Spoločnosť Otam predstavila mimoriadne rýchlu jachtu 85 GTS

Jachta Otam 85 GTS.

Spoločnosť Otam počas posledných desaťročí vyrobila niekoľko pôsobivých jácht na mieru, vrátane posledných kusov ako 80 Millenniums Mr. Brown a Mystere, takisto ako takmer 18 metrovú jachtu Crazy Too. Aj tá sa však zdá byť útla v porovnaní s 50 metrovou jachtou Crazy Me od firmy Heesen. Janovská lodenica je preslávená tým, že produkuje rýchle a výkonné jachty a dokáže premeniť sny ich majiteľov na realitu.

Najnovší model 85 GTS, z ktorého existuje iba jediný kus, je taktiež zameraný na rýchlosť, podobne ako ostatné jachty značky Otam. Jachta 85 GTS má však unikátnu štruktúru, ktorá dovoľuje na palubu aj druhú hlavnú spálňu. Luxusná jachta 85 GTS vznikla podľa náčrtu francúzskeho architekta Josepha Diranda, ktorý sa v minulosti zaoberal dizajnom superšportových automobilov. Originálny náčrt obsahoval dokonca aj krídlové dvere. Klient, pre ktorého mala byť jachta určená, mal záujem o  menej agresívny vzhľad. Dirand tak zmiernil ostré uhly a automobilové detaily, dokonca sa vzdal aj krídlových dverí.

Dirand taktiež dodal exteriéru množstvo otvoreného priestoru na oddych, či už na prednej alebo zadnej časti lode, ako aj široký nosník, ktorý vedie priamo k plošine na vstup do vody. Pozdĺž celej strechy sú zabudované okná, ktoré nie sú úplne zavreté. Napriek tomu spĺňajú svoju ochrannú funkciu a taktiež umožňujú ventiláciu vzduchu v kabíne. Kabína slúži ako bar a zároveň lodná kuchyňa. Nádherné drevené dosky dodávajú palube klasický vzhľad.

Jachta Otam 85 GTS.

Model 85 GTS bude rýchlym plavidlom, ktoré dokáže dosiahnuť rýchlosť až 45 uzlov (83 km/h) s dvoma motormi MTU s výkonom 2 600 koní a systémom Surface Drive od firmy Arneson, ktorý dokáže vyvinúť rovnako pôsobivú rýchlosť 38 uzlov (70 km/h).

Súvisiace:
Motorový čln Superfly GTO 42 je verný svojmu menu
Spoločnosť Porsche uviedla na trh hybridnú jachtu za $16 miliónov

Dirand zvolil pri tvorbe interiéru kreatívny a nekonvenčný prístup. Vytvoril dve hlavné kajuty – jednu vpredu a druhú uprostred trupu tak, aby sa ani majiteľ a ani jeho hostia nemuseli tlačiť v jednej preplnenej kabíne. Trup a paluba boli laminované v lodenici, takže spoločnosť bude pokračovať s inštaláciou motorov a vyladením interiéru. Loď má byť doručená jej majiteľovi v júni v roku 2019.

Zdroj: Yachting Magazine, OTAM

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.