých turistov je výbornou správou pre hotely a správcov turistických atrakcií. Majú totiž možnosť zarábať na turistoch, ktorí sa pýšia vyberanými chuťami a ochotou priplatiť si za jedinečné zážitky.

Mnoho amerických spoločností si už uvedomilo, že nezávislí cestovatelia z Číny túžia po hlbšom spoznaní populárnych destinácií.

Ideálnym príkladom je známa filmárska spoločnosť Warner Brothers, ktorá prevádzkuje turistické atrakcie v Hollywoode s názvom „Warner Brothers Studio Tour“. Začiatkom tohto roka spustila marketingovú kampaň, zameranú na turistov prichádzajúcich z Číny. Jej hlavným produktom je zájazd s názvom „Mandarin tour“, ktorý je prispôsobený špecifickým požiadavkám čínskych cestovateľov. Zájazd zahŕňa návštevu filmových štúdií, zvukových scén a výstav rekvizít z populárnych televíznych seriálov a filmov, medzi ktoré patria napríklad Priatelia, Teória veľkého tresku, Harry Potter či Batman.

Súvisiace: 2 130 najbohatších obyvateľov Číny vlastní majetok v hodnote HDP Británie

Organizácia Warner Brothers Studio Tour Hollywood si tiež zriadila účet v aplikácii WeChat, prostredníctvom ktorej poskytuje návštevníkom potrebné informácie v ich materinskom jazyku. Spolu s poprednou online cestovnou agentúrou Tours4Fun v apríli tohto roku spustila live stream uvedenej prehliadky, čím sa snaží priamo osloviť mladých nezávislých cestovateľov z Číny.

Destinácie, atrakcie, hotely a reštaurácie sa musia stotožniť s týmito zmenami v spôsobe cestovania mladých ľudí. Mali by byť pripravené vyhovieť požiadavkám moderných dobrodruhov a prestať sa v prehnanej miere zameriavať na „tradičných“ čínskych cestovateľov, ktorí sú závislí na skupinových zájazdoch od cestovných kancelárií.

Správanie a preferencie turistov z Číny podliehajú zásadným zmenám. Inštitúciám sa odporúča, aby svojim návštevníkom poskytovali hodnotné personalizované a unikátne zážitky. Jedine takýmto spôsobom budú schopné osloviť nezávislých cestovateľov, ktorí vyhľadávajú nové skúsenosti. Bude sa im tak efektívne dariť zvyšovať svoju návštevnosť.

Nezávislí cestovatelia sú dnes skutočnosťou. Ak chcú spoločnosti udržať krok s týmto trendom, mali by si uvedomiť jeden zásadný fakt. Informácie o ubytovaní a o dostupnosti atrakcií musia byť ľahko dostupné v čínštine, v rámci čínskych internetových vyhľadávačov. Kľúčovým je portál Baidu a čínske sociálne siete, spomedzi ktorých je dnes najpopulárnejšou možnosťou stránka WeChat. Vysokokvalitné videá, ktoré poskytujú hodnotný prehľad služieb a možností dopravy vo zvolenej destinácii, sú ideálnou inšpiráciou pre zahraničných turistov. Vhodná iniciatíva zo strany prevádzkovateľov a značiek uľahčí nezávislým cestovateľom zostavovanie súkromných cestovateľských plánov. Tí budú s radosťou prichádzať na propagované miesta a kupovať si ponúkané produkty a služby.

Zdroj: The Wall Street Journal, BBC

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.