Snáď neexistuje žiadne zariadenie, s ktorým by sme denne interagovali viac ako s našimi smartfónmi. Nie je preto žiadnym prekvapením, že luxusné značky využívajú túto príležitosť a snažia sa tak upútať našu pozornosť. A tým samozrejme získať prístup k našim peňaženkám. V priebehu minulého roka sme boli svedkami toho, ako značka Macallan predstavila aplikáciu, ktorá dokáže premeniť fľašu 12-ročnej whisky na interaktívny a informatívny kúsok virtuálneho umenia. Značka Swarovski zase uviedla na trh aplikáciu, ktorá okrem iného umožňuje zákazníkom nakupovať produkty vo virtuálnom domácom prostredí.
Tomuto trendu neodolala ani spoločnosť BMW a začiatkom roka 2016 predstavila aplikáciu rozšírenej reality („augmented reality; AR“) pre zariadenia Android, ktorá umožňovala zákazníkom interagovať s virtuálnymi vozidlami v reálnom priestore, prostredníctvom ich telefónov. Tento softvér fungoval na platforme Google Tango, ktorú však vo väčšej miere neaplikoval žiadny výrobca smartfónov. Dôvodom boli predovšetkým náklady spojené so zabudovaním všetkých hardvérových prvkov, potrebných na spúšťanie platformy Tango na mobilných zariadeniach.
Následne sa však dostal na trh operačný systém iOS 11 a jeho platforma ARKit. Tá otvorila cestu k vytváraniu pokročilých aplikácií spojených s rozšírenou realitou pre smartfóny, počnúc modelom iPhone 6 a pre najnovšie modely iPadov. Aplikácia i Visualizer od spoločnosti BMW tak v súčasnosti figuruje v obchode Apple App Store a je prístupná omnoho širšiemu publiku.
Aplikácia i Visualizer je akousi virtuálnou výstavnou halou, v ktorej si môžete prezrieť modely vozidiel značky BMW ako napríklad i3, i3s a i8. Aplikácia Vám umožňuje vybrať si konkrétne vozidlo a vydať sa na prehliadku automobilu v životnej veľkosti, pričom bude Váš telefón slúžiť ako objektív, cez ktorý si budete prehliadať samotnú prezentáciu v reálnom čase. Pomocou jednoduchého stlačenia tlačidla budete mať možnosť meniť kryty kolies a farbu vozidla. Môžete dokonca vstúpiť do kokpitu automobilu, aby ste tak získali lepší prehľad o interiéri, ktorého farbu môžete tiež samozrejme zmeniť podľa vlastnej chute. Možno budete chcieť vedieť, či sa do kufra zmestí všetka Vaša batožina aj s golfovými palicami. To nie je žiadny problém. Stačí ho otvoriť a nazrieť dovnútra.
Súvisiace:
Spoločnosť BMW predstavila nový „Hyperloop“ pre cyklistov
Výrobky značky Swarovski si teraz môžete kupovať vo virtuálnej realite
Aplikácia i Visualizer je k dispozícii v 21 jazykoch na 17 trhoch po celom svete. Je teda zrejmé, že spoločnosť BMW sa snaží osloviť široké medzinárodné publikum. Do budúcnosti dokonca plánuje uviesť svoju aplikáciu aj v ďalších regiónoch. Bezplatná aplikácia je už v súčasnosti k dispozícii na stiahnutie cez obchod App Store. V konečnom dôsledku treba poznamenať, že aplikácia neponúka prehliadku všetkých rôznych konfigurácií vozidiel a pravdepodobne nedokáže úplne nahradiť zážitok z reálnej výstavnej haly. Napriek tomu však predstavuje užitočný spôsob, ktorý Vám pomôže zúžiť výber pred nákupom nového automobilu ešte predtým, ako opustíte pohodlie domova.
Zdroj: Designboom