Ako módne značky využívajú influencerov na sociálnych sieťach

Aplikácia TikTok a jej digitálny mesiac módy.

V priebehu posledného desaťročia fungoval Instagram ako platforma pre tvorbu mediálnych stratégií módnych značiek. Aplikácia zameraná na imidž umožnila značkám zaistiť si dokonalý zdroj s kvalitným módnym obsahom, ktorý by ste inak videli na billboardoch či v časopisoch. Najnovšou aplikáciou, ktorá zaujala pozornosť módnych značiek, a ktorú sa učia využívať, je TikTok.

Skutočnosť, že TikTok je relatívne stále nová aplikácia, je pre módne značky výzvou k zisteniu, či z hľadiska ich marketingu alebo predaja produktov naozaj funguje. TikTok sa prezentuje ako uvoľnená a energická aplikácia. Zároveň inšpiruje jej užívateľov k účasti na rôznych výzvach a podporuje osobnejšiu komunikáciu medzi značkami a spotrebiteľmi.

Ako populárne a luxusné značky využívajú TikTok?

Populárne módne značky hlavných ulíc, ako napríklad Pretty Little Thing, Boohoo a Asos, ktoré v marketingu influencerov vynikajú, si už na TikToku budujú pomerne slušné zázemie sledovateľov. Tieto značky sa rozhodli spolupracovať s influencermi, ktorí už sledovateľov majú a to s rozpočtom, ktorý odráža cenu ich produktu. Tí istí sledovatelia patria aj do demografickej skupiny, ktorá by TikTok využívala, a to najmä generácia Z.

Súvisiace: Ako Instagram pomáha investorom pri výbere luxusných spoločností

Niektoré módne mená z oblasti luxusu, ako napríklad Gucci a JW Anderson, nadviazali na virálne trendy okolo svojej značky, napríklad #GucciModelChallenge, kde užívatelia pomocou vlastného oblečenia vytvorili outfit inšpirovaný práve značkou Gucci. Nakoľko sa tento trend na TikToku stal virálnym, spoločnosť Gucci sa v novom videoprojekte rozhodla predstaviť talenty, ktoré sa tejto výzvy zúčastnili.

Tvorcovia prispevkov v rámci aplikácie TikTok sa taktiež podielali na pretvorení vlastných verzií kardigánu značky JW Anderson, ktorý mal oblečený aj Harry Styles. Spoločnosť JW Anderson uznala publicitu okolo tohto trendu do takej miery, že upustila od vzoru slávneho kardigánu s cieľom povzbudiť ďalších používateľov, aby sa k tomuto trendu pridali.

Medzinárodná modelingová agentúra IMG Models využila aplikáciu TikTok pre nájdenie nových talentov a modelov či modeliek. To naznačuje, že úspech by mohol spočívať v získaní tzv. TikTok modeliek a modelov, ktorí by následne začali prezentovať vašu značku a zdieľať ju s ich publikom.

Má pre influencerov zmysel propagovať luxusné módne značky?

TikTok má publikum zložené najmä z užívateľov generácie Z. Luxusné módne značky môžu TikTok využiť ako spôsob zachovania a propagovania svojej značky. Sme zvyknutí na to, že influenceri na sociálnych sieťach spolupracujú s obľúbenými značkami, ako napríklad Pretty Little Thing či Misguided. Tieto značky sú pre väčšinu publika influencerov cenovo dostupné, nakoľko je ich publikum ochotné zaplatiť za top alebo šaty 5 až 10 libier, a tak môžu svoju prácu influenceri robiť efektívne.

Hviezda YouTube kanálu – Emma Chamberlain, ktorá má 11,8 milióna sledovateľov na sociálnej sieti Instagram a 9,79 milióna odberateľov na YouTube, sa nedávno pustila do spolupráce so značkou Louis Vuitton. Prestížna módna značka darovala Emme Chamberlein oblečenie, pozvala ju na udalosti, ktoré sa konali pod zastrešením časopisu Vogue, a nedávno sa Emma zúčastnila aj virtuálnej prehliadky Parížskeho týždňa módy od značky Louis Vuitton.

Publikum Emmy Chamberlain pravdepodobne obľubuje jej platformy sociálnych médií pre ich zábavný obsah. Jej obvyklý obsah pozostáva z virálnych tancov z aplikácie TikTok, chodenia von s priateľmi a zdieľania obľúbených miest na rýchle občerstvenie a kávu. To však nemusí byť nevyhnutne to isté publikum, ktoré nakupuje u významných módnych návrhárov, ako je napríklad Louis Vuitton, ktorí majú zároveň vernú klientelu ochotnú minúť za svoju značku tisícky.

Rozhodujúci je výber

V špeciálnom článku, ktorý bol zverejnený v rámci „Future of the Front Row,“ v súvislosti s influencermi a účasťou na módnych prehliadkach, autor Doug Schowengerdt uviedol: „Casting je kľúčový; influenceri musia do sveta značky zapadnúť. Tí, ktorí si cenia dosadenie a nie dosiahnutie, sú najlepšími kandidátmi pre vytváranie efektívnych partnerstiev prostredníctvom spolupráce s influencermi. “

Je dôležité si uvedomiť, že je nevyhnutné spojiť správneho influencera so správnou značkou a projektom. Móda nie je len o vytváraní skvelého oblečenia, ale o pozývaní divákov do vízie budúcnosti, ktorá sa neustále prispôsobuje, je priekopnícka a je pripravená na zmenu.

Influencer a vernosť značke

Ak je spotrebiteľ lojálny k influencerovi alebo značke, ktorú sleduje, je pravdepodobné, že cenová hranica predávaného tovaru nebude mať veľký vplyv na to, či sa spotrebiteľ pre kúpu rozhodne alebo nie.

Napríklad influencerka na sociálnych sieťach a bývalá súťažiaca televíznej realácie Love Island, Molly-Mae Hague, je ambasádorkou obľúbenej značky Pretty Little Thing, ktorá preto jej obsah značne sponzoruje. Na druhej strane však Molly-Mae často zdieľa aj príspevky predstavujúce dizajnérske odevy značiek ako Louis Vuitton či Balenciaga. Je pravdepodobné, že medzi jej 5,1 miliónmi sledovateľov na Instagrame možno nájsť užívateľov s rozpočtom na oboch koncoch stupnice. Preto majú väčší influenceri potenciál úspešne propagovať luxusný ako aj populárny tovar.

Súvisiace: 10 najpopulárnejších luxusných značiek na internete

Luxusný módny dom Balenciaga spustil počas vianočného obdobia nákupnú kampaň na TikToku pre používateľov vo Francúzsku a Veľkej Británii. Výsledkom týchto videí bolo viac ako 25 miliónov vzhliadnutí, vďaka čomu bola značka prezentovaná aj mladšiemu publiku, čo vyústilo do viac ako 4,5 milióna kliknutí na jej cieľovú stránku. To je jasným dôkazom toho, že prostredníctvom marketingu influencerov na platformách sociálnych médií by skutočne mohol existovať úspech pri spájaní masových a exkluzívnych značiek. Je možné, že sa dočkáme nárastu špičkových módnych značiek využívajúcich platformy ako TikTok a YouTube spôsobom, ktorý vyhovuje potrebám ich cieľového publika.

Zdroj: MeltWater

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.