Nič nevypovedá o charaktere objemu predajov a budúceho rastu luxusnej značky tak dobre, ako jej aktuálna popularita v online prostredí. Preto sme analyzovali, akej obľúbenosti sa tešia špičkové luxusné značky sveta na internete a čo ich robí takými populárnymi medzi bohatými spotrebiteľmi v roku 2019.
Keďže popularita v online prostredí je spoľahlivým ukazovateľom budúcich predajov, očakávame, že luxusné značky, ktoré sme zaradili do nášho zoznamu, budú v priebehu tohto roka podávať špičkové výkony. Každá luxusná značka na našom zozname totiž efektívne a vo veľkej miere upútala pozornosť zákazníkov z celého sveta. Každá z nich sa pritom aktívne zapája do dialógu so svojimi zákazníkmi cez sociálne médiá a zameriava sa na zlepšovanie svojej pozície medzi výsledkami internetového vyhľadávania. Tieto značky sa tak v súčasnosti nachádzajú v centre toho, čo je dôležité pre moderných bohatých spotrebiteľov a influencerov.
Ako sme posudzovali online popularitu vybraných luxusných značiek? Pri vytváraní zoznamu sme brali do úvahy predovšetkým kombináciu hodnoty značky a mieru konverzie návštevníkov webstránok týchto značiek na ich zákazníkov.
Pozrime sa teda na luxusné značky, ktoré budú v roku 2019 najviac diskutovanými a vyhľadávanými menami na internete.
10. Balenciaga
Značka Balenciaga patrí pod francúzsku luxusnú skupinu Kering, a v súčasnosti sa stáva jednou z najrýchlejšie sa rozvíjajúcou módnou luxusnou značkou na svete.
Na čele tejto značky stojí dizajnér Demna Gvasalia, ktorý usmernil jej tvorbu do oblasti pouličnej módy a štýlu athleisure. Aj vďaka tomu dokázala značka v poslednom období pútať pozornosť bohatých zákazníkov z generácie milénia a generácie Z, ktorí údajne tvoria až 60% zákazníkov francúzskeho módneho domu.
Značka Balenciaga zaznamenala pôsobivý rast najmä v kategóriách ako kabelky, oblečenie a obuv. Obzvlášť populárnymi produktmi značky sú tenisky modelov Speed Trainers a Triple-S.
Súvisiace: Ako Karl Lagerfeld spravil zo značky Chanel podnik s hodnotou $10 miliárd
9. Prada
Túto luxusnú taliansku značku založil Mario Prada už v roku 1913, pričom módny dom sa odvtedy stal jedným z najvýznamnejších luxusných hráčov v módnom priemysle.
Značka sa na 9. miesto nášho zoznamu dostala najmä vďaka nárastu popularity svojich doplnkov v rámci štýlu athleisure. Módny dom zaujal verejnosť inovatívnymi marketingovými kampaňami a novými výrobkami, medzi ktoré patria napríklad obľúbené tenisky modelu Cloudburst, či nylonové ľadvinky z výkresov kreatívnej riaditeľky Miuccie Prada.
8. Armani
Armani je slávnym talianskym luxusným módnym domom, ktorý založil Giorgio Armani v roku 1975. Luxusná módna značka ponúka široký sortiment módnych produktov – od kožených tovarov a luxusného oblečenia až po hodinky, topánky, šperky a ďalšie.
Značka nedávno modernizovala svoju marketingovú stratégiu, ktorej hlavným heslom sa stala konsolidácia. Značka týmto spôsobom odpovedala na spôsob, akým konzumujú módu moderní bohatí spotrebitelia, ktorí kombinujú produkty rôznych značiek a vytvárajú si tak vlastný jedinečný štýl.
7. Dior
Spoločnosť Christian Dior SE, všeobecne známa ako Dior, je francúzskou značkou luxusného tovaru. Na našom zozname sa umiestnila na 7. priečke vďaka exkluzívnym kolekciám a prvotriednym produktom v oblasti krásy.
Maria Grazia Chiuri, ktorá sa stala kreatívnou riaditeľkou luxusnej značky v júli roku 2016, posunula zameranie značky na generáciu milénia, pričom jej tričko s nápisom „Všetci by sme mali byť feministkami“ a kabelka „J’adior“, sa stali obrovskými senzáciami na sieti Instagram. Značka Dior bola v roku 2017 dokonca vyhlásená za najpopulárnejšiu značku tejto sociálnej siete.
6. Tiffany
Produkty špičkovej americkej značky Tiffany & Co. zahŕňajú šperky, krištáľ, kancelárske potreby, fľaše na vodu, parfumy a hodinky. Na internete začala ponúkať svoj sortiment v spolupráci s portálom Net-a-Porter, ktorý je prvým online predajcom výrobkov tejto značky okrem jej vlastných kanálov.
Značka Tiffany v snahe osloviť generáciu milénia spolupracuje s osobnosťami ako Elle Fanning, Lady Gaga či Zoe Kravitz. Značke sa okrem toho mimoriadne dobre darí na sociálnych sieťach, najmä na Instagrame. Zároveň prevádzkuje sofistikovaný online predaj na svojich vlastných webových stránkach, dosahuje dobré výsledky v organickom vyhľadávaní cez Google a vo veľkej miere podporuje interakciu so zákazníkmi prostredníctvom mobilných zariadení.
5. Rolex
Svetovo uznávaná značka luxusných hodiniek na za zozname 100 najhodnotnejších značiek časopisu Forbes umiestnila na 71. priečke s celkovou hodnotou značky na úrovni 9,3 miliardy dolárov.
Značka počas nedávneho veľtrhu Baselworld predstavila nové modely luxusných hodiniek, čo sa okamžite odzrkadlilo aj na online diskusiách týkajúcich sa tohto výrobcu. Okrem troch vynovených modelov v rámci kolekcie Oyster Perpetual, fanúšikov upútal aj model Rolex Daytona s novou kombináciou ružového zlata, zafírov a diamantov.
Značke Rolex sa v priebehu roka 2018 úspešne podarilo osloviť bohatých príslušníkov generácie milénia, ktorí s obľubou začali kupovať tradičné luxusné mechanické hodinky.
4. Hermès
Luxusný módny dom Hermès sídli v Paríži a v súčasnosti sa nachádza v súkromnom vlastníctve. V offline prostredí si neustále získava popularitu svojimi nadčasovými klasikami, medzi ktoré patrí napríklad mimoriadne vyhľadávaná kabelka modelu Birkin. Značka Hermès v poslednej dobe rozvíja aj svoje online podnikanie – iba nedávno spustila novú webstránku a elektronický obchod na medzinárodnej úrovni.
Módny dom nazýva svoju webstránku „digitálnou vlajkovou loďou“, ktorá kombinuje obsah s predajom. Nová stránka Hermes.com sprostredkuje pohľad do zákulisia značky, disponuje užívateľsky príjemným rozhraním, jednoduchou navigáciou a samozrejme ponúka e-shop s rozsiahlym sortimentom výrobkov značky Hermès.
3. Louis Vuitton
Slávny francúzsky módny dom Louis Vuitton je momentálne treťou najobľúbenejšou luxusnou značkou v online prostredí. Popularita tejto značky sa navýšila predovšetkým po tom, ako sa kreatívnym riaditeľom pánskej módy stal uznávaný dizajnér Virgil Abloh.
Keď značka Louis Vuitton predstavila kolekciu vytvorenú v spolupráci so značkou pouličnej módy Supreme, ktorej fanúšikovia sú obzvlášť lojálnymi spotrebiteľmi, o značku LV sa okamžite začalo zaujímať omnoho rozmanitejšie publikum, prejavili o ňu záujem príslušníci generácie milénia a módny dom získal prístup k obrovskému počtu nových potenciálnych zákazníkov.
Časopis Forbes uviedol, že hodnota značky Louis Vuitton v roku 2018 predstavovala 33,6 miliardy dolárov a bola tak najlepšou luxusnou značkou na zozname popredného časopisu.
2. Chanel
Francúzsky módny dom sa na našom zozname umiestnil na druhom mieste, avšak časopis Forbes, ktorý monitoroval 100 najhodnotnejších značiek roku 2019, pridelil tejto značke až 87. pozíciu. Súčasná odhadovaná hodnota značky Chanel je 8 miliárd dolárov.
Je zaujímavé, že značka Chanel sa síce iba minimálne zapája do online predaja, no napriek tomu úspešne investuje do ďalších oblastí digitálneho marketingu. Svojim fanúšikom prináša úžasné vizuálne príbehy a pútavé videá, ktoré podnecujú popularitu módneho domu na rôznych platformách.
Za zmienku stojí najmä kampaň #InsideChanel, ktorá bohatým zákazníkom predstavuje dlhú históriu tejto značky a sprevádza ich jej vývojom od narodenia legendárnej Gabrielle Coco Chanel v roku 1883.
Značka Chanel si až do súčasnosti udržala povahu súkromnej spoločnosti, ktorú vlastnia Alain a Gerard Wertheimerovci, vnuci Pierra Wertheimera, ktorý bol obchodným partnerom Coco Chanel. Sortiment značky zahŕňa oblečenie, parfumy, kabelky a hodinky. Značka sa preslávila svojimi „malými čiernymi šatami“ a parfumom Chanel No. 5. Karl Lagerfeld nastúpil do pozície kreatívneho riaditeľa značky v roku 1983 a v vo svojej funkcii pôsobil dodnes – do veku 83 rokov.
Súvisiace: Takto vyzerá aktuálny rebríček svetových módnych značiek
1. Gucci
Gucci na našom zozname figuruje ako vôbec najobľúbenejšia luxusná značka v roku 2019 a pred všetkými svojimi konkurentmi má značný náskok. To však nie je žiadnym prekvapením – luxusná módna značka zaznamenala nárast objemu predajov aj celkového podielu na trhu. Ikonickú taliansku značku si pritom vo veľkej miere obľúbili najmä príslušníci generácie milénia. Hashtag značky Gucci sa naprieč digitálnymi platformami objavuje omnoho častejšie, ako odkazy na iné svetové značky.
Treba poznamenať, že značka Gucci predstavila verejnosti niektoré z najavantgardnejších a najpútavejších marketingových kampaní na sociálnych sieťach, pričom často experimentuje s novými tvorivými formátmi a spoluprácou s ďalšími značkami – od #GucciGram až po #TFWGucci. Značka Gucci tak vstúpila do modernej éry vynoveným vzhľadom a inovatívnymi stratégiami v oblasti digitálneho marketingu, o čo sa zaslúžil generálny riaditeľ značky Marco Bizzari a kreatívny riaditeľ Alessandro Michele.
Táto značka sa prezentuje tým, že sa jej podarilo „pochopiť požiadavky príslušníkov generácie milénia na poli luxusu“ a „predefinovať moderné chápanie luxusnej módy“, čo sa odzrkadľuje na sociálne uvedomelom prístupe k marketingu, inovatívnymi digitálnymi iniciatívami a maximalistickou estetikou, ktorá sa zdá byť „ako vyrobená na mieru pre Instagram“. Extravagantné a farebné vzory a motívy značky Gucci sa stali vysoko vyhľadávanou komoditou, a podnecujú vysokú mieru angažovanosti zo strany moderných zákazníkov.
Pokiaľ ide o hodnotu značky, Gucci je v súčasnosti jednou z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich luxusných módnych značiek na svete. Okrem toho sa jedná o bezkonkurenčne najvyhľadávanejšiu značku na platforme Google v rokoch 2017 a 2018. Značku Gucci vlastní módny konglomerát Kering, ktorý spravuje francúzsky miliardár Francois Pinault.
Zdroj: NYTimes, StyleCaster