Nový model Aston Martin Valkyrie je beznádejne vypredaný

Nový model vozidla Aston Martin Valkyrie sme zatiaľ schopní obdivovať iba na počítačových vizualizáciách.

Všetko však nasvedčuje tomu, že sa bude jednať o extréme výkonný automobil. Za jeho návrhom stojí dizajnér Adrian Newey, ktorý je známy svojou prácou na monopostoch Formuly 1. Pri tvorbe tohto modelu si však vytýčil niekoľko relatívne obmedzujúcich cieľov. Newey je v súčasnosti hlavným technologickým riaditeľom divízie Red Bull Advanced Technologies a zaumienil si, že Valkyrie sa stane pravým a plnohodnotným cestným automobilom.

Model Aston Martin Valkyrie bude poháňaný dvanásťvalcovým vidlicovým motorom s prirodzeným nasávaním paliva, ktorý bude schopný vygenerovať prinajmenšom 1 000 konských síl. Automobil bude skonštruovaný prevažne z uhlíkových vlákien a jeho hmotnosť bude dosahovať len o niečo viac ako 1 000 kilogramov. To znamená, že pomer výkonu k hmotnosti bude predstavovať 1:1. Aerodynamický dizajn bude zárukou toho, že Valkyrie dokáže generovať prítlak, ktorý bude tlačiť automobil k vozovke silou ekvivalentnou hmotnosti až 1814 kilogramov. Vzhľadom na tieto predpokladané výkonnostné špecifikácie si možno kladiete otázku, ako by vyzeralo športové auto v prípade, že by Newey nebol obmedzený ustanoveniami zákona o cestnej doprave.

Odpoveďou je model Aston Martin Valkyrie AMR Pro, ktorý predstavuje pozmenenú verziu pôvodného návrhu určenú pre pretekárske okruhy. Newey pracoval na vývoji tejto alternatívy súbežne s cestným automobilom. Britská spoločnosť Aston Martin vyhlásila, že model AMR Pro bude vybavený 6,5-litrovým vidlicovým dvanásťvalcom značky Cosworth, ktorý dokáže vygenerovať ešte viac konských síl a väčší krútiaci moment ako cestná verzia modelu Valkyrie.

Súvisiace: $1,6 miliónový model Hennessey Venom F5 dosahuje rýchlosť 482 km/h

Treba však poznamenať, že automobilka zatiaľ nezverejnila oficiálne špecifikácie ani pre jednu z verzií. Aston Martin udáva, že maximálna rýchlosť modelu AMR Pro by mala dosahovať 402 kilometrov za hodinu. Ďalej tiež tvrdí, že bude schopný vyrovnať sa okruhovým časom, ktoré dosahujú najmodernejšie monoposty Formule 1, či pretekárske vozidlá Le Mans Prototype (LMP). A to aj napriek tomu, že AMR Pro je v podstate iba zdokonalením plne homologovaného (oficiálne schváleného) cestného automobilu.

Model Valkyrie AMR Pro dokáže vďaka 6,5-litrovému dvanásťvalcovému motoru značky Cosworth dosiahnuť maximálnu rýchlosť až 402 kilometrov za hodinu.

Najzrejmejším vizuálnym rozdielom medzi návrhmi dvoch modelov Valkyrie sú väčšie predné a zadné krídlové prvky pri verzii AMR Pro. Spoločnosť Aston Martin tvrdí, že tie umožnia pretekárskemu automobilu vytvoriť ešte väčší prítlak ako pri cestnej verzii. Dodatočné výrazné odľahčenie športového vozu sa dosiahne absenciou istých doplnkov, medzi ktoré patria napríklad ohrievače a dotykové obrazovky s informačnými systémami. Hmotnosť modelu AMR Pro budú efektívne znižovať aj čelné sklo a bočné okná vyrobené z polykarbonátu, ľahšia karoséria skonštruovaná z karbónových vlákien, tvarované závodné sedadlá (namiesto nastaviteľných sedadiel, ktoré sa nachádzajú v cestnom modeli) a výfukový systém, ktorý nebude zaťažený tlmičmi hluku.

Súvisiace: Spoločnosť Lamborghini predstavila elektrický super-automobil

Pri nákupe vozidla Valkyrie AMR Pro budú mať vodiči navyše možnosť zúčastniť sa pretekárskeho výcvikového programu. Ten bude zahŕňať čas strávený v pretekárskom simulátore a lekcie priamo na pretekárskom okruhu.

Spoločnosť Aston Martin plánuje postaviť 150 cestných vozidiel a iba 25 kusov pretekárskej verzie modelu Valkyrie. Predajné ceny zatiaľ neboli zverejnené. Odhaduje sa, že model Aston Martin Valkyrie bude ocenený na 2,3 milióna dolárov a cena Valkyrie AMR Pro dosiahne 2,5 milióna dolárov. To je však úplne irelevantné. Všetkých 175 kusov automobilov bolo už totiž predaných. Dodávky cestných a pretekárskych modelov by sa mali spustiť v rokoch 2019 a 2020.

Zdroj: CarAdvice, CNET

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.