
V priebehu leta sa verejnosť stala svedkom reality show s názvom Huda Boss, ktorej hlavnou hviezdou je magnátka kozmetického priemyslu Huda Kattanová z Dubaja. Umelkyňa počas premiéry relácie predstavila svoj najnovší luxusný korektor, ktorý po prvýkrát uzrel svetlo sveta v priebehu marca ako jeden z produktov značky Huda Beauty. Kattanovú vo videu vidíme oblečenú s prestížnom modeli od Versaceho, ktorý dopĺňa svojimi charakteristickými falošnými mihalnica. Po predstavení korektora si ho začne nanášať na pleť a s hrozením zisťuje, že výrobok po aplikácií začína oxidovať. Okamžite zatelefonuje svojmu manželovi a začne nariekať: „Celá moja tvár je oranžová! Vyzerám ako trpaslík!“
Šou tejto vizážistky sa v súčasnosti teší mimoriadnej popularite a na platforme Facebook Watch ju sleduje takmer 9 miliónov divákov. Jedná sa však iba o jeden z mnohých míľnikov, ktoré 34-ročná Kattanová dosiahla od uvedenia svojho prvého produktu pred piatimi rokmi. Vizážistka sa aktuálne nachádza na 37. priečke zoznamu najbohatších mladých milionárok v Spojených štátoch, ktorý pravidelne zverejňuje časopis Forbes. Kattanová vďaka tomu disponuje čistým majetkom v hodnote viac než 500 miliónov dolárov, jej profil na sociálnej sieti Instagram má 26 miliónov nasledovateľov a na portáli YouTube odoberá jej výrobky 2,4 milióna užívateľov.
Časopis Forbes ďalej odhadol, že celková hodnota značky Huda Beauty, ktorá uvádza na trh očné tiene v celej škále unikátnych farieb, sa v súčasnosti pohybuje okolo úrovne jednej miliardy dolárov. Kattanová v priebehu minulého roka predala časť svojho podielu v značke spoločnosti TSG Consumer Partners, ktorá sa preslávila včasným investovaním do ambicióznych podnikov v rámci kozmetického priemyslu. Deborah Weinswigová, zakladateľka a generálna riaditeľka výskumnej spoločnosti v oblasti predaja Coresight Research, uviedla: „Z Kattanovej sa vďaka tomu stala prvá ovplyvňovateľka sociálnych médií v sektore kozmetiky, ktorej sa podarilo upútať pozornosť súkromnej investičnej spoločnosti.“
Súvisiace: Pred najbližšou dovolenkou sa pozrite na prácu týchto profesionálov z Instagramu
Kattanová vyrastala ako prostredná dcéra imigrantov z Iraku v malom meste na území štátu Oklahoma a skrášľovacie produkty začala aktívne využívať už približne v deviatom roku svojho života. Vizážistka prezradila: „Ako mladé dievča som sa cítila byť veľmi neatraktívnou. Myšlienka na nosenie make-upu ma vždy nadchýnala.“ V priebehu roka 2008 úspešne ukončila štúdium na Michiganskej univerzite v Dearborne, kde získala titul z ekonómie a podnikania. Následne sa okamžite presťahovala k svojej rodine do Dubaja a začala pôsobiť v sektore finančníctva. S nástupom ekonomickej recesie však prišla o zamestnanie a rozhodla sa presťahovať do Los Angeles. Tu začala svoje štúdium v odbore vizážistky. O dva roky sa opäť presťahovala do Dubaja, kde v roku 2010 na obrovské naliehanie svojej sestry začala uverejňovať na internete kozmetický blog.
Jedným z jej prvých hitov bolo video s názvom „10 prikázaní pre perfektné selfie“, ktoré odvtedy zhromaždilo už viac než 2,5 milióna pozretí. Kattanová postupne začala uverejňovať svoje videá na portáloch Instagram a YouTube. Vystupovala v nich ako mimoriadne priateľská osoba a svojím divákom prezrádzala tipy a triky, ktoré by účastníci kozmetického priemyslu údajne nikdy nezverejnili. Svojej základni fanúšikov napríklad poradila, že zanesené póry je možné najlepšie vyčistiť pomocou zubnej kefky a sódy bikarbóny. Jedno z kontroverznejších odporúčaní sa týkalo trblietavého make-upu, ktorý je vraj dokonalým prostriedkom na prekrytie strniska v podpazuší.
Sarah Brownová, bývalá kozmetická editorka časopisu Vogue a konzultantka v oblasti krásy, povedala: „Huda je neuveriteľne pútavá hneď na niekoľkých úrovniach. Je krásna, je výbornou make-upovou umelkyňou a svoje podnikanie riadi ako skutočná profesionálka. Navyše, je prirodzene milá, sympatická a tak trochu skromná.“

Aj napriek všetkým Kattanovej úspechom bolo relatívnym prekvapením, keď sa jej podarilo premeniť svoju internetovú slávu na mimoriadne úspešnú predajnosť kozmetických produktov. V roku 2013 zorganizovala slávnostnú ceremóniu v prestížnom nákupnom stredisku Sephora Dubai Mall, počas ktorej predstavila svoju kolekciu falošných mihalníc. Podporu tomuto kroku vyjadrila aj populárna Kim Kardashian, ku ktorej je výnimočná vizážistka často prirovnávaná. Tento produkt zaznamenal už za prvý mesiac taký objem predajov, aký jeho autorka predpovedala na celý nadchádzajúci rok.
Greg Portell, vedúci partner v celosvetovej spoločnosti A.T. Kearney, uviedol: „Jedná sa o zásadný posun, ktorý sa v súčasnosti prejavuje naprieč viacerými sektormi priemyslu. Hlavnou hybnou silou obchodu totiž už nie je bohatstvo predajcu, ale jeho vplyv na masy. Tento trend je obzvlášť viditeľný v kozmetickom priemysle, kde sa ovplyvňovateľ trhu stal významným predajným kanálom. Viaceré popredné spoločnosti v dôsledku toho prehodnocujú svoje doterajšie stratégie a spôsob posudzovania tradičných metrík.“
Brownová tiež poznamenala, že Kattanová sa stala odborníčkou na maximalistický prístup k make-upu, ktorý je v súčasnosti obzvlášť obľúbeným medzi užívateľmi Instagramu. Vizážistka sa vo veľkej miere venuje napríklad takzvanému „kontúrovaniu“, v rámci ktorého sa make-up aplikuje strategickým spôsobom za cieľom optického zjemnenia čŕt, zúženia nosa či zvýraznenia lícnych kostí. Podobné spôsoby aplikácie make-upu boli odteraz takmer výhradne spojené s filmovými štúdiami a odovzdávaniami prestížnych ocenení. V súčasnosti je tento štýl novým štandardom pre desiatky žien, ktoré následne prezentujú svoje výtvory na internete. Navyše pri tom využívajú rozsiahle možnosti retušovania, ktoré sú aktuálne dostupné na vizuálnych komunikačných platformách.
Súvisiace: Ľudia si plánujú výlety podľa fotiek z Instagramu a kazia si zážitok z cestovania
Kattanová tvrdí, že svoj estetický štýl považuje za úplne prirodzený. Tiež však priznáva, že to všetko závisí od kontextu: „Keď sa ráno prebudíte v Dubaji, nasadenie umelých rias je jedným z prvých krokov. Vládne tu prostredie, v ktorom si ľudia skutočne dávajú záležať na svojom vzhľade. Miestne dievčatá síce nosia tradičné závoje abaja, ale dopĺňajú ich atraktívnymi výrobkami značiek ako Yeezy či Birkin.“ Jej značka v súčasnosti predáva 20 rôznych štýlov mihalníc, vrátane produktu vyrobeného zo srsti norky. Vizážistka okrem toho uviedla na trh tekuté rúže a sériu kontúrovacích ceruziek. V priebehu jesene tohto roku by mala predstaviť svoju prvú kolekciu parfémov, ktoré budú vhodné ako pre dámy, tak aj pre pánov.
Čo sa však stalo s jej oranžovým korektorom? Jednalo sa iba o dramatický moment vo videu, v ktorom následne cestuje do Milána, kde mieša pigmenty nového make-upu, až kým s nimi nie je spokojná. Takto propagovaný produkt by sa mal objaviť na trhu koncom tohto roka.
Zdroj: JumpMedia, FastCompany