Ako sa bohatí pripravujú na ďalšiu pandémiu?

Vo svete zmietanom pandémiou koronavírusu bolo niekoľkým bohatým ľuďom umožnené zakúpiť si relatívny pokoj na duši, a to prostredníctvom zakúpenia prístupu k súkromnej leteckej preprave, izolovaným jachtám a podzemným bunkrom.

Ako sa však bohatí pripravujú na ďalšiu globálnu krízu, ak sa ešte stále nachádzame vo víre tej prvej?

Priemysel komerčných leteckých spoločností je v problémoch, no poskytovatelia súkromných lietadiel zaznamenali rekordný nárast počtu nových zákazníkov

V čase, kedy komerčné letecké spoločnosti postupne znižujú počet ponúkaných trás a neistota vyplývajúca z neustále sa šíriaceho vírusu ostáva nanajvýš aktuálnou, skupina bohatých klientov opúšťa komerčné cestovanie v prospech súkromných leteckých spoločností. V súvislosti s tým experti tvrdia, že cestovanie súkromnými lietadlami sa v dnešnej dobe zmenilo z luxusnej možnosti na nevyhnutnosť.

Ako Patrick Gallagher, predseda najväčšej súkromnej leteckej spoločnosti na svete NetJets, uviedol: „Ak ste osobou so zásadnými zdravotnými problémami a nemôžete si dovoliť riskovať komerčný terminál alebo let, potom rozhodne nemožno hovoriť o luxuse. Je to niečo, čo jednoducho musíte urobiť ak chcete naďalej vídať svoje vnúčatá alebo sa bezpečne pohybovať medzi vašou hlavnou rezidenciou a dovolenkovými nehnuteľnosťami.“

Zoradené lietadlá spoločnosti NetJets.

Zatiaľ čo cestovanie súkromnými lietadlami dosahovalo v priebehu marca a apríla rekordné minimá, niektoré spoločnosti pozorovali v máji a júni zásadný nárast rezervovaných letov. Mnoho z nich bolo navyše poskytnutých novým zákazníkom.

Podľa Andrewa Collinsa, predsedu a výkonného riaditeľa firmy Sentient Jet, spoločnosť zaevidovala vrchol prílivu nových klientov v apríli. Ako skonštatoval: „V danom mesiaci prišla približne tretina požiadaviek na uskutočnenie súkromných letov od nových klientov. Viac ako 50% celkových tržieb tak od začiatku apríla pochádza od novej klientely.“ Zároveň pritom pokračovanie tohto trendu predpovedal aj na najbližšie obdobie.

Anthony Tivnan, výkonný riaditeľ spoločnosti Magellan Jets, opísal podobný vzorec správania sa aj v prípade jeho firmy. Podľa neho totižto spoločnosť zaevidovala až 117% nárast nových zákazníkov v období od marca do začiatku júna (v porovnaní s rovnakým obdobím predošlého roka). Väčšinu týchto klientov pritom možno opísať ako vysoko rizikových cestujúcich alebo rodiny, ktoré sa obávali preplnených letísk.

Letecká spoločnosť VistaJet, ktorá operuje vo viac ako 187 krajinách sveta, taktiež uviedla, že rovnako aj existujúci klienti sa v poslednej dobe vracajú k súkromným letom omnoho častejšie. Podľa Iana Moorea, a teda obchodného riaditeľa spoločnosti VistaJet, sa „súčasní zákazníci, ktorí služby VistaJet využívali doteraz len pre malé percento svojich letov (a svoju prepravu teda kombinovali aj s komerčnými letmi), v súčasnosti dostávajú k tomu, že 100% ich leteckej prepravy je realizovaných výhradne súkromnými lietadlami.“

Interiér lietadla spoločnosti VistaJet.

Tento zvýšený dopyt taktiež spôsobil zmeny v rámci priemyslu súkromného letectva. Spoločnosti zaviedli zvýšené hygienické opatrenia, ktoré zahŕňajú dezinfekciu všetkých najčastejšie dotýkaných miest po uskutočnení letu a rovnako zaisťujú, aby personál dodržiaval náležitú karanténu, aby podstupoval pravidelné kontroly teploty, aby bol pravidelne testovaný a aby mal oblečené potrebné osobné ochranné pracovné oblečenie. Podľa Gallaghera pritom spoločnosť NetJets míňa viac ako milión dolárov mesačne len na čistenie lietadiel.

Moore zo spoločnosti VistaJet navyše uviedol predpoklad, že „súkromný“ aspekt súkromného letectva naberie kvôli ochoreniu COVID-19 čoskoro úplne nový zmysel.

Ako ďalej skonštatoval: „V súčasnosti je súkromné cestovanie o tom, že človek vie s kým sa spája, s kým sa socializuje a koho sa počas cesty dotýka. To znamená, že nad danými vecami má kontrolu. Ľudia sa dnes však zároveň pýtajú: Ako sa dostanem späť v prípade, že sa niečo stane? V súčasnosti tak každému letu predchádza omnoho viac uvažovania a zvažovania možností, ako tomu bolo kedysi.“
Superjachty ponúkajú izolovaný únik na more

Zatiaľ čo preplnené výletné a plavebné lode boli epicentrami prepuknutia nového ochorenia COVID-19, superjachty dnes aj naďalej pokračujú vo svojom fungovaní a ponúkajú istú formu izolácie pre superbohatých ľudí.

Svetový líder v sprostredkovaní a prenajímaní jácht s názvom Burgess Yacht, zorganizoval počas prvých dní krízy hneď niekoľko izolovaných prenájmov plavidiel.

Burgess Yachts.

Výkonný riaditeľ spoločnosti, Jonathan Beckett, navyše dodal: „Prenájom sme poskytli dvom alebo trom odlišným rodinám, ktoré sa rozhodli, že miesto ôsmich alebo desiatich týždňov v New Yorku strávia dané obdobie radšej na jachte niekde v Karibiku.“ Podľa jeho slov sú lode spoločnosti kompletne sebestačné a svojim pasažierom zároveň schopné poskytnúť niekoľkomesačné zásoby, ak to bude potrebné. Ako ďalej konštatoval: „V prípade spomínaných rodín však nešlo o klasickú plavbu plnú dobrého jedla, drinkov a zábavy. Jednalo sa skôr o plavby s náučným charakterom, nakoľko napríklad v rámci jednej z plavieb posádka pomáhala s výučbou detí a šéfkuchári ich zasa učili variť.“

Stephan Makrymichalos, výkonný riaditeľ IYC (a teda svetovej spoločnosti, ktorá realizuje prenájmy jácht a uľahčuje ich predaje po celom svete), uviedol, že rovnako aj ich spoločnosť uskutočnila veľa krokov, ktoré majú prispieť k ochrane zdravia jednotlivých klientov. Patrí k nim napríklad novozavedená povinnosť všetkých hostí vyplniť dotazník, ktorý sa týka poskytnutia informácií o vystavení, či naopak nevystavení osoby vírusu.

Jachta spoločnosti IYC s názvom Africa, ktorá je populárnou voľbou celebrít.

Ako Makrymichalos uviedol: „V niektorých prípadoch môže kapitán jachty vyžadovať, aby hostia leteli súkromne. Ak by ale naopak hostia požadovali, aby bol testovaný aj samotný personál, existuje ďalší proces, ktorý spoločnosť vykoná, aby svojich hostí uistila, že je všetko v poriadku ešte pred samotným nastúpením na palubu.“

Len nedávno pritom spoločnosti IYC a Magellan Jets spojili svoje sily na spoločnom projekte, ktorým do značnej miery znížili riziko vystavenia svojich klientov vírusu. Ľudia tak môžu na najbližšie súkromné letisko k jachte priletieť lietadlom spoločnosti Magellan Jets, následne prejsť colnou kontrolou a nechať sa doviezť priamo k plavidlu bez akéhokoľvek „zbytočného“ kontaktu s s akoukoľvek cudzou osobou.

Aj napriek tomu, že priemysel superjácht bol ochorením COVID-19 ovplyvnený negatívne, Makrymichalos skonštatoval, že spoločnosť IYC dnes disponuje vysokým dopytom po transakciách veľkých jácht smerujúcich od prvokupujúcich. To by tak mohlo naznačovať, že širšia klientela eviduje benefity vlastnenia jachty, a to predovšetkým v čase trvania globálnej pandémie.

Podľa Makrymichalosa je však ešte príliš skoro na definíciu akéhokoľvek dlhodobého vzorca správania sa, aj keď už teraz pozoruje prenájmy jácht klientami na obdobie v trvaní až jedného mesiaca (čo je nesmierne dobré, nakoľko bežným priemerom je prenájom jachty na týždeň). Podľa Becketta eviduje spoločnosť Burgess Yachts taktiež nárast prenajímacej doby (v časovom rozmedzí od troch do šiestich týždňov), a to predovšetkým v európskych krajinách ako v Grécku, či Chorvátsku. Výnimkou však nie sú ani karibské Bahamy.

Podzemné bunkre sú podobné superjachtám, no navyše disponujú všetkým, čo si len viete predstaviť

Pre prípad globálnej katastrofy, či budúcej pandémie, vyhľadávajú bohatí trvalejšie možnosti bývania pre svoju vlastnú ochranu pred akýmikoľvek vonkajšími hrozbami.

Práve preto bolo podľa výkonného riaditeľa spoločnosti Vivos Group, Roberta Vicina, možné pozorovať nárast v predajoch bunkrov ako odpoveď na neustále sa šíriace ochorenie COVID-19.

Ako uviedol: „Myslím si, že vírus bol trpkým prebudením pre všetkých ľudí, ktorí tvrdia, že nič podobné sa za nášho života neodohrá. Aj napriek tomu, že takíto ľudia majú všetko, je isté, že ak okrem toho nebudú mať aj riešenie pre vlastné prežitie, koniec koncov nebudú mať nič.“

Spálňa nachádzajúca sa v bunkri spoločnosti Vivos.

Spoločnosť Vivos Group disponuje obrovskou škálou rozmanitých bunkrov. Rôznia sa od podzemných útočísk pre 10 000 ľudí až po súkromné bunkre umiestnené v lokalite záležiacej od preferencie klienta.

Vicino ďalej konštatoval: „Kontaktovalo nás hneď niekoľko nesmierne bohatých jednotlivcov, ktorí tvrdili, že pre svoje rodiny majú zaistené komplet všetko. Uviedli, že vlastnia rôzne združenia podnikov, poistenia a aj domy. Aj napriek tomu však v noci dobre nespia, nakoľko nedisponujú aj „záchranným plánom“, ktorý by im pomohol prežiť nezávisle od toho, čo by svet postihlo.“

Bunkre spoločnosti Vivos sú preto presným opakom prílišného zveličovania.

Spoločnosť ponúka vytvorenie súkromného bunkra na mieste, ktoré si sami zvolíte. Ak však preferujete luxusné spoločenské bývanie, potom môžete požiadať o poskytnutie vyhľadávaného miesta v bunkri s názvom Vivos Europa One. Je umiestnený vo vnútri sovietského bunkra, ktorý bol postavený ešte počas studenej vojny v nemeckom Rothensteine. Ide o 23 225 metrov štvorcových rozsiahly komplex, ktorý obsahuje 34 súkromných obytných štvrtí, z ktorých každá má výmeru o veľkosti 232 metrov štvorcových a dosahuje hodnotu až 3,3 milióna dolárov.

Súvisiace: Kedy využívajú bohatí bunkre?

Vicino uviedol, že v prípade takýchto bunkrov sú však klienti zodpovední za najatie si vlastných dizajnérov a architektov. Odporúča preto, aby si zákazníci najali rovnakých ľudí, akí navrhovali a zariaďovali aj ich jachty alebo súkromné lietadlá a vytvorili tak zariadenie šité na mieru. Taktiež poznamenal, že výhodou spoločenského bunkra oproti tomu súkromnému je jednoznačne to, že spoločenská jednotka disponuje 24-hodinovou bezpečnostnou službou a komunitou rovnako zmýšľajúcich ľudí (ktorí sú silno zaťažení na toleranciu a otvorené zmýšľanie) – neopomínajúc fakt, že v takomto prípade disponujete väčšími priestormi a lepším vybavením.

Krčma vo vnútri bunkra spoločnosti Vivos.

Možnosti kultúrneho vyžitia v rámci bunkru Vivos Europa One zahŕňajú kilometre podzemnej železnice, reštaurácie, kaviarne, súkromné vínne pivnice, galérie s kontrolovanou teplotou, DNA úložný priestor, plavecké bazény, nemocnicu, posilňovne, bezpečnostné štvrte, divadlá a dokonca aj záhrady so simulovaným slnečným svitom.

Vicino nakoniec uviedol: „Riešenie je a vždy bolo pod povrchom.“

Zdroj: Business Insider

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.