
Až sedem z top desiatich hotelov, ktoré sa najviac objavovali na Instagrame za rok 2017, predstavovali kasína v meste Las Vegas. Najpopulárnejší záber ste dokonca mohli vidieť či zachytiť aj bez toho, aby ste sa na mieste ubytovali. Tancujúce fontány hotela Bellagio, benátske kanály hotela Venetian, či trblietavé doplnky vstupnej haly hotela Wynn patrili medzi najvyhľadávanejšie zaujímavosti s najväčším počtom hashtagov.
Legendárny Grand Hotel Tremezzo pri jazere Como ponúka ďalšiu Instagramom nesmierne vyhľadávanú atrakciu – ‚vodu vo vode‘. Ide o bazén na povrchu rozľahlého jazera. Scenériu dopĺňa pohľad na horský masív Grigne a farebné domčeky v pozadí. Väčšina fotografií však nie je zachytená z bazéna ale z terasy hotelového baru.
Valentina De Santisová, majiteľka Grand Hotela Tremezzo, popularitu bazéna komentovala takto: „Je pre nás úžasné vidieť, že sa tieto obrázky stali internetovou senzáciou. Ale koľko fotografov do tohto bazéna reálne vojde, aby zažilo jedinečný pocit z jemného kolísania sa vďaka miestnym lodiam? To je predsa to, čo by ste na jazere Como mali chcieť zažiť.”
Súvisiace: 9 hotelových izieb s úžasným výhľadom na svetové kultúrne pamiatky
Nedá sa poprieť, že sociálne siete a médiá značne ovplyvňujú cestovanie. Práve Instagram je pri výbere veľkou inšpiráciou. No zatiaľ, čo Vás ohromujúce zábery môžu priviesť na dané miesto, povzbudia Vás počas pobytu k tomu, aby ste na tomto mieste aj niečo robili?
Davina Tanová, dizajnérka so 120 000 nasledovateľmi a významnou osobnosťou Instagramu (@heydavina), hovorí: „Naháňame sa za pozitívnou odozvou. Dokonca aj ľudia, ktorí to nerobia profesionálne, teraz cestujú na miesta, ktoré videli online. Buď sa chcú pochváliť alebo kopírujú obľúbenú osobu z Instagramu. Majú zoznam fotiek, ktoré si chcú urobiť, jedál, ktoré si chcú zvečniť, a pritom im vôbec nezáleží, či to jedlo aj dobre chutí. Všetko je o vzhľade a videní.”
Davina navyše nepochybuje, že niektoré hotely a reštaurácie zámerne pripravujú všetko od interiérov až po nápoje tak, aby to bolo na prvý pohľad zaujímavé a na internete obľúbené. Sú podľa nej spoluvinníkmi v naháňačke, ktorú sama nazýva ako “instagramový lov veľkonočných vajíčok“.
Mitch Whitten, výkonný viceprezident marketingu a stratégií turisticko-informačného centra Visit Fort Worth súhlasí s tým, že Instagram od základov zmenil prístup turistov k novým veciam a zážitkom. Whitten povedal: „Zažívame zlatú éru turizmu. Tieto silné a vplyvné platformy totiž pomáhajú cestovateľom objavovať nové destinácie pomocou fotiek a videí za použitia malého množstva či dokonca žiadnych slov. Zoznam toho, čo ešte chceme stihnúť, sa zväčšuje s každým prihlásením.”
Whitten tiež poznamenal, že počas tohtoročného festivalu South by Southwest „nás dosť trápil fakt, že ľudia sociálne siete využívajú v prehnanej miere a nevedia si užívať bez telefónu v ruke. My odborníci, by sme im veľmi radi a dobre pomohli s oddychom od digitálnej doby, aspoň počas niekoľkých minút každý deň.”
Zdá sa však, že minimálne aspoň luxusné hotely stále majú vďaka Instagramu čo získať. Staršie či novšie nehnuteľnosti a miesta sa stále viac spoliehajú na vlastnosti a doplnky, ktoré by dobre vyzerali na fotografii a snažia sa tak stimulovať podnikanie. Príkladom je hotel SLS Beverly Hills, kde ľudia stoja v rade, aby si mohli odfotografovať napoly ponorenú sochu prasiatka stojaceho v bazéne na streche celého objektu. Rezort Hamilton Princess sa stal najobľúbenejšou atrakciou celého bermudského súostrovia vďaka sieťovým visutým lôžkam priamo vo vode, ktoré Instagram miluje. Žiariaci eskalátor bol rovnako na Instagrame už niekoľko tisíckrát, odkedy Public Hotel New York začal fungovať – a to ešte len pred viac než rokom.
Súvisiace: 7 lacnejších alternatív k najdrahším mestám Európy
Zatiaľ čo priemysel a agentúry sa snažia nájsť konkrétne riešenie ako osloviť a zapojiť cestovateľov, Davina Tanová jednoducho pripomína: „Keď sa ženiete od jednej životne dôležitej fotky k ďalšej, ľahko zabudnete, že by ste sa popri tom mali aj baviť. Snažte sa teda užívať si aspoň to, čo vidíte medzi tým. Takto možno objavíte aj niečo krásne, čo zatiaľ neobjavil nikto pred Vami.”
Zdroj: TheTelegraph, Wishpond