
Už ako malé dievčatko mala Amber Venzová módu v krvi. Jej matka ju obliekala do módnych kúskov, ktoré priťahovali pozornosť už v školskom veku, a už vtedy sa učila vytvárať si vlastný štýl oblečenia.
Obe jej staré mamy boli krajčírky, ktoré ju učili šiť a pliesť. Už v piatej triede dokázala Venzová upliesť rôzne veci a predávala ich svojim spolužiačkam.
Venzová spomínala: „Moja učiteľka ma vyhodila z triedy, lebo som predávala svoje veci v zadnej lavici na hodine matematiky.“
Bolo to jej prvé stretnutie s podnikaním a bola ním nadšená.
Kým sa dostala na strednú školu, už vyrábala a predávala vlastné šperky. V 23 rokoch mala vlastnú webovú stránku, kde vystavovala svoju prácu: „Prispievala som tam trikrát do dňa a pôsobilo to ako módne novinky a upozornenia na výpredaj.“
Súvisiace: Ako vizážistka Huda Kattanová vybudovala miliardové podnikanie na Instagrame
Za pár mesiacov vyvolávala jej stránka taký rozruch v okolí jej domova v Dallase, že noviny The Dallas Morning News jej webstránke venovali celú dvojstránku v novinách. Venzová opisovala: „Titulok bol: Stretnite blogerku… robí všetky tieto služby na internete zdarma! A môj blog sa tým dosť preslávil.“

Ale časť o tom, že to robí zadarmo, ju hnevala.
Baxter Box, jej vtedajší priateľ a dnes už manžel, ju prinútil porozmýšľať o tom, ako by mohla zarobiť na svojich módnych tipoch a radách, ktoré poskytuje „zdarma“. Vtedy prišli s programom RewardStyle, platformou iba pre pozvaných, kde pomáha módnym blogerom a influencerom zarábať peniaze prostredníctvom príspevkov, ktoré zdieľajú.
Takto to funguje: Bloger vytvorí príspevok alebo zdieľa fotku na sociálnej sieti a vytvorí odkaz na konkrétnu značku či predajcu. Ak človek klikne na odkaz a kúpi si predstavený produkt, bloger dostane províziu.
Venzová hovorí, že výška provízie je pre každej značky iná, ale zväčša je niekde medzi 10 a 20%.
Program RewardStyle tiež dostane svoj podiel zakaždým, keď influencer niečo predá, ale výšku podielu Venzová nechcela zverejniť. Povedala: „Každý dostáva zaplatené iba vtedy, keď zákazník naozaj nakúpi a značka či obchod dostane peniaze. Je to všetko o províziách.“
RewardStyle používa dnes až 25 000 influencerov v oblasti módy, životného štýlu, cestovania a krásy.
Venzová povedala: „Zväčša sú to ženy, ktoré milujú módu, interiérový dizajn alebo rozprávanie o svojej rodine, svojom cvičen,í aby zaujali publikum, ktorému sa páči ich pohľad na svet a denne ich príspevky sledujú. My sme im dali spôsob, ako to speňažiť.“
Platformu používa aj 4 500 značiek, vrátane značiek ako Walmart, CVS, Amazon a Gucci.

RewardStyle má 250 zamestnancov a od svojho spustenia v roku 2011 priniesol obchodom tržby vo výške 3,8 miliárd dolárov. Venzová dodala, že podnikanie je výnosné, no odmietla hovoriť o jeho ziskoch.
Dostať sa až sem nebolo ľahké.
Za prvých pár mesiacov fungovania RewardStyle ho Venzová takmer stratila.
Venzová spomínala: „Sedeli sme v malinkej kancelárii. Tím tvoril jeden inžinier, jeden asistent a ja sama. Ten inžinier jedno ráno zavolal a povedal: už viac neprídem do kancelárie… budem Vám účtovať stovky dolárov na hodinu za údržbu siete. Ak nebudete platiť, stránka spadne.”
Len spomienka na tie momenty jej vyvoláva na chrbte mráz. Povedala: „Mohol to byť koniec RewardStyle. Našťastie sme našli úžasného chlapíka, ktorý s nami pracuje až doteraz.“
Odvtedy priniesla začínajúca firma investorom 15 miliónov dolárov.
David Singer, vedúci partner vo firme, povedal, že najväčším ich investorom je spoločnosť Maverick Capital Ventures. Avšak odmietol uviesť výšku investície.
Súvisiace: Rebríček 10 najlepšie zarábajúcich ľudí na Instagrame
Singer uviedol, že RewardStyle upútala pozornosť tejto spoločnosti z dvoch dôvodov: „Po prvé, firma sa zaoberá hľadaním skvelých podnikateľov, a aj samotná Amber je skvelá podnikateľka,” … ”Amberin hlavný cieľ je jasný, zameriava sa na influencerov a dáva im nástroj na dosiahnutie finančnej nezávislosti.“
Napriek tomu, aká je firma úspešná, Venzová plánuje naďalej inovovať.
Povedala: „Stále máme nové nápady. Takže myšlienka, že sme vrchol dosiahli príliš skoro, nie je niečo, nad čím by som sa zamýšľala.“
Napríklad v roku 2017 predstavila firma aplikáciu na nakupovanie LIKEtoKNOW.it. Aplikácia umožňuje urobiť snímku obrazovky kdekoľvek na internete, kde odfotíte príspevok Vášho obľúbeného influencera. RewardStyle im potom pošle odkaz na nákup produktu, ktorý bol na snímke. Aplikácia má 2 milióny používateľov a pre svojich obchodných partnerov priniesla tržby vo výške 210 miliónov dolárov.
Venzová dodala: „Na platforme RewardStyle milujem, že dáva tisíckam žien možnosť robiť to, čo som aj ja vždy chcela robiť, a to pracovať v móde a v mediálnom priemysle.“
Zdroj: Exarkana Gazette