Tuhura je najnovšou futuristickou jachtou spoločnosti Oceanco

Jachta Tuhure od spoločnosti Oceanco.

Najnovšia jachta spoločnosti Oceanco je dlhá takmer 115 metrov a symbolizuje návrat k technológii, ktorá je stará tisícky rokov. Za návrh exteriéru jachty je zodpovedná agentúra Lobanov Design Studio. Tá postavila ohromné plavidlo podľa predlohy primitívneho kanoe, pomocou ktorého obyvatelia Polynézie v minulosti pokorili stovky kilometrov Tichého oceánu. Slovo Tuhura má svoj pôvod v maorijčine a znamená bádať, objavovať alebo priniesť na svetlo. Nový projekt spoločnosti Oceanco bol odhalený koncom februára na podujatí Dubai International Boat Show (DIBS). Plavidlo predstavil verejnosti jeho excelencia Saeed Hareb, generálny tajomník Dubajskej rady pre šport a predseda Dubajského medzinárodného námorného klubu.

Dizajnér Igor Lobanov má na svedomí aj vzhľad ďalších modelov spoločnosti Oceanco, ktoré boli nedávno spustené na vodu. Patrí medzi ne jachta Jubilee s dĺžkou 110 metrov a Amore Vero dlhá 85 metrov. Lobanov je dobre známy svojím osviežujúco inovatívnym prístupom k lodnému dizajnu. Povedal: „Tuhura je výsledkom veľmi jednoduchej myšlienky. Naším cieľom bolo zamerať sa na prirodzený tvar domorodých plavidiel typu kanoe a následne ho niekoľkonásobne zväčšiť na mierku súčasnej jachty, za využitia modernej technológie.“ Ďalej dodal, že zdanlivo primitívny vzhľad lode Tuhura má v moreplavcoch vzbudiť túžbu po objavovaní oceánu.

Interiér jachty navrhol taliansky architekt Achille Salvagni. Jeho meno sa spája aj s nedávno predstavenými plavidlami Aurora s dĺžkou 49 metrov a Numptia s dĺžkou 70 metrov, pričom obe pochádzajú z lodenice spoločnosti Rossinavi. Salvagni sa inšpiroval východnou Áziou a tichomorskými ostrovmi aj pri zostavovaní vnútorných priestorov jachty Tuhura. Podobne ako Lobano, aj Salvagni je známy prekračovaním tradičných parametrov jachtového dizajnu a vytváraním pútavých a netradičných interiérov. Tie sú často charakterizované jemnými ladnými krivkami a unikátnymi štýlovými doplnkami. Dlážky, steny a stropy vnútorných priestorov jachty pokryl lešteným tíkovým drevom, ktoré doplnil plochami z červenej mosadze a prirodzenej medi. Podlahy jachty sú charakteristické štýlom panelov tatami. Salvagni vysvetlil: „Tuhura je superjachtou, ktorá je navrhnutá pre dynamického majiteľa. Jej hlavnými povahovými črtami sú však aj napriek tomu nadčasový pocit pokoja a mieru. Jemnosť a dynamika sa odzrkadľujú v skromnej elegancii jachty a zmyselnosti primitívnych organických tvarov, ktoré dominujú v každej jej časti.“

Spoločnosť Oceanco navrhla úplne novú technológiu, ktorá inžinierom umožnila skonštruovať tvar príznačný pre dobu kamennú. Do trupu jachty je zabudovaná séria veľkých horizontálnych okien, ktoré boli zhotovené pomocou novej sklenárskej technológie. Zahŕňajú totiž veľké množstvo malých bodov. Pri pohľade z interiéru sa tak okná javia ako priehľadné, no pozorovatelia pri pohľade zvonku nedokážu odlíšiť sklo od samotného povrchu trupu lode. Farba a vonkajšia textúra oboch povrchov je takmer totožná. Aj štruktúry nad palubou lode zahŕňajú obrovské presklené steny, ktoré dodávajú plavidlu elegantný a nepoškvrnený nádych. Tuhura bude navyše presadzovať princíp „inteligentnej lode“ a bude sa snažiť posunúť túto technológiu o krok vpred. Na palube sa totiž nebudú nachádzať zariadenia iPad, ktoré zvyčajne predstavujú typické ovládacie rozhranie pre majiteľov a hostí. Jachta bude mať namiesto toho zabudovaný operačný systém, ktorý samostatne analyzuje preferencie hostí na palube a prispôsobí ich vkusu elementy ako hudbu alebo teplotu v kajutách. Na palube sa bude zároveň nachádzať moderná 360-stupňová miestnosť s interaktívnym dizajnom a množstvom dotykových obrazoviek. Vybavenie tejto miestnosti bude prekonávať aktuálne výpočtové možnosti akejkoľvek inej jachty brázdiacej svetový oceán.

Súvisiace:
V Monaku sa predstavila úchvatná luxusná superjachta menom Nature
Jachta Se77antasette je inšpirovaná budovou medzinárodného letiska v Mexiku

Dizajn jachty Tuhura je možné prispôsobiť pre plavidlo s dĺžkou medzi 79 a 120 metrami. Budúci majiteľ si tak môže objednať výrobu jachty podľa vlastných požiadaviek. Za námornú architektúru lode je zodpovedná britská agentúra BMT Nigel Gee, ktorá potvrdila, že tvar trupu lode jej zaručuje prirodzenú efektivitu pohybu, vďaka podobnosti s organickým tvarom klasického kanoe. James Roy, riaditeľ jachtového dizajnu v kancelárii BMT, povedal: „Tuhura sa vyznačuje nízkym odporom, dobrými plavebnými vlastnosťami a vysokou schopnosťou manévrovania.“ Britská spoločnosť sa rozhodla umiestniť do jachty hybridný pohonný systém typu Azipod. Jedná sa o vysoko výkonný špičkový systém, ktorý sa v súčasnosti používa pri veľkých komerčných zaoceánskych lodiach. Roy dodal: „Kombinácia prirodzene aerodynamického tvaru kanoe a tohto pohonného systému poskytuje jachte mimoriadnu výhodu. Tuhura je tak spojením evolučne jednoduchého dizajnu trupu s evolučne vyspelým spôsobom pohonu.“ Maximálna rýchlosť jachty bude predstavovať 18 uzlov.

Exteriér jachty Tuhura sa riadi dizajnom domorodého kanoe.

 

Obývacie priestory jachty.

 

Ďalšie obývacie priestory jachty.

 

Kajuta majiteľa jachty.

Zdroj: Harold Magazine, Expansión

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.