Rodovo neutrálna značka kozmetiky Commodity ovládla predajne Sephora

Spoločnosť Commodity spĺňa snáď všetky požiadavky na budovanie úspešnej kozmetickej značky v roku 2018. Je luxusná, rodovo neutrálna, minimalistická a populárna na Instagrame. Navyše sa jedná o start-upový podnik, ktorý si získal priazeň zákazníkov francúzskeho kozmetického reťazca Sephora. Opis značky sa zdá byť vystrihnutým z idealizovaných predstáv moderného príslušníka generácie milénia. Rovnaký dojem možno nadobudnete aj v prípade, že si prezriete profil značky na sociálnej sieti Instagram. Tam sa Vás totiž budú snažiť zaujať dôsledne zostavené kolekcie parfémov a vonných sviečok, ktoré sú zahalené do štýlových čierno-bielych balení. Pohľad na nich by nadchol akéhokoľvek populárneho ovplyvňovateľa vo svete módy a krásy. Avšak príbeh spojený so vznikom značky Commodity je omnoho zaujímavejší.

Na čele značky Commodity stojí Konstantin Glasmacher, známy vo svete už viacerými úspechmi na módnej scéne. Je spoluzakladateľom predajného portálu HauteLook a značky Sole Society. Jeho partnerom je v tomto prípade Ash Huzenlaub, generálny a výkonný riaditeľ spoločnosti Commodity. Obaja podnikatelia sa zhodli v tom, že nová značka vznikla v podstate z rozmaru a ani jeden z nich nedisponoval žiadnymi skúsenosťami na trhu skrášľovacích a kozmetických prípravkov. Huzenlaub v minulosti pôsobil v spoločnosti Sweet Leaf Tea, ktorá sa zaoberala produkciou organických čajov, a bol spoluzakladateľom predajného portálu sústredeného okolo produktov pre deti. Spoločnosť Commodity vznikla v roku 2014 a pôvodne mala poskytovať platformu na elektronický predaj parfémov. Odvtedy však prešli už štyri roky, spoločnosť absolvovala úplnú zmenu osobnosti a aktuálne sa nachádza v štádiu rapídneho rastu. Výrobky londýnskej značky sa v súčasnosti predávajú v takmer 500 predajniach Sephora naprieč siedmymi krajinami sveta, ako aj prostredníctvom elektronického obchodu, ktorý je v prevádzke v rámci 29 rôznych národov.

Ash Huzenlaub sa s nami podelil o niekoľko detailov z príbehu, ktorý stojí za rýchlym postupom značky Commodity po stupienkoch slávy v kozmetickom a módnom priemysle.

Môžete nám povedať, ako ste sa rozhodli založiť značku Commodity?

„V októbri roku 2014 som sedel v londýnskej kaviarni a dal som sa do rozhovoru s náhodným pánom pri stole oproti. Ukázalo sa, že jeho meno je Konstantin Glasmacher a je spoluzakladateľom elektronického obchodu HauteLook, ktorý sa neskôr stal súčasťou spoločnosti Nordstrom. Glasmacher navyše pôsobil v značke Sole Society a mnohých ďalších projektoch. Uvedomil som si, že som práve spoznal úspešného podnikateľa, pričom obaja pochádzame z nemecky hovoriaceho prostredia a žijeme v Londýne. Uvedomili sme si, že toho máme veľa spoločného a stali sme sa spriaznenými dušami.“

„Glasmacher už začiatkom toho roka investoval do konceptu, ktorý sa mal venovať výhradne elektronickému predaju parfémov. V tom čase vznikalo s týmto cieľom viacero projektov. Za zmienku stoja najmä start-upové spoločnosti ako Scentbird, Phlur a ďalšie. A tak sa Glasmacher ocitol na konci roka 2014 iba s logom, webovým portálom s dvoma podstránkami a žiadnym predajným plánom. Dali sme hlavy dokopy a rozhodli sme sa, že okolo Commodity vybudujeme lifestylovú značku. Začali sme hneď v októbri roku 2014 a už v priebehu marca 2015 sme dostali možnosť vyskúšať naše parfémy v 24 predajniach značky Sephora na území Spojených štátov.“

Ako vyzerali v tom období Vaše predaje v online prostredí?

„Tie zodpovedali za menej ako 300 000 dolárov. V skutočnosti sme neboli podnikom zameraným na parfémy, iba sme poskytovali platformu pre ich predaj. Myslím si, že skutočným víťazom v tejto kategórii bola spoločnosť Scentbird, ktorá ponúkala parfémy iných značiek. Naša spoločnosť sa držala mierne odlišného podnikateľského modelu a rozhodli sme sa budovať lifestylovú značku okolo vlastných výrobkov. Svoje úsilie sme teda investovali do tohto cieľa.“

Oslovila Vás priamo značka Sephora?

„Áno. Tejto poprednej americkej spoločnosti sa skutočne darilo ponúkať vo svojich obchodoch luxusné značky parfémov, ktorými prispievali k celkovému zážitku svojich zákazníkov. Táto spoločnosť neustále experimentuje s novými značkami, no v súčasnosti sa spolieha predovšetkým na značky Commodity, Atelier Cologne, Nest, Juliette Has a Gun, Tom Ford a Maison Margiela. V marci roku 2015 sme dostali príležitosť presadiť sa na regáloch predajní tejto značky. Nemali sme síce veľa skúseností s kozmetickým priemyslom, ale boli sme zbehlí v podnikaní.“

Ako ste pristúpili k situácii, v ktorej ste museli opustiť koncept malého elektronického obchodu a prispôsobiť sa poprednému predajcovi ako Sephora?

„Nachádzali sme sa v Londýne a náš cieľový trh sa premiestnil do Spojených štátov. Rozhodol som sa teda otvoriť si kanceláriu v New Yorku a náš tím sa v priebehu nasledujúcich troch rokov výrazne rozrástol. Vtedy sa naše podnikanie skutočne rozbehlo, pričom sme pracovali 18 hodín denne, šesť dní v týždni. Vo veľkej väčšine prípadov sme mali na starosti všetko ja a Konstantin a asistovala nám malá skupina konzultantov. Poctivý tím sme začali budovať v roku 2016. V súčasnosti máme tím zložený z ôsmich či deviatich ľudí v New Yorku a ja s Konstantinom pôsobíme v Londýne.“

„Veľmi nám pomohla skutočnosť, že sme experimentovali prostredníctvom predajní značky Sephora a vlastného elektronického obchodu. Podarilo sa nám upútať pozornosť niekoľkých skutočne zaujímavých hráčov. Pripojili sa k nám ľudia zo značky Fresh (ktorú vlastní koncern LMVH) a zo spoločností ako Becca Cosmetics, MAC Cosmetics a Alison Brod.“

Bolo Vašou prioritou sústrediť sa výlučne na rodovo neutrálne produkty už v časoch, keď ste po prvýkrát uvažovali o svojej značke?

„Nikdy si nedovolíme prikazovať ľuďom, ktoré z našich vôní by mali uprednostňovať. Naším ‚najmužnejším‘ parfémom je pravdepodobne model Whiskey, no zároveň je najobľúbenejším produktom mojej manželky. Nikdy sme si vopred nevytýčili konkrétny cieľ našej značky. Namiesto toho sme si položili otázku, čo by vyhovovalo nám samotným. Zhodli sme sa na tom, že nechceme, aby nám ľudia vraveli, čo si máme obliekať, alebo ako máme voňať. V našom tíme je viacero ľudí so skúsenosťami v kozmetickom priemysle, ktorí sa stretli s tým, že ich produkty boli spojené s príliš vtieravou propagáciou. My sa jednoducho snažíme objaviť naozaj príjemnú vôňu a uviesť ju do nášho obchodu. Nechávame na našich zákazníkov, či sa im bude páčiť a či si ju následne kúpia.“

Na ktorú demografickú skupinu sa zameriavate?

„Väčšinu z našich produktov v súčasnosti predávame prostredníctvom obchodov Sephora a 90% cieľového publika tejto značky v Spojených štátoch tvoria dámy, pričom iba 10% predstavuje pánske publikum. Väčšinovú časť našej spotrebiteľskej základne teda tvoria ženy, no keď sa pozriete na priame predaje cez náš elektronický obchod, obe pohlavia sú zastúpené približne v rovnakej miere.“

Ako vyzerá budúcnosť Vašej spoločnosti?

„Spoločnosť Commodity sa nemusí obmedzovať žiadnymi hranicami. Nikdy sme sa nesnažili stať výhradne značkou parfémov.“

Je zrejmé, že v súčasnosti prechádzate fázou rýchleho rastu. Spomenuli ste značky ako Tom Ford, Atelier a tak ďalej. Všetky sú malými podnikmi, ktoré sa špecializujú na určitý sektor trhu. Zároveň ich však vlastnia veľké spoločnosti ako Estée Lauder a L’Oréal. Plánujete v budúcnosti predať značku Commodity niektorým z týchto kozmetických gigantov?

„Momentálne o tom vôbec neuvažujeme. Aktuálne sme nadmieru nadšení zo skutočnosti, že sa nám darí presadzovať sa na trhu s luxusnými parfémami, pričom môžeme ostať verní zamýšľanej identite našej značky. Tá spočíva v minimalizme a v snahe o to, aby naše produkty hovorili samé za seba. Skladám veľkú poctu našim dizajnérom, ktorí odvádzajú prvotriednu robotu. Naším primárnym cieľom je nerozptyľovať zákazníkov od skutočnej povahy ponúkaných produktov. Či už sa jedná o parfémy, vonné sviečky alebo čokoľvek, čo uvedieme na trh v budúcnosti. Chceme dosiahnuť, aby neboli rozptýlený marketingom.“

„15. novembra minulého roku sme spustili predaj hotelových doplnkov. S výrobkami značky Commodity sa tak bude stretávať v najprestížnejších hoteloch po celom svete. Nedávno sme uviedli do predaja kolekciu vonných sviečok. Zatiaľ ponúkame päť modelov, no v priebehu nasledujúcich 18 mesiacov predstavíme ďalších osem. Máme nabitý program a kým sa budeme naplno sústrediť na všetky naše iniciatívy, vôbec sa nemusíme zaoberať nejakým dlhodobým plánom.“

Toto je Váš prvý projekt v rámci kozmetického priemyslu. Je možné porovnať ho z ostatnými sektormi, s ktorými už máte skúsenosti? Prekvapilo Vás niečo nečakané?

„Skutočne ma prekvapila priateľská atmosféra medzi zakladateľmi a generálnymi riaditeľmi jednotlivých spoločností v tomto sektore. Obzvlášť v prípade špecializovaných značiek. Nepokladáme sa navzájom za konkurentov. Každý je otvorený a rád prispeje svojimi skúsenosťami k úspechu ostatných.“

„Keď nám spoločnosť Sephora potvrdila, že naše produkty sa objavia na regáloch ďalšej stovky jej predajní, okamžite som si rezervoval letenky. Stretol som sa so zakladateľmi mnohých spoločností, ktorých produkty mali byť vystavené vedľa tých našich. Oslovil som špecializované značky, ktoré sa venovali kozmetickým výrobkom a podarilo sa im presadiť na trhu. Zakladatelia, generálni riaditelia, členovia predstavenstiev, investori – všetci z nich ma s ochotou vypočuli a poskytli mi svoje odporúčania. V kozmetickom priemysle som sa naučil, že všetci zúčastnení hráči zastávajú rolu poradcov mladším značkám. Každému, kto plánuje vydať sa týmto smerom, odporúčam, aby to využil. Takýto prístup nezažijete v žiadnom inom odvetví.“

Zdroj: ZipMagazine

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.