5 spôsobov, ktorými dosiahnete úspech vo svete luxusu

Každého poteší, keď môže nahliadnuť do súkromia najúspešnejších ľudí na svete. Nie je teda prekvapením, že spoločnosť zameraná práve na tento cieľ, zaznamenala počas posledných dvoch rokov až zdvojnásobenie svojich príjmov.

V roku 2011 vznikol portál Coveteur, ktorý svojim návštevníkom ponúka pohľad do života populárnych osobností v rámci módneho a kozmetického priemyslu. Tento luxusný magazín vznikol spočiatku ako koníček. Za jeho založením stoja spoluzakladatelia Jake Rosenberg a Stephanie Marková.

Warren Webster, ktorý je generálnym riaditeľom spoločnosti Coveteur, povedal, že počas dvoch rokov jeho pôsobenia na portáli sa počet zamestnancov spoločnosti strojnásobil.

Webster začal svoju kariéru ako vydavateľ novín a časopisov. Neskôr spolu s malou skupinou zamestnancov založil lokálny digitálny spravodajský portál Patch.com, v ktorom pôsobil nasledujúcich 6 rokov. Následne sa mu naskytla príležitosť oživiť lifestylovú značku Goop, ktorej tvárou bola Gwyneth Paltrowová. Hlavné sídlo značky sa v tom čase presťahovalo z Londýna späť do Spojených štátov.

Na post generálneho riaditeľa spoločnosti Coveteur sa dostal v roku 2015.

Webster hral počas svojej kariéry kľúčové úlohy vo viacerých spoločnostiach, ktoré podnikali v rôznych odvetviach spoločenského života. Bol súčasťou uponáhľaného sveta start-upov, ale aj korporátneho sveta so silnou tradíciou. Vždy ho však najviac bavila práca v období, počas ktorého sa konkrétna spoločnosť začínala rozrastať.

Svoje oduševnenie opísal nasledovne: „Užívam si obdobie rozvoja spoločnosti, počas ktorého spolupracujem s malou skupinou ľudí a snažíme sa zistiť, čo by bolo pre rast spoločnosti najlepšie. Výsledky všetkých Vašich rozhodnutí sa v tomto období dostavia okamžite, či už sú pozitívne alebo negatívne. Veľmi rýchlo sa môžete prispôsobiť novým výzvam a svižne reagovať na vzniknuté situácie. Ste v blízkom vzťahu so svojimi zákazníkmi a s podmienkami na trhu. Vnímate, ako trh funguje. Cítim pocit zadosťučinenia, keď takýmto spôsobom pracujem na rozvoji začínajúcej spoločnosti a následne som svedkom toho, ako sa jej darí.“

Webster sa okrem svojich skúseností so start-upmi vyjadril aj k poznatkom, ktoré získal pri práci vo svete luxusnej módy. V rozhovore dokonca poskytol 5 odporúčaní, ktorými sa môže riadiť každý, kto chce v tejto oblasti podnikania preraziť.

1. Obklopte sa tými najlepšími ľuďmi

Webster tvrdí, že úspech portálu Coveteur má na svedomí tím zamestnancov, s ktorými spolupracuje. Práve preto pristupuje k najímaniu nových ľudí s veľkou dávkou opatrnosti. Pri rozbiehaní spravodajskej stránky Patch.com potreboval v krátkej dobe zaplniť veľa pracovných pozícií. Zistil, že výber vhodných zamestnancov je kľúčovým krokom.

Vraví: „Najímanie nových ľudí nemôžete uponáhľať. Potrebujete dôkladne zvážiť ich zručnosti ale aj to, či sa povahovo hodia do Vášho tímu.“

Webster tiež vraví, že je dôležité mať nablízku ľudí, ktorí majú v danej oblasti isté skúsenosti. Dodáva: „Nebojte sa klásť otázky. Nemali by ste mať pocit, že musíte zvládať všetko sami.“

2. Zistite, čo Vás odlišuje od konkurencie

Časť úspechu spoločnosti Coveteur podľa Webstera spočíva v tom, že sa odlišuje od ostatných podobných portálov. Svojich čitateľov oslovil tým, že im ponúkol pohľad do súkromného života legiend vo svete módy a dizajnu. Treba podotknúť, že to bolo ešte pred tým, ako sa do popredia dostali Instagram a Twitter. Spoločnosť podľa neho nepredstavuje konkurenciu pre ostatné podobné podniky, ktoré sa venujú rovnakej tematike.

Webster ďalej vysvetľuje: „Coveteur ponúka dôverný a prístupný pohľad na luxus, upriamuje sa na detaily vo svete módy. Tento prístup je našou obchodnou značkou. V súčasnosti svojským spôsobom prezentujeme aj krásu, fitness, zdravie a wellness, cestovanie a ďalšie kategórie z oblasti životného štýlu. Coveteur má svoj vlastný štýl a naši klienti si zvykli na to, že im ponúkame jedinečný pohľad na zvolené oblasti spoločenského života. Preto si myslím, že naša spoločnosť sa nachádza v samostatnej kategórii.“

3. Nezabúdajte na sociálne siete

Ak sa chcete presadiť publikovaním obsahu zo sveta módy, musíte tomu prispôsobiť svoje správanie na sociálnych sieťach. Dajte o sebe vedieť prostredníctvom účtov na Instagrame, Twitteri a ďalších platformách. Coveteur má na Instagrame 1,1 milióna fanúšikov.

Webster radí: „Vo svete luxusu sa darí predovšetkým ľuďom, ktorí sa do tohto sveta naplno zapájajú. Potrebujete zabezpečiť, aby si Vás ľudia všimli a aby boli nadšení z toho, že sa stanete súčasťou ich organizácie. Výborným spôsobom, ako to dosiahnuť, je zúčastňovať sa na spoločenských podujatiach a vytvoriť a propagovať svoju vlastnú značku. Pomôžu Vám pri tom sociálne siete ako aj blogy.“

4. Sledujte spätnú väzbu

Väčšina podnikateľov sa pred uverejnením produktu snaží doladiť všetky jeho nedostatky a doviesť ho k dokonalosti. Webster však tvrdí, že to nie je správne.

„Keď svoj produkt dokončíte na 80% a hneď ho uvediete na trh, za extrémne krátky čas o ňom získate extrémne hodnotné informácie. Môže trvať veky, kým dosiahnete úplnú dokonalosť. Keď však svoje nápady prezentujete verejnosti, spätná väzba Vám pomôže v ďalšom rozhodovaní. Zistíte, či je trh pripravený na Váš produkt a či aj existuje dopyt po Vašich službách.“

5. Poznajte sami seba

Nech podnikáte v akomkoľvek odvetví, je dobré vedieť, v čom vynikáte a čo Vás baví. Webster si počas svojej kariéry veľmi rýchlo uvedomil, že ho baví práca v začínajúcej spoločnosti. Užíval si rýchly spád udalostí a skutočnosť, že každý deň mu ponúkal nové výzvy.

Zvážte jeho slová: „Ak nie ste typ človeka, ktorý chce byť súčasťou veľkej korporácie, priznajte si to čo najskôr. Nasmerujte svoju kariéru do takej oblasti, v ktorej budete schopní efektívne pracovať a každý deň pre Vás bude zábavou.“

Zdroj: LATimes, Fortune

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.