Vlajková predajňa značky Richard Mille na Manhattane.Keď navštívite výrobnú halu spoločnosti Imagic Glass neďaleko Toronta v Kanade, je iba veľmi ťažké ubrániť sa nemému úžasu.
V jednom rohu štyria pracovníci opatrne manévrujú s obrovskou sklenenou tabuľou s hmotnosťou 363 kilogramov, ktorú ukladajú do oceľového rámu a pripravujú na dodávku zákazníkovi. V ďalšom zase dvaja remeselníci používajú drobné nože na odlupovanie vinylovej šablóny z jedinečného hodinového ciferníka na ďalšej sklenenej doske. V tomto výrobnom priestore s rozlohou 3 000 metrov štvorcových sú uložené stovky kusov skla. No napriek neustálemu nebezpečenstvu roztrieštenia tohto materiálu v hale vládne atmosféra pokojnej efektivity pri práci.
Spoločnosť Imagic v minulom roku vytvorila dvojposchodovú sklenenú štruktúru s pozoruhodnou hmotnosťou až 16 ton, ktorá bola následne umiestnená do vlakovej predajne luxusnej hodinárskej značky Richard Mille na Manhattane v New Yorku. Sklenárska spoločnosť okrem toho iba nedávno dodala ďalšie dve jedinečné diela pre obchody tejto značky v Bostone a vo Vancouveri.

Kanadská spoločnosť sa v súčasnosti vezie na vlne dopytu zo strany svetových luxusných značiek, ktoré majú záujem o čoraz komplexnejšiu výzdobu svojich predajní. Takýmto spôsobom sa totiž snažia presvedčiť spotrebiteľov o tom, aby upustili od nakupovania na internete a namiesto toho navštevovali kamenné obchody, kde ich čakajú jedinečné zážitky. Značka Saks napríklad iba nedávno predstavila rekonštrukciu svojej predajne v New Yorku, ktorá stála celých 250 miliónov dolárov – v tomto obchode sa aktuálne môžete povoziť na dúhovo sfarbenom eskalátore, ktorý navrhol holandský architekt Rem Koolhaas. Aj značky ako Neiman Marcus či Nordstrom v nasledujúcich mesiacoch plánujú otvoriť v tomto meste svoje moderné vlajkové obchody.
Súvisiace: Značka Richard Mille predstavila variácie modelu hodiniek RM 67-02
Luxusná značka Richard Mille prevádzkuje dokopy 42 predajní po celom svete, z ktorých každú zdobí sklenené vyobrazenie chronografu RM 008 Tourbillon. Avšak aj takýto veľkolepý interiérový doplnok sa takmer stráca v predajni značky na ulici 57th Street v New Yorku, ktorá sa považuje za nákupnú promenádu miliardárov, kde si navzájom konkurujú viacerí poprední výrobcovia luxusných hodiniek. Priamo oproti predajni značky Richard Mille tu má svoj prominentný butik napríklad aj švajčiarsky výrobca hodiniek Audemars Piguet. Nájdete tu aj obchod značky Jacob & Co., v ktorom sú jedinečné hodinky tejto spoločnosti prezentované za troma malými oknami. Na rohu ulice je zase situovaná trojposchodová predajňa značky Breitling.

Nie je žiadnym prekvapením, že značka Richard Mille sa odhodlala nájsť spôsob, ako vyniknúť medzi ostatnými predajcami luxusných hodiniek. Práve preto sa rozhodla umiestniť do svojho obchodu omnoho väčšiu a jednoznačne neprehliadnuteľnú verziu svojho chronografu.
Remeselníci spoločnosti Imagic zasvätili výrobe takmer 10 metrov vysokého diela niekoľko mesiacov práce, ktoré boli sprevádzané mnohými napätými chvíľami. Zhotovenie tohto skleneného kolosu si vyžadovalo 24 individuálne gravírovaných panelov, vrátane 18 veľkoplošných sklenených prvkov, ktoré boli usporiadané do troch vrstiev a vážili takmer 1 700 kilogramov. Leptanie a gravírovanie tohto mimoriadne komplikovaného diela zabralo remeselníkom spoločnosti viac ako 160 hodín precíznej práce.
Adam Shearer, prezident spoločnosti Imagic, vysvetlil: „Najväčšou výzvou pri výrobe tohto kúsku bola manipulácia s jednotlivými komponentmi bez toho, aby sa porušili, keďže všetky boli mimoriadne ťažké. Sme naozaj šťastní, že počas výrobného procesu trvajúceho niekoľko mesiacov sa nepoškodila ani jedna súčasť konečného produktu.“

Dokončené sklenené panely boli zabalené do na mieru vyrobených krabíc a prepravené z Toronta do New Yorku v špeciálne prispôsobených nákladných vozidlách, ktoré mohli počas svojej cesty premávať aj popod relatívne nízko položené mosty. Keď nakoniec dorazili na Manhattan, mesto New York úplne uzavrelo celú ulicu 57th Street, aby inžinieri mohli k predajni hodinárskej značky pristaviť priemyselný žeriav a v priebehu necelého dňa umiestniť sklenenú inštaláciu do priestorov predajne.
Shearer povedal: „Náš klient mal v tomto prípade mimoriadne vysoké požiadavky na kvalitu finálneho produktu. Boli sme si vedomí toho, že akékoľvek škrabance, naštrbenia či nedokonalosti by viedli k okamžitému odmietnutiu dodávky, čím by sme utrpeli obrovské straty. Hodnota kusov skla použitých pri tomto diele sa totiž pohybuje na úrovni desiatok tisíc dolárov. S jednotlivými komponentmi sme preto zaobchádzali opatrnejšie ako s krehkými vajíčkami.“
Spoločnosť Imagic do interiéru obchodu navrhla a vyrobila aj množstvo príslušenstva, ktorého dizajn je založený na rôznych aspektoch hodiniek značky Richard Mille. Tenké sklenené panely siahajúce od podlahy až po strop napodobňujú charakteristický zaoblený tvar hodiniek tohto výrobcu. Výkladné skrine obchodu sú zladené s kľúčovými prvkami dizajnu značky, vrátane priehľadných ružových hodiniek v hodnote niekoľkých miliónov dolárov, ktoré sú uložené v puzdre z farebného zafírového kryštálu.
Značka Richard Mille vznikla v roku 2001v Paríži a preslávila sa svojím kreatívnym používaním zafírových kryštálov a estetikou inšpirovanou vrcholovými motoristickými športmi – elegantné a mimoriadne ľahké hodinky značky sú často do veľkej miery ovplyvnené podvozkami špičkových automobilov a prevratným dizajnom z leteckého priemyslu. Túto švajčiarsku značku si obľúbilo mnoho svetových celebrít, z ktorých najvýznamnejšou je snáď tenisová hviezda Rafael Nadal. Keď v minulom roku vyhral prestížny šampionát French Open, na zápästí mu svietili hodinky značky Richard Mille v hodnote 725 000 dolárov.

Výklady obchodov sú ako billboardy, pričom výklad vlajkovej predajne značky Richard Mille je navrhnutý tak, aby prezentoval oddanosť spoločnosti voči dizajnu a remeselnej zručnosti. Gabriela Baiterová, zakladateľka experimentálneho predajného štúdia Whereabout, vysvetlila, že jednou z nevýhod investovania do takéhoto monumentálneho výstavného prvku je skutočnosť, že značka by mohla váhať s jeho nevyhnutnou výmenou v budúcnosti, keď sa daný dizajn zákazníkom obchodu jednoducho „opozerá“. Prirodzene, dvojposchodová sklenená štruktúra bude zo začiatku nepochybne zaujímavým oživením interiéru predajne, avšak časom môže stratiť svoj počiatočný lesk a nevšednosť.
Súvisiace: Nové luxusné hodinky Richard Mille RM 53-01 Tourbillon sú už na svete
Objednávka hodinárskej značky je najnovším prekročeným míľnikom spoločnosti Imagic, ktorá v priebehu posledných siedmych rokov zaznamenávala pozoruhodný nárast svojho podnikania. Spoločnosť založili Colin Sless a Vilius Garsva, ktorí zanechali svoje predošlé pôsobenie v sklárskom priemysle, aby si nakoniec splnili svoj sen o vytvorení špecializovaného podniku zameraného na jedinečný dizajn. Svoje produkty začali vyrábať ručne a postupne si vybudovali reputáciu vďaka unikátnym architektonickým skleneným prvkom, ktoré sa začali objavovať v kancelárskych komplexoch, kasínach a rôznych inštitúciách.
Spoločnosť v priebehu svojej kariéry už realizovala projekty aj pre prestížne módny domy ako Dior a Givenchy. Okrem toho však vytvorila viaceré inštalácie aj pre moderný komplex Hudson Yards v New Yorku, ako aj deväťposchodové átrium pre vládnu budovu v blízkosti Toronta. Spoločnosť aktuálne zamestnáva viac ako 30 pracovníkov a aktívne hľadá nové príležitosti na expanziu.
Shearer uviedol: „Momentálne zaznamenávame čoraz viac príležitostí na export našich produktov najmä do Spojených štátov. V tejto krajine sa totiž realizuje mnoho nových developerských projektov.“ Ďalej poznamenal, že spoločnosť ponúka svoje diela v „atraktívnejších cenových reláciách“ v porovnaní so svojimi konkurentmi z USA, čo je spôsobené nižšou hodnotou kanadského dolára.
Keď tak bohatí návštevníci vychádzajú z vestibulu luxusného hotela Four Seasons v New Yorku, prvou vecou, ktorú uvidia, sú obrovské sklenené hodinky z Kanady.
Ludovic Donsbeck, ktorý prevádzkuje obchod s hodinkami, povedal: „Toto je vlajková loď značky Richard Mille. Neuspokojili by sme sa s ničím menej pôsobivým.“
Zdroj: NYTimes, Bloomberg