
Brenn sa na svojej prvej fotografii na Instagrame pozerá priamo do objektívu – svetlými očami, ktoré sú od seba iba o niečo viac vzdialené ako obvykle. Jej tmavá pokožka žiari, jej pery sa lesknú vo svetle a jej krátke kučeravé vlasy dominujú okolitému priestoru.
Keď venujete pozornosť jej profilu, veľmi rýchlo zistíte, že na ďalších snímkach pózuje v atraktívnych čiernych bikinách. V albume má aj niekoľko čierno-bielych fotografií, pričom každý príspevok je dokonale osvetlený a profesionálne upravený.
Letmý pohľad na galériu obrázkov by vo Vás mohol vzbudiť mylnú predstavu o tom, že Brenn je len ďalšou ambicióznou modelkou, ktorá sa propaguje na Instagrame. Keď sa však na jej portréty zahľadíte pozornejšie – a najmä na jej oči, uvedomíte si, v čom spočíva jej tajomstvo. Brenn je totiž najnovším počítačom generovaným dielom, ktoré vytvoril módny fotograf Cameron-James Wilson.
Wilson sa postaral o internetovú senzáciu aj začiatkom tohto roka, keď predstavil Shudu, ktorá je známa ako prvá digitálna supermodelka na svete. Vyzerá tak realisticky, že módne značky ako výrobca tričiek Soulsky ju okamžite požiadali, aby propagovala ich výrobky – to bolo dokonca ešte predtým, ako Wilson objasnil, že Shudu je tvorená iba pixelmi na obrazovke. Ani to však nezabránilo tomu, aby jeho digitálny výtvor zhromaždil na sociálnej sieti Instagram s viac než 130 000 nasledovateľmi.
Brenn a Shudu sa zaradili medzi narastajúci počet počítačom generovaných modeliek, ktoré v súčasnosti začínajú konkurovať niektorým svojim náprotivkom v reálnom svete. Lil Miquela, ktorá bola vytvorená start-upovou spoločnosťou Brud z Los Angeles, má na Instagrame viac ako 1 milión nasledovateľov – teda tak isto, ako svetové modelky Devon Windsor či Belle Lucia. Práve preto bolo možno nevyhnutné, že Wilson spustil agentúru za účelom reprezentácie svojich digitálnych výtvorov. Svoju spoločnosť nazval The Diigitals.
Wilson kráča po stopách mimoriadne úspešnej britskej agentúry Irmaz Models. Táto spoločnosť spustila svoju činnosť v priebehu apríla tohto roku a uvádza na trh na mieru zostavované digitálne modelky. Philip Jay, bývalý fotograf časopisu Playboy a spoluzakladateľ spoločnosti Irmaz Models, vysvetlil: „Značky, ktoré si u nás objednávajú digitálne modely, si môžu vybrať z celej škály vizuálnych prvkov. Zvolia si výzor, ktorý korešponduje s ich marketingovou kampaňou – vrátane rasy, pohlavia a účesu.“ Jay stojí vo vedení revolučnej spoločnosti spolu s Irmou Zuckerovou.
Agenti „zastupujúci“ týchto digitálnych modelov a modelky tvrdia, že moderná technológia poskytuje svetovým značkám nové príležitosti v rámci brandingu a marketingu, pričom klienti majú takýmto spôsobom omnoho väčšiu kontrolu nad imidžom, ktorým sa prezentujú na verejnosti. Nikdy sa už navyše nebudú musieť obávať toho, že populárna modelka sa nedostaví do práce, bude nedostupná, odmietne spoluprácu, alebo jednoducho stratí atraktivitu.

Wilson si však nemyslí, že digitálny modeling ostane obmedzený na marketing. Zastáva totiž názor, že z tejto technológie by mohli najviac vyťažiť predovšetkým uznávané módne domy, ktoré navrhujú svoje kolekcie s využitím 3D modelovacích nástrojov. Wilson povedal, že modelky ako Brenn by mohli byť pre takéto subjekty obrovským prínosom a poznamenal: „Najlepším spôsobom prezentácie digitálne navrhnutého oblečenia je predsa 3D modelka.“
Aj skutočné modelky samozrejme existujú v troch rozmeroch, čo ale vyvoláva obavy, že digitálne výtvory by ich postupom času mohli úplne nahradiť. Jay pripúšťa, že táto možnosť sa nedá vylúčiť, ale na druhej strane hovorí, že to v tomto priemysle nie je žiadnou novinkou: „V modelingu musíte byť vždy pripravený na to, že za rohom sa objaví niekto lepší.“
Súvisiace: Najlepšie platené modelky značky Victoria’s Secret
Wilson sa však podobnými dôsledkami neznepokojuje, pretože plánuje spolupracovať výlučne so spoločnosťami, ktoré „napredujú za pomoci potenciálu nových technológií“. V takomto prípade dávajú jeho digitálne modelky dokonalý zmysel. S nadšením uviedol, že v budúcnosti by do svojho podnikateľského modelu rád zapojil aj virtuálnu realitu. Pri jednaní s každým zo svojich nových klientov im kladie rovnakú otázku: „Existuje konkrétna diskusia, ktorú sa snažíte vyvolať v rámci technológii, módy a budúcnosti?“
Obaja inovátori potvrdili, že majú v pláne vybudovať rôznorodú kolekciu modelov. Jay povedal: „Svet modelingu je nanešťastie preplnený modelkami bielej pleti, ale teraz sa nám naskytla možnosť pokúsiť sa o zmenu.“ Shudu a Brenn majú čiernu pleť, pričom Brenn disponuje nadrozmernými mierami. Wilson dokonca vytvoril aj grotesknú podobu mimozemšťana s dlhými ušami, ktorého nazval Galaxia. Vlastného vesmírneho tvora má aj spoločnosť Irmaz Models a obe agentúry vytvárajú aj modely mužského pohlavia. Wilson uviedol: „Naším cieľom je modelovať ľudí všetkých tvarov, veľkostí a etník.“

Renee Engelnová, profesorka a psychologička so zameraním na vnímanie obrazu tela, poznamenala, že skutočné ženy všetkých tvarov, veľkostí a etník už existujú po celom svete. Práve preto vyjadrila obavy ohľadom toho, čo spôsobí, keď budú mať značky možnosť vytvoriť si svoju vlastnú podobu „dokonalého“ tela. Odborníčka si myslí, že takýto krok by mohol mať negatívny dopad na vnímanie obrazu tela a sebavedomie, najmä medzi ženami.
Engelnová povedala: „Neexistuje svet, v ktorom by niečo takéto prospelo zdraviu žien. Ženy by boli v takejto realite nútené porovnávať sa s modelkami, ktoré doslova nie sú ľudské. To považujem za vtip, ktorý vôbec nie je zábavný.“
Svoj názor má však aj Bill Wackermann, generálny riaditeľ spoločnosti Wilhelmina Models. Ten totiž považuje digitálny modeling iba za chvíľkovú senzáciu. Povedal, že spotrebitelia v súčasnosti „vyhľadávajú osobný kontakt skrz skutočné oči, so skutočným výrazom“.
Keď sa zahľadíte do očí digitálnej modelky Brenn, po chvíli zistíte, prečo sa Wackermann neznepokojuje. Svoj postoj vysvetlil nasledovne: „Jedná sa iba o marketingové ťahy na upútanie pozornosti a vzbudenie záujmu. Hovoríme o nepredvídateľnom sektore, ktorý veľmi rýchlo prechádza na nové trendy.“
Je teda možné, že aj Brenn bude čoskoro nahradená novým revolučným talentom.
Zdroj: CNN, NYTimea