Ako sa luxus dostáva k svojím konzumentom počas karantény

Ako Loewe, Prada, Gucci, Manolo Blahnik a YSL Beauty zostávajú v kontakte so svojimi zákazníkmi prostredníctvom marketingových kampaní na sociálnych sieťach.

Toto obdobie nie je práve ideálne pre luxusné obchody, keďže musia zostať kvôli pandémii koronavírusu zatvorené, ale šikovní marketéri využívajú tento zabudnutý čas na prehĺbenie vzťahov so svojimi zákazníkmi. Napokon, mnohí z nás momentálne trávia čas doma s mobilom v ruke, čo potvrdili aj dáta nazbierané spoločnosťou Kantar, podľa ktorých celosvetová návštevnosť sociálnych sietí stúpla o 40 percent. Aj spoločnosť Facebook sa nedávno vyjadrila, že využitie funkcie Instagram Live sa zdvojnásobilo.

Luxusné značky sa snažia motivovať svojich zákazníkov, aby zostali doma a využívajú sociálne siete na to, aby s nimi v týchto nezvyčajných časoch nadviazali bližší kontakt. Za posledné týždne vzniklo mnoho nápaditých kampaní, ktoré svojich divákov nielen bavia, ale zároveň majú aj kultúrnu hodnotu. Pozrite si tých päť najlepších od luxusných značiek Loewe, Prada, Gucci, Manolo Blahnik a YSL Beauty.

Loewe en Casa – Prehliadka štúdia a ukážky naživo prostredníctvom funkcie Instagram Live

Loewe en Casa je názov aktuálnej série online workshopov a udalostí, sprostredkovaných pomocou funkcie Instagram Live. Do projektu, ktorý je zameraný na umenie a tvorbu, je zapojených niekoľko umelcov, s ktorými značka niekedy spolupracovala, ako aj víťazi súťaže Loewe Foundation Craft Prize. K posledným menovaným patrí aj čilská umelecká šperkárka Rita Soto, ktorá sprevádza štúdiom naživo a španielsky umelec Álvaro Leiro, ktorý zas naživo demonštruje tradičné tkáčske techniky a košikárstvo. Náhľadom do štúdia umelcov a prezentáciou ich zručností, spoločnosť Loewe nepriamo dokazuje, ako veľmi jej záleží na tradičných remeslách a ľuďoch s nimi spojených.

Prada – digitálne rozhovory prostredníctvom funkcie Instagram Live

Spoločnosť Prada, na rozdiel od spoločnosti Loewe, nerobí online workshopy a prehliadky svojich štúdií. Stavila na digitálne rozhovory známych osobností z oblasti umenia, módy, architektúry, filmu a filozofie, ktoré sa spolu rozprávajú, pričom vytvárajú dojem intímneho kontaktu, podobného volaniu cez funkciu Zoom.

Súvisiace: Koronavírus zasiahol všetky luxusné dovolenkové odvetvia priemyslu

Zatiaľ bolo rozhovorov len pár, ten posledný bol medzi umelcom a tvorcom filmov Francescom Vezzolim a filozofom Emanuelom Coccia na tému “Láska v čase Koronavírusu.”  Značka koncom apríla spustila aj čínsku verziu.

View this post on Instagram

Topic II of #PradaPossibleConversations is "Love in the Time of Coronavirus," a candid discussion between artist/filmmaker #FrancescoVezzoli and philosopher #EmanueleCoccia that took place on #InstagramLive on April 21, at 6pm CET. Now on IGTV. The conversation comes ahead of Vezzoli's newly announced @FondazionePrada project, "Love Stories," an exploration of emotion through the language of social media.⠀ "Love in the Time of Coronavirus" is part of a series of closely considered conversations that focus on the cultural impacts of our quickly changing world.⠀ With each conversation #Prada will donate to @UNESCO – an organization whose work during the #covid19 pandemic focuses on over 1.5 billion students worldwide who have been affected by school closure.⠀ ⠀ ⠀ Discover more via link in bio. ⠀ ⠀ ⠀ #StaySafe #StayHome

A post shared by Prada (@prada) on

Gucci zdokonaľuje svoju aplikáciu, ktorá umožňuje virtuálne skúšanie kozmetiky

V čase, keď sa väčšina z nás neobťažuje skúšaním skutočnej kozmetiky, prichádza značka Gucci so svojou novou funkciou virtuálneho skúšania líčenia s názvom AR try-ons. Ako jeden z mála luxusných podnikov, ktoré sa nebránia využívaniu virtuálnych aplikácií, Gucci svoju aplikáciu neustále vylepšuje a obohacuje novými funkciami, ktoré umožňujú aj online nákup ich produktov.  Od uvedenia svojej verzie 6.0 dva mesiace dozadu, bola aplikácia už päťkrát aktualizovaná. Jej používatelia si môžu po pridaní rozhrania (interface) a prostredníctvom funkcie s názvom AR try-ons vyskúšať, ako by vyzerali v teniskách, čiapke, či s rúžom od Gucci. Takisto si môžu skúsiť zariadiť svoj domov Gucci nábytkom, alebo zahrať starú počítačovú klasiku – arkádové hry. Aplikácia im ukáže aj miesta, ktoré sú kultúrne prepojené s týmto legendárnym módnym domom.

Ukážky AR try-ons na mobiloch.

Usmievavá iniciatíva Manola Blahnika – Omaľovánky na stiahnutie

Vďaka tejto iniciatíve si môžete stiahnuť 10 Manolových originálnych náčrtov topánok a vyfarbiť si ich podľa seba. No ak si myslíte, že sa táto značka len vezie na trende omaľovánok pre dospelých, mýlite sa. Náčrty, ako napríklad sandále model Lyonnia z roku 2001, inšpirované Blahnikovými obľúbenými ružovými ružami, oboznámia miléniovú a post-miléniovú generáciu s príbehom svojho vzniku. Navyše, táto iniciatíva takisto upozorňuje na služby svojho neziskového partnera, anglickej Nadácie za duševné zdravie (Mental Health Foundation), ktorá radí ľuďom, ako zvládnuť úzkosť vyvolanú globálnou pandémiou.

Stránka na vyfarbenie – sandále, model Lyonnia.

Súvisiace: Módny a luxusný priemysel čelí poklesu tržieb až o 600 miliárd dolárov

YSL Beauty Tutoriály na Instagram

Spoločnosť YSL Beauty, ako odpoveď na koronakrízu, rozšírila svoje portfólio s beauty tutoriálmi. V spolupráci s holandskou make-up umelkyňou Celine Bernaerts (286 tis. sledovateľov na Instagrame), ponúka krátke videá s tipmi, návodmi a praktickými radami ohľadom líčenia, samozrejme s použitím produktov tejto luxusnej značky. Každú sobotu pridá značka svojím sledovateľom nejakú výzvu (#daringtogether), zvyčajne týkajúcu sa zmeny vzhľadu. Hoci ženy pravdepodobne nebudú po dome pobehovať s červeným rúžom na perách, ako ich nabáda jedna z ich výziev (“Odvážte sa nosiť doma červenú!”), denná starostlivosť o pokožku a tipy pre prirodzený vzhľad sú tým pravým pre predĺžené vychádzky.

Zdroj: JingDaily

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.