Značka Gucci zvyšuje svoju popularitu medzi mladými ľuďmi súčasnosti

Denník Wall Street Journal uviedol, že 55% predajov značky Gucci v rámci prvých troch kvartálov roku 2017 bolo spojených so spotrebiteľmi mladšími ako 35 rokov. Analytická agentúra Piper Jaffray v priebehu apríla tohto roku zase zrealizovala prieskum na vzorke 6 000 tínedžerov po celom území Spojených štátov a zistila, že Gucci je medzi americkou mládežou desiatou najobľúbenejšou značkou oblečenia. Spoločnosť Kering, ktorá je materským podnikom tejto značky, v priebehu júna vyhlásila, že objem predajov v značkových obchodoch Gucci iba v prvej polovici roku 2018 narástol až o závratných 46,6%.

Za úspech značky Gucci je sčasti zodpovedný jej kreatívny riaditeľ Alessandro Michele, ktorý určuje jej smerovanie už od roku 2015. Zdá sa, že Michele veľmi dobre rozumie túžbam a potrebám moderných mladých ľudí. Veľmi rýchlo pochopil, že najväčší úspech dosiahne pomocou žiarivých eklektických farieb a vzorov, ktoré sú pútavé, vizuálne atraktívne a dokonale sa hodia na Instagram.

Tento uznávaný módny dom však okrem toho vo veľkej miere profituje aj z oživenia módnych štýlov príznačných pre 90. roky. Mladá generácia módne uvedomelých spotrebiteľov sa opäť začala zameriavať na veľké logá a značky ako Gucci, Calvin Klein, Champion a Tommy Hilfiger sa rozhodli naplno to zužitkovať vo svoj prospech.

Súvisiace: Gucci otvoril luxusný komplex so značkovou predajňou a prvotriednou reštauráciou

Existuje však aj ďalší dôvod narastajúcej popularity luxusných značiek medzi mladou generáciou, ktorý môžeme označiť ako zásadný vplyv svetových celebrít. Nie je ničím výnimočným, že osobnosti ako Lil Pump či Harry Styles, sa na verejnosti objavujú v unikátnych modeloch od značky Gucci – a aj napriek tomu, že mladí ľudia si z finančného hľadiska nie vždy môžu dovoliť nosiť najluxusnejšie módne kúsky, tvrdohlavo sa chcú čo najviac podobať na svoje slávne idoly.

Celebritný stylista Jayneoni Moore pre portál Racked uviedol, že dopad súčasných ovplyvňovateľov trhu na mladých ľudí je naozaj obrovský. Keď totiž vidia svoju obľúbenú celebritu v luxusnom oblečení alebo s unikátnym doplnkom, reagujú takmer okamžite. Mnohí mladí ľudia si tak dlhé mesiace šetria na úžasný opasok značky Gucci, len aby ho nakoniec skombinovali s rifľami z miestneho supermarketu.

Na dôvod súčasnej atraktivity značky Gucci sme sa však chceli pozrieť vlastnými očami a zavítali sme preto do jej prestížnej predajne na Manhattane.

Populárna značková predajňa značky Gucci je situovaná v komplexe dvoch postmoderných mrakodrapov s názvom Brookfield Place v centre mestskej časti Manhattan v New Yorku.

 

Ako prvé pri vstupe do predajne zbadáte luxusné kabelky a okuliare. Všetky výrobky sa samozrejme pýšia logom značky Gucci.

 

Predajňa je organizovaná veľmi jednoducho a elegantne, ale samotné produkty sú často mimoriadne žiarivé a pútavé.

 

Kabelky zaberajú približne jednu tretinu celého priestoru predajne. Na každom rohu okrem toho stoja zamestnanci bezpečnostnej služby.

 

Dizajn produktov značky Gucci je v porovnaní s tradičnými luxusnými značkami veľmi unikátny. Túto skutočnosť oceňujú príslušníci generácie milénia, ktorí túžia po originalite a vyjadrovaní vlastnej individuality.

Zdroj: The Wall Street Journal

 

Nikde v predajni značky Gucci síce nenájdete cenovky, ale ceny kabeliek v online obchode sa pohybujú medzi hodnotami 780 až 31 000 dolárov.

 

Podobne ako v oddelení kabeliek, aj v sekcii pánskej módy je z každého modelu vystavený iba jeden kus. Cenovky nenájdete ani v tejto časti predajne. Celý interiér je pokojný a jednoduchý, vďaka čomu môžu vyniknúť žiarivé farby oblečenia. Jednoduché tričká značky Gucci stoja približne 380 dolárov, kým kožené bundy nájdete v cene 10 000 dolárov.

 

Šperky sú vystavené na farebnom zamate v zamknutých vitrínach.

 

Oddelenie dánskej módy je takmer identické so sekciou módy pre pánov – tieto dve časti obchodu sú spojené dverami, pri ktorých stoja dvaja príslušníci bezpečnostnej služby. Aj tu hrajú všetky modely najpestrejšími farbami, pričom sú bohato zdobené logami a vzormi.

 

Oddelenie s obuvou bolo plné mladých ľudí. Pomer zamestnancov predajne a nakupujúcich predstavoval asi jednu k jednej.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa 💍Замуж Зарубеж💏 (@zamuzh_zarubezh),

 

Značka Gucci vo svojom elektronickom obchode predáva topánky, pánsku a dámsku módu, ako aj šperky, kozmetické produkty a prestížne kolekcie priamo z módne móla.

 

Značka Gucci vo veľkej miere apeluje na spotrebiteľov, ktorí sú aktívni na sociálnych sieťach. Niekedy dokonca zvyšuje svoju popularitu šokujúcimi odhaleniami, ktoré sa veľmi rýchlo stávajú diskutovanými senzáciami. Ideálnym príkladom bola februárová prehliadka v rámci Týždňa módy v Miláne, kde mali modelky namiesto kabeliek repliky vlastných hláv.

Zdroj: Business Insider

 

Značka Gucci často spolupracuje s celebritami ako Harry Styles, ktoré propagujú luxusnú módu medzi ovplyvniteľnými príslušníkmi generácie milénia.

Detský psychológ Allen Kanner vysvetlil, že celebrity, ktoré propagujú módnu značku, často pochádzajú zo skromného zázemia. Mladí ľudia preto nadobúdajú presvedčenie, že samotná značka im pomôže prekonať životné ťažkosti a predierať sa za úspechom.

Príslušníci generácie milénia si údajne často myslia, že keď sa im podarí zaobstarať si módne doplnky spájané s úspešnými ľuďmi, aj oni sami sa posunú bližšie k úspechu.

Množstvo mladých ľudí navštevujúcich predajňu na Manhattane je dokonalým symbolom toho, aká populárna je táto značka medzi príslušníkmi generácie milénia a tínedžermi. Ani vysoké ceny produktov značky nezabránili tomu, aby sa v priebehu prvej polovice tohto roka objem jej predajov zvýšil o 46,6%. Mladí ľudia navyše uvádzajú, že Gucci patrí medzi ich desať najobľúbenejších značiek.

Zdroj: Vice

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.