Prebudili ste v sebe vášeň pre cestovanie? Radi informujete ostatných o vašich cestách a skúsenostiach? Ak áno, môžete byť jedným z mnohých tisícov jednotlivcov, ktorí pravidelne píšu príspevky na blog súvisiaci s cestovaním. Tiež by vás mohlo zaujímať, ako získavať viac sledovateľov alebo dokonca ako speňažiť svoje príspevky. Faktom je, že ak chcete osloviť širokú škálu čitateľov, samotný blog zvyčajne nestačí. Prečo sú weby tretích strán, ako je napríklad Instagram, nevyhnutné pri získavaní nových sledovateľov a aké výhody vám môže priniesť použitie správnych hashtagov?
Prečo vôbec používať instagram?
Je logické zaoberať sa touto otázkou ešte skôr ako sa vôbec posuniete ďalej. Jedným z problémov populárnych blogovacích portálov, ako napríklad Tumblr, je skutočnosť, že sa jednotlivým príspevkom na samostatných stránkach nedostáva veľa pozornosti. Aby sme to vyjasnili, žiadnym spôsobom tieto stránky nekritizujeme. Skôr to súvisí so skutočnosťou, že spoliehať sa na jednu stránku zvyčajne nie je veľmi efektívne v prípade, že je vaším cieľom získanie širšieho publika. Vyhľadávacie nástroje, ako napríklad Google, vás môžu presmerovať cez hypertextové odkazy na iné webové stránky, a práve v tomto prípade je Instagram jedným z najpopulárnejších.
Ďalšou podstatnou vecou, ktorú by ste si mali pamätať je, že k Instagramu má pravidelný prístup viac ako miliarda používateľov (podľa najnovších štatistík). Preto má zmysel zapojiť sa do tohto potenciálne veľmi lukratívneho trhu. Samotné čísla však stačiť nemusia. Je tiež dôležité si uvedomiť, že ak chcete prilákať na vaše príspevky viac nasledovateľov, rovnako podstatné je aj použitie tých správnych hashtagov. Ako však rozhodnúť, ktoré z najpoužívanejších instagramových hashtagov sú pre vašu jedinečnú stránku najvhodnejšie? Pozrime sa na niektoré univerzálne stratégie, ktoré zvyčajne fungujú veľmi dobre.
Ako vybrať najlepšie hashtagy pre vybraný predmet:
V prvom rade by sme mali spomenúť, že všeobecné hashtagy (napríklad #nofilter alebo #phototheday) fungujú často dobre v spojení so špecifickejšími SEO frázami. Hovoríme o kľúčových slovách, ktoré by mali popisovať samotné príspevky. Predstavme si napríklad, že na vašom blogu počas cestovania pravidelne recenzujete rôzne produkty týkajúce sa starostlivosti o pleť. V tomto prípade by užitočné hashtagy mohli byť napríklad „#toporganicmakeup“ (#najlepšíorganický mejkap) alebo „#youthfulskinwhiletravelling” (#mladistvápleťpočascestovania). Kľúčom je určiť, ktoré slová a frázy dokážu zaujať čo najviac sledovateľov. Existuje mnoho online nástrojov, ktoré vám umožnia optimalizovať vaše úsilie a efektívnejšie zacieliť vašich sledovateľov na Instagrame.
Popravde, tento proces vyžaduje použitie metódy pokusu a omylu, kým zaznamenáte požadovaný nárast interakcií. Zároveň sa obľúbené hashtagy príležitostne menia podľa najnovších trendov a záujmov. Preto je rovnako dôležité tvoriť neustále nový a aktuálny obsah. Ak dokážete udržať instagramovú stránku v synergii s vaším blogom, niet pochýb o tom, že časom získate oveľa väčší dosah.
Zdroj: NYTimes