Ako bude vyzerať móda a predaj v roku 2019

V priebehu roka 2018 sa spotrebiteľské značky spájali s veľkoobchodnými partnermi, značky z digitálneho prostredia otvárali nové kamenné obchody, módna značka Supreme získala cenu CFDA za najlepší dizajn pánskej módy roka a uznávaný fotograf Hedi Slimane sa postavil do čela značky Celine. Rovnako ako za posledné roky, aj v uplynulých mesiacoch bolo relatívne náročné udržiavať krok s neúnavným tempom vývoja módneho priemyslu. Módna scéna sa menila neočakávanými spôsobmi a prispôsobovala sa novodobým očakávaniam spotrebiteľov, ktoré nútili značky a predajcov v rôznych kategóriách zmeniť povahu svojho prístupu k podnikaniu.

Môžeme bezpečne predpokladať, že móda a predaj sa bude v roku 2019 vyvíjať rovnako nepredvídateľným spôsobom. Aj napriek tomu sme však požiadali uznávaných odborníkov z módneho priemyslu, aby vyjadrili svoj názor na smerovanie tohto sektora v nadchádzajúcom období.

Giles Deacon, riaditeľ dizajnu luxusnej značky kožených výrobkov Aspinal of London:

„Rok 2019 bude z pohľadu dizajnu zameraný na zdôrazňovanie a objavovanie všetkého výnimočného. Práve príbeh značky rozpovedaný dizajnom je to, čo k nej láka spotrebiteľov. V súčasnosti sú spotrebitelia mimoriadne dobre informovaní a v nadchádzajúcich sezónach budú požadovať vysokú transparentnosť. Budú chcieť poznať všetky podrobnosti o výrobnom procese, overovaní kvality a autenticity, čo bude mať vplyv na dizajn na všetkých úrovniach. V roku 2019 budú značky potrebovať zistiť, čo ich robí výnimočnými, zamerať sa na svoju jedinečnosť a na spôsob, ktorým ju predstavia celému svetu. Nadchádzajúci rok bude z tohto dôvodu pestrým obdobím ako pre zákazníkov, tak aj pre značky, ktoré sa odklonia od generického dizajnu a namiesto toho sa budú orientovať na originalitu a špecializované riešenia. Spotrebiteľom sa budú snažiť predstavovať autentické a pútavé príbehy.“

Súvisiace: 7 módnych návrhárov, ktorí rúcajú hranice a myslia celosvetovo

Mike Smith, prezident a prevádzkový riaditeľ značky Stitch Fix:

„Najlepší predajcovia zbavia svojich zákazníkov bremena spojeného s vyhľadávaním – či už v online alebo offline prostredí – a namiesto toho im ponúknu neuveriteľne relevantné, emocionálne a dokonale manažované zážitky z nakupovania. Po druhé, spotrebitelia budú aj naďalej objavovať svoje obľúbené ale aj nové značky, štýly a modely prostredníctvom veľkého množstva rôznych informačných kanálov, vrátane sociálnych médií. Po tretie, predajcovia, ktorým sa podarí udržať si relevanciu a úspech aj v roku 2019, vytvoria pre spotrebiteľov omnoho viac príležitostí, aby sa zákazníci mohli aktívne podieľať na zlepšovaní svojich vlastných nákupných zážitkov. Spoločnosti do dosiahnu pomerne jednoducho prostredníctvom zhromažďovania údajov, zvyšovania angažovanosti spotrebiteľov v živote samotnej značky a povzbudzovania lojality. Po štvrté, značky a predajcovia budú používať údaje o klientoch a získanú spätnú väzbu na to, aby uvádzali na trhu kvalitnejšie a vyhovujúcejšie tovary a služby.

V neposlednom rade však treba pamätať na to, že spotrebitelia sa už v súčasnosti túžia v omnoho väčšej miere zapájať do výrobného procesu svojich obľúbených produktov. Očakávame, že tento trend bude pokračovať aj v priebehu celého roka 2019. Značky by sa mali držať modelu založeného na počúvaní a porozumení požiadaviek svojich klientov, vďaka čomu budú schopné pozdvihnúť svoju činnosť na novú úroveň a vybudovať si so zákazníkmi vzťah založený na dôvere. V roku 2019 a nadchádzajúcich obdobiach sa dôvera stane najhodnotnejšou menou podnikania. Pomocou skutočného zamerania na spotrebiteľov a vytvárania empatických a dôveryhodných nákupných zážitkov budú spoločnosti schopné zviditeľňovať sa medzi svojimi konkurentmi a budovať si so svojimi zákazníkmi dlhodobé hodnotné vzťahy.“

Matt Scanlan, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ módnej spoločnosti Naadam:

„Myslím si, že neustále budeme svedkami toho, ako si aj online módne značky budujú vplyv v offline prostredí, a to v rámci rôznych predajných platforiem. Zákazníci sa v súčasnosti stotožňujú s tým, že k svojim obľúbeným značkám majú prístup na internete ale aj vo fyzickej podobe. V roku 2018 dominoval trend vysokej kvality za dostupnú cenu, avšak podľa môjho názoru, v roku 2019 budú zákazníci vyhľadávať najmä kvalitný dizajn za rozumnú cenu. Mám pocit, že keď sa budú príslušníci generácie milénia dostávať do ďalšej fázy svojich životov, vo veľkej miere budú od módy požadovať dizajn na vysokej kvalitatívnej úrovni, nie iba nízke ceny a dobré materiály. Myslím, že v rámci udržateľnosti máme pred sebou ešte dlhú cestu. Na druhej strane však neverím, že sa jedná iba o krátkodobý trend. Myslím si, že ide skôr o generačný posun, ktorý bude hybnou silou vývoja značiek novej generácie.“

Clare Vivierová, zakladateľka a kreatívna riaditeľka značky Clare Vivier:

„Myslím, že v nadchádzajúcom roku budeme svedkami mnohých zvratov a inovácií, ktoré sme zažívali aj v posledných rokoch. Zatiaľ, čo náš internetový obchod je naším najväčším zdrojom príjmov, zamilovala som si aj naše kamenné predajne – tie nám totiž poskytujú širokú škálu výhod, ktoré nedokážeme využiť iba výhradne prostredníctvom elektronického predaja. Práve v našich predajniach máme možnosť rozpovedať príbeh našej značky hmatateľným spôsobom, stretávať sa s našimi zákazníkmi tvárou v tvár a získavať od nich spätnú väzbu v reálnom čase. Milujem byť súčasťou našich obľúbených lokálnych komunít a týmto spôsobom poskytovať našim zákazníkom reálny zážitok z nakupovania.

Aj napriek tomu, že väčšina našich príjmov bude aj naďalej pochádzať z online predaja, naše kamenné obchody budú pre nás stále dôležitými platformami. Dúfam, že v tomto roku sa nám podarí uviesť do prevádzky viac obchodov aj v lokalitách, do ktorých sme doteraz nemali prístup. Domnievam sa, že značky môžu rovnako dobre profitovať z online aj offline činnosti. Ide o nachádzanie dokonalej rovnováhy medzi týmito svetmi, čo je však pomerne náročným cieľom.“

Tracy DiNunziová, zakladateľka a generálna riaditeľka značky Tradesy:

„Najrýchlejšie sa rozrastajúcim sektorom módneho priemyslu v roku 2019 bude čiastkové vlastníctvo – teda prenájom, druhotný predaj a podobné modely, ktoré poskytujú zákazníkom prístup ku kvalitnej móde bez záväzku a nákladov spojených s výhradným vlastníctvom produktov. Tento trend je spôsobený životným štýlom a hodnotami generácie milénia a generácie Z, ktoré naďalej dramaticky menia charakter módnej scény. Títo mladí a technologicky zdatní spotrebitelia chcú mať prístup k častým aktualizáciám svojich šatníkov, aby sa tak mohli plnohodnotne prezentovať v sociálnych médiách. Súčasne sa vo veľkej miere zaujímajú o minimalizáciu svojej módnej stopy a skutočne si vážia prístup k dizajnérskym a luxusným značkám. Zároveň požadujú inteligentné módne riešenia, ktoré zodpovedajú ich rozpočtom.

Podnikateľské modely založené na čiastkovom vlastníctve predstavujú križovatku týchto spotrebiteľských trendov a zákazníkom poskytujú prístup k neobmedzene premenlivému šatníku, ktorý bude plný luxusného dizajnu určeného pre novú generáciu zákazníkov tohto priemyslu. Vzhľadom na to, že čiastkové vlastníctvo módnych produktov sa bude v roku 2019 dostávať do popredia, luxusné značky a predajcovia sa tomu budú musieť patrične prispôsobiť. V nadchádzajúcom roku sa staneme svedkami toho, že mnohí giganti zo sveta módy budú zákazníkom poskytovať možnosti prenájmu, opätovného predaja a lízingu ako v rámci svojich kamenných predajní, tak aj v online obchodoch.“

Brooke Taylor Corciová, spoluzakladateľka a generálna riaditeľka značky The Dreslyn:

„Myslím si, že v roku 2019 bude prepojenie medzi nakupovaním a osobnou identitou omnoho silnejšie ako kedykoľvek predtým. Dostupnosť produktov, pohodlie pri nakupovaní a transparentnosť predaja sú na mimoriadne vysokej úrovni a zákazníci aktuálne definujú svoje hodnoty úplne novým spôsobom. V súčasnej kultúre už prevláda myšlienka, že nákupy reprezentujú širší životný štýl alebo svetonázor spotrebiteľov a myslím si, že vkus verejnosti sa bude v roku 2019 ďalej vyhrocovať.

Veľmi dôležitými činiteľmi sa stane podnikateľská etika svetových značiek a bude mať rovnakú váhu ako kvalita a estetika výrobkov. Rovnako bude narastať aj význam starostlivosti o zákazníkov a informovanosť verejnosti o procese výroby obľúbených produktov. Do popredia sa dostane myšlienka, že móda môže zmysluplne reprezentovať identitu – práve preto sa budeme vo veľkej miere zameriavať na to, aby sme svojim zákazníkom poskytovali jedinečný uhol pohľadu na modernú módu.“

Ramy Brook Sharpová, prezidentka a kreatívna riaditeľka značky Ramy Brook:

„Aj v roku 2019 budú pokračovať niektoré trendy, ktoré sme zaznamenali už v minulom roku. Predajcovia sa naďalej budú snažiť vyvíjať programy a iniciatívy, pomocou ktorých si budú získavať priazeň zákazníkov. Ako príklad môžeme uviesť atraktívne rekonštruované predajne, zaujímavé sezónne obchody, exkluzívne produktové línie či zážitkové marketingové kampane. Je zjavné, že predajcovia a značky budú usmerňovať významné úsilie do zveľaďovania svojich kamenných predajní a butikov. Myslíme si, že rok 2019 bude silným a úspešným rokom pre fyzické obchody. Do našej predajnej divízie vkladáme na rok 2019 veľké nádeje, a to z obchodného aj marketingového hľadiska. Do tejto oblasti nášho podnikania sme pripravení investovať omnoho viac ako v minulosti.“

Kevin McKenzie, výkonný viceprezident a riaditeľ digitálnej divízie značky BrandBox/Macerich:

„Značky úspešné v reálnom živote budú vytvárať pútavé, zážitkové a naozaj úchvatné výklady pre svojich zákazníkov. Spotrebitelia budú mať takto možnosť nielen sa dotýkať a cítiť produkty na vlastnej koži, ale tiež si skúšať vybrané kusy oblečenia a dozvedať sa viac o tom, aké hodnoty predstavuje ich obľúbená značka. V kamenných obchodoch sa budú konať rôzne udalosti, ktoré budú korešpondovať a podporovať poslanie danej značky. Pre fyzické predajne je v súčasnosti kľúčové, aby zamestnávali vášnivých predajcov, usporiadali podujatia vhodné pre Instagram a rozširovali vplyv svojho marketingu pomocou sociálnych sietí a populárnych influencerov. Keď zákazníci opustia Vašu predajňu, mali by sa cítiť ako hrdí veľvyslanci Vašej značky.“

Súvisiace: Značka Gucci zvyšuje svoju popularitu medzi mladými ľuďmi súčasnosti

Cheryl Kaplanová, spoluzakladateľka a prezidentka značky M.Gemi:

„Súčasný rozvoj digitálneho podnikania znamená, že založenie spoločnosti je jednoduchšie ako kedykoľvek v histórií. To však nič nemení na skutočnosti, že budovanie značky ostáva kľúčovým a náročným prvkom vývoja každej módnej spoločnosti. Zakladatelia takýchto spoločností môžu totiž veľmi rýchlo skončiť v slepej uličke – budú jednoducho profitovať zo súčasných trendov v nákupnom správaní spotrebiteľov. Namiesto toho by sa však mali zameriavať na budovanie plnohodnotnej značky s dlhou životnosťou, ktorá bude schopná uživiť samú seba. Zakladatelia start-upových spoločností by si mali v priebehu roka 2019 uvedomiť, že značka nemôže byť postavená výhradne na počiatočnom podnikateľskom modeli, a že dlhodobý úspech podnikania v módnom priemysle si vyžaduje rozvoj identity samotnej značky.“

Zdroj: NYTimes

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.