Veľké luxusné značky majú v hotovosti až $ 22 miliárd

Európski giganti z oblasti luxusu čelia naozaj príjemnej dileme: Čo robiť so všetkou svojou hotovosťou.

Francúzske spoločnosti LVMH, Kering a Hermes International spoločne so švajčiarskou spoločnosťou Richemont do konca roka 2017 nazbierali veľký objem hotovosti v objeme 17,4 miliárd eur (21,5 miliárd dolárov). Darí sa im to z dôvodu rozmachu predajov v Číne a vďaka úspechom okolo novej generácie dizajnérov, ktorí si vedia získavať obľubu u mladších zákazníkov. Len nedávno spoločnosť LVMH oznámila, že v prvom štvrťroku jej organické predaje vzrástli o viac ako očakávaných 13 percent.

Luxusný problém: Európske spoločnosti sedia na veľkých objemoch hotovosti (v miliardách eur)

Ashok Som, spoluautor programu luxusného manažmentu na francúzskej Essec Business School a talianskej SDA Bocconi School of Management, poznamenal: „Nemôžu túto hotovosť nechať len tak; musia s ňou niečo urobiť,“… „Ale čo?“

Spoločnosť Hermes akcionárom vypláca osobitnú dividendu vo výške približne 528 miliónov eur, zatiaľ čo skupina Richemont vynaložila približne 2,7 miliardy eur na prevzatie kontroly nad online predajcom Yoox Net-a-Porter SpA. Napriek týmto transakciám z veľkého objemu hotovosti nemá ako ubúdať.

Akvizície sú jednou z možností, ale k dispozícii nie je dostatok atraktívnych cieľov. Napríklad veľké luxusné skupiny by sa radi dostali k blízkosti spoločnosti Chanel, ale jej majitelia neprejavujú záujem o predaj. Keď sa LVMH pokúsila o nasadenie tajného prevzatia spoločnosti Hermes bola razantne odmietnutá. V priebehu uplynulého roka, veľké skupiny ukončili svoje akvizície hodinárskej spoločnosti Breitling, obuvníckej spoločnosti Jimmy Choo Group Ltd. a najstaršieho francúzskeho domu z oblasti couture – Jeanne Lanvin.

Graf: Objem hotovosti luxusných spoločností je v blízkosti historického maxima

Akvizície však nie sú príliš prospešné. Skupina Kering, ktorá je materskou spoločnosťou značiek Gucci a Saint Laurent, sa pred pár rokmi pokúsila svet luxusu ovplyvniť športom, keď pred niekoľkými rokmi kúpila značku Puma a firmu z oblasti skateboardingu – Volcom. Teraz sa zbavuje oboch.

Avšak stále existuje veľa možností k prevzatiu menších luxusných spoločností. Celosvetová jednotka – LVMH už vlastní 70 luxusných značiek. Získanie ďalšieho producenta topánok alebo hodinárskej spoločnosti by taktiež nebolo príliš pozitívne – najmä preto, že LVMH zhruba polovicu svojich ziskov získava od svojej hviezdy, ktorou je značka Louis Vuitton.

Existuje niekoľko potenciálnych cieľov, ktoré by potrebovali veľký objem finančných prostriedkov.

Britský výrobca nepremokavých plášťov – Burberry Group, s trhovou hodnotou okolo 7,1 miliardy libier (10,1 miliárd dolárov), bol predmetom opakujúcich sa špekulácií o prevzatí, pretože opätovne začína byť vedený pod novým dizajnérom a generálnym riaditeľom – čo podnecuje špekulácie, ktoré čiastočne podnecujú snahu o rastúci podiel od priateľa a obchodného partnera Bernarda Arnaulta, belgického miliardára Alberta Frereho.

Podľa decembrového vyjadrenia od analytikov banky Citigroup, by americká spoločnosť z oblasti šperkov – Tiffany & Co., ktorej trhová kapitalizácia dosahuje hodnotu približne 12 miliárd dolárov, mohla od európskych spoločností prilákať ponuku na prevzatie.

Zdroj: Bloomberg

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.