Takto vyzerá aktuálny rebríček svetových módnych značiek

Prada mala náročný rok.

Svet módy zažíva zvláštny rok. Ľudia najprv zažili šok, keď značka Balenciaga predala repliku $1 dolárovej nákupnej tašky značky Ikea za $2 145. Prada následne uviedla na trh značkovú spinku, ktorej cena predstavovala $185. A tieto škandály sú iba špičkou ľadovca.

Napriek tomu však medzinárodná konzultantská spoločnosť Interbrand zistila, že obchodné značky si aj naďalej udržiavajú popredné miesto v srdciach a v šatníkoch spotrebiteľov po celom svete. Počas tohto roka sa na jej zozname 100 svetových značiek, umiestnilo osem značiek práve zo sveta módy. Tento zoznam bol prvýkrát uverejnený na portáli Business of Fashion.

Pre módny priemysel však toto číslo neveští nič dobré. Obľúbenosť väčšiny módnych značiek na zozname počas tohto roku výrazne upadla. Spoločnosť Ralph Lauren klesla natoľko, že sa na zoznam vôbec nedostala.
Uvádzame osem módnych spoločností, ktoré sa dostali na zoznam 100 najúspešnejších svetových značiek. Zoradené sú vzostupne, posledná uvedená značka je v rámci zoznamu najúspešnejšia.

Súvisiace: Tento prístroj odhalí pravosť Vašej kabelky

Dior sa umiestnil na 95. priečke rebríčka. Minulý rok patrilo tejto značke 89. miesto.

Dior.

Zdá sa, že značka Dior stratila priazeň mladých príslušníkov generácie milénia a umiestnila sa na spodku rebríčka. Značka sa svoje straty snažila dohnať tričkom so sloganom „Všetci by sme mali byť feministi“. Jej snaha však vyšla nazmar, keď sa tričko objavilo na trhu s prehnane ambicióznou cenou $710.

Prada sa tiež výrazne prepadla. V roku 2016 sa umiestnila na 81. mieste, v roku 2017 dosiahla iba 94. pozíciu.

Prada.

Prada sa postupne snaží meniť charakter svojej značky. Tiež sa však zdá, že stráca kontakt so svojimi klientmi. V júni čelila kritike kvôli predaju $184 dolárovej kancelárskej spinky.

Burberry počas tohto roka spadla o 3 priečky a umiestnila sa na 86. mieste. V roku 2016 dosiahla 83. pozíciu.

Burberry.

Značka Burberry je známa svojimi šachovnicovými vzormi. Tento rok však mala problém udržať krok s konkurenciou.

81. miesto v rebríčku patrí značke Tiffany & Co. V roku 2016 sa nachádzala na 74. priečke.

Tiffany & Co.

Relatívne bezpečné postavenie spoločnosti Tiffany & Co. naznačuje, že luxusné šperky sú stále v móde.

Značka Cartier sa v tomto roku umiestnila na 65. pozícií. Znovu sa jedná o prepad, v minulom roku dosiahla 62. miesto.

Zdroj: Pinterest

Spoločnosť Cartier oslavuje na jeseň sté výročie od začiatku svojho podnikania. Symbolom luxusnej reputácie a celosvetového významu tejto poprednej značky šperkov je náramok „Love bracelet“.

Značka Gucci bola v roku 2015 na 52 pozícií. V tomto roku ako jedna z mála zaznamenala úspech a postúpila na 51. miesto.

Gucci.

Značka Gucci je dobre známa svojimi prvotriednymi luxusnými produktmi. Tento rok navyše zožala úspech svojimi teraz už ikonickými modelmi, s potlačou hada z rodu Korálovka. Tento dizajn figuroval na teniskách, peňaženkách a sakách. Hadí dizajn bol dokonca inšpiráciou aj pre kozmetický priemysel a stal sa súčasťou rôznych prvkov make-upu.

Značka Hermès si polepšila o dve pozície. Z minuloročnej 34. priečky postúpila na 32. miesto.

Hermès.

Portál Business of Fashion tvrdí, že Hermès je počas posledných dvoch rokov najrýchlejšie rastúcou luxusnou módnou značkou. Vďačí za to predovšetkým nadčasovým klasikám, ako je napriklad kabelka Birkin.

Súvisiace: Módny návrhár Michael Kors a čo formovalo jeho kariéru…

Louis Vuitton skončil na 19. mieste.

Louis Vuitton.

Za úspechom značky Louis Vuitton stojí spolupráca so značkou pouličného oblečenia a módy pre mladých – Supreme. Táto značka sa pýši úctyhodne lojálnou skupinou fanúšikov.

Rebecca Robinsová, ktorá je generálnou riaditeľkou spoločnosti Interbrand, vraví: „Značka Supreme ťaží zo vzťahu značky a kultúry, ktorú vyznávajú jej nadšenci. Jej prístup je moderný a aktuálny, ale zároveň dlhodobo udržateľný. Supreme nie je iba dočasným hitom. Drží sa dobre premyslenej a účinnej stratégie, a svojim klientom poskytuje presne to, po čom túžia.“

Zdroj: Interbrand, The Wall Street Journal

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.