Kantar Millward Brown je spoločnosťou zaoberajúcou sa výskumom trhu a marketingových stratégií. Každoročne zverejňuje správu o popredných svetových značkách založenú na ich odhadovanej trhovej hodnote. Zoznam najdrahších značiek na svete s názvom BrandZ Top 100 tak hodnotí 100 najpopulárnejších svetových značiek z hľadiska ich celkovej hodnoty. Rebríček klasifikuje značky v rámci niekoľkých kľúčových sektorov, vrátane luxusného priemyslu.

Najnovšia správa BrandZ bola vydanou v júni v roku 2017 a dosahuje rozsah 315 strán. Z jej obsahuje je jednoznačné, že najhodnotnejšou značkou hodiniek na svete je Rolex. Odhadovaná trhová hodnota tejto značky predstavuje 8,053 miliardy dolárov. Odhad vychádza zo zložitého matematického vzorca, ktorý kombinuje finančné informácie a spotrebiteľské prieskumy. Spoločnosť KMB zrealizovala prieskum na vzorke troch miliónov spotrebiteľov v rámci viac než 50 svetových trhov a zhromažďovala názory ohľadom približne 100 000 rôznych značiek. Pri analýze finančnej a obchodnej výkonnosti firiem využívala údaje od spoločností Bloomberg a Kantar Worldpanel.
Pre objasnenie situácie je potrebné dodať, že spoločnosť Rolex sa nenachádza na zozname 100 najhodnotnejších značiek spoločnosti KMB. Všetky značky, ktoré mali ambíciu umiestniť sa na tomto zozname, potrebovali dosahovať hodnotu aspoň 11,3 miliardy dolárov. Rolex sa však suverénne dostala do rebríčka BrandZ Luxury Top 10, v ktorom obsadila 5. pozíciu. Celkové poradie je zobrazené v nižšie uvedenej tabuľke. Rolex je jedinou z 10 najúspešnejších luxusných značiek, ktorej jediným produktom sú hodinky. V zozname BrandZ nie je zahrnutá žiadna ďalšia značka, ktorá sa zameriava výlučne na tento typ luxusných tovarov.

Rolex je s ohľadom na príjmy najpredávanejšou švajčiarskou značkou. Až donedávna jej patril tento titul aj v rámci svetového trhu, avšak prvenstva sa ujala spoločnosť Apple. Hodnota značky Apple dosahuje 234,67 miliardy dolárov a v rebríčku 100 najúspešnejších značiek sa zaradila na 2. miesto. Prvá priečka patrí spoločnosti Google, ktorej značka je ohodnotená na 245,58 miliárd dolárov. Rolex je súkromná spoločnosť a ako taká nezverejňuje údaje o svojich predajoch. Švajčiarski analytici však odhadujú, že výška zisku z predajov spoločnosti Rolex sa ročne pohybuje na úrovni 4,5 miliardy dolárov.
Za zmienku stojí, že až osem z ďalších deviatich luxusných značiek na zozname Top 10 má vo svojom produktovom portfóliu zahrnuté hodinky. To jasne vypovedá o tom, že náramkové hodinky sa v posledných desaťročiach stali prestížnym módnym doplnkom. Jediná značka na zozname, ktorá hodinky nepredáva, je Prada. Väčšina ostatných značiek vyrába vlastné modely hodiniek a hodinky značky Burberry sú produkované na základe licenčnej zmluvy. Všetky tieto značky sa však preslávili produktmi, medzi ktorými hodinky svoje miesto pôvodne nemali. Samozrejme s výnimkou značky Rolex.
Medzi také značky patrí aj Cartier, ktorá sa v rebríčku luxusných značiek umiestnila na 6. pozícii, tesne pod značkou Rolex. Spoločnosť KMB stanovila hodnotu značky Cartier na 5,84 miliardy dolárov. Je pravdou, že spoločnosť Cartier dosahuje úctyhodné výkony aj v obchode s hodinkami – po značkách Rolex a Omega je treťou najpredávanejšou značkou hodiniek vo Švajčiarsku, no preslávila sa predovšetkým ako výrobca a predajca šperkov.
Od roku 2006, Rolex a Cartier na zozname 10 najluxusnejších značiek figurovali každý rok. V roku 2006 sa obe značky dostali aj do zoznamu Top 100: Cartier na 82. priečke s hodnotou 5,55 miliardy dolárov, a Rolex na 90. mieste s hodnotou značky vo výške 4,92 miliardy dolárov.
Za posledné desaťročia sme boli svedkami rozsiahleho rastu technologických značiek, zameraných na spotrebiteľov, medzi ktoré patria mená ako Google, Apple, Amazon, Facebook a ďalšie. Produktami týchto spoločností sa podarilo vytlačiť luxusné značky zo zoznamu Top 100. V roku 2017 sa do rebríčka 100 najúspešnejších značiek dostali iba tri najúspešnejšie značky, ktoré patria do luxusného sektora.
Súvisiace: Takto vyzerá aktuálny rebríček svetových módnych značiek
Švajčiarsky hodinársky priemysel v posledných troch rokoch zaznamenáva úpadok trhu, ktorý bol spôsobený najmä poklesom predajov luxusných hodiniek v Ázii. V dôsledku tohto vývoja sa celková hodnota značiek Rolex a Cartier znížila. Odhadovaná hodnota značky Rolex v roku 2014 dosahovala úroveň 9,08 miliardy dolárov. Odvtedy klesla o 11%. Značke Cartier sa darilo oveľa horšie a jej hodnota sa v danom období znížila o viac než 3 miliardy dolárov. Podľa spoločnosti KMB v roku 2014 dosahovala hodnotu 8,91 miliárd dolárov. Odvtedy sa však prepadla o 34%.
Zdroj: NYTimes, Bloomberg