Aktuálne trendy pre luxusné webstránky

Technológia v súčasnosti napreduje mimoriadne rýchlym tempom, v dôsledku čoho sa domnievame, že v priebehu roka 2019 budeme zaznamenávať výrazný posun aj na poli internetových stránok popredných luxusných značiek sveta. Rôzne podniky budú nútené udržiavať krok s vývojom a trendmi v oblasti luxusných webových stránok, jednak aby upútali pozornosť technologicky zdatnej verejnosti, a zároveň aby boli schopné udržať si náskok pred konkurenciou.

Aby ste boli v obraze aj Vy, predstavujeme Vám niektoré z kľúčových trendov formujúcich povahu webových stránok v luxusnom sektore počas nadchádzajúceho obdobia – od inovatívnych riešení, ktoré majú za cieľ zvyšovať spokojnosť užívateľov, až po zdokonalené marketingové stratégie aplikované s úmyslom zvyšovať konverzie užívateľov stránok na zákazníkov značky.

Zameranie sa na umenie a fotografiu

Štýl fotografie a povaha umeleckých smerov sa v online prostredí posunuli na úroveň, ktorú sme nezažili nikdy predtým. V dôsledku nárastu dominancie Instagramu a ďalších platforiem, na ktorých ľudia prezentujú prevažne vizuálny obsah, v súčasnosti už každý rozumie tomu, ako vyzerá kvalitná fotografia a umenie.

Luxusná fotografia pre luxusnú webstránku.

Online influenceri si na základe nápaditých fotografií dokážu budovať rozsiahle a lojálne publikum, čo je iba ďalším náznakom toho, nakoľko si užívatelia sociálnych médií začínajú ceniť kvalitnú kompozíciu, osvetlenie, scenériu a zachytené prostredie. Nemožno zabúdať ani na rôznorodé filtre a digitálne efekty, pomocou ktorých aj užívatelia Instagramu s chabými alebo žiadnymi skúsenosťami s profesionálnou fotografiou môžu vytvárať mimoriadne pútavé snímky. Nie je preto žiadnym prekvapením, že vysoko kvalitné fotografie už nie sú výhradnou špecializáciou tých najlepších značiek na svete, ale naopak, spotrebitelia ich očakávajú od každej značky, ktorá sa uchádza o ich priazeň.

Influencer marketing na luxusnej úrovni.

Vysoko kvalitné fotografie bolo v minulosti možné produkovať iba za pomoci drahého hardvéru a špičkového softvéru pre grafický dizajn. Aktuálne sa však stretávame s omnoho väčšou dostupnosťou najrôznejších nástrojov, medzi ktoré patrí napríklad integrovaná úprava obrázkov a efektívne softvérové možnosti.

Očakávame, že fotografie a umelecké spracovanie obsahu bude v najbližšej budúcnosti neoddeliteľnou súčasťou podnikania luxusných značiek. Tieto prvky však zároveň preniknú do marketingových diskusií v rámci značiek a spoločností rôznych veľkostí.

Vývoj webových stránok v priebehu roka 2019 bude jednoznačne odzrkadľovať zvýšené očakávania na vizuálny obsah. O pozornosť zákazníkov sa totiž v súčasnosti uchádza mnoho rôznych kanálov a značky všetkých veľkostí, ktoré budú mať v pláne presadiť sa v konkurenčnom prostredí, budú musieť svoje fotografie a umelecký štýl posunúť na ďalšiu úroveň.

Jednoduché palety farieb

Ponuka produktov na webstránke značky Rolex.

Používanie jednoduchých farebných paliet bolo vždy charakteristickým prvkom luxusného dizajnu a je nepravdepodobné, že v blízkej budúcnosti sa to bude meniť. Keď sa pozriete na niektoré z najexkluzívnejších luxusných značiek, akou je napríklad Rolex a mnoho ďalších značiek luxusných šperkov, je zrejmé, že v dizajne webstránky používajú výhradne základné farby za cieľom zdôraznenia samotných fotografií svojich produktov. Obvykle sa jedná o paletu v zložení sivých, čiernych a bielych odtieňov.

Základné farby v dizajne luxusných stránok.

Pozoruhodným priekopníkom v dizajne je aj spoločnosť Apple, ktorá vo svojich produktových líniách vo veľkej miere využíva sklo a oceľ, čím evokuje pocit surových materiálov. Keď sa na trhu objavili prvé modely iPhone, spoločnosť Apple úplne zmenila očakávania ohľadom toho, ako vyzerá a akú atmosféru vyvoláva mobilný telefón. Aj základné farby, ktoré Apple prezentuje vo svojom dizajne, predstavujú odkaz na surové materiály ako oceľ a sklo.

Jednoduchá paleta zlatých farieb v kombinácii s pútavým obrazom.

Luxusné značky sa budú v roku 2019 aj naďalej držať jednoduchých farebných paliet, no na druhej strane predpokladáme, že niektoré popredné spoločnosti sa v zvýšenej miere sústredia aj na pastelové farby. Takéto odtiene budú využívať pútavými a nápaditými spôsobmi, s ktorými sme sa doteraz ešte nestretli.

Vylepšené rozprávanie príbehu značky

Jedným z najvýznamnejších trendov luxusných webových stránok počas roku 2019 bude rozprávanie príbehu danej značky. Zdokonaleniu v tejto oblasti bude venovaný čoraz väčší podiel marketingového rozpočtu popredných spoločností. Online podniky sa budú snažiť vybudovať so svojimi zákazníkmi vzťah postavený na dôvere, v dôsledku čoho budú na svojich weboch prezentovať príbehy, ktorými vyrozprávajú bohatú históriu svojej značky.

Kľúčové momenty v živote značky Crucial Trading.

Čoraz väčší dôraz sa bude klásť na históriu značky a jednotlivcov zapojených do jej fungovania, medzi ktorých sa radia napríklad zakladatelia, generálni riaditelia či iní významní ľudia. Aj v tomto smere bude kľúčovú úlohu zohrávať vizuálny obsah. Rozprávanie príbehov sa stalo neoddeliteľnou súčasťou marketingu zameraného na digitálny obsah, a luxusné webstránky budú v priebehu roka 2019 využívať jeho efektivitu naplno. Ako príklad uvádzame značku Crucial Trading, ktorá predáva luxusné koberce. Príbeh svojej spoločnosti rozpráva prostredníctvom podstránky „O nás“.

Vizuálne rozprávanie príbehu na luxusnej webstránke.

Značky si pomocou rozprávania príbehov dokážu budovať so zákazníkmi omnoho hlbšie spojenie. Táto stratégia im okrem toho umožňuje poskytovať informácie zaujímavejším a stručnejším spôsobom pomocou kvalitných fotografií a mediálneho obsahu. Rozprávanie pútavého príbehu je obzvlášť účinné pri prezentovaní komplexných informácií, ktoré je takto možné previesť do ľahko zrozumiteľnej podoby.

Ak sa luxusnej značke podarí vyrozprávať svoj príbeh, ktorý bude prispôsobený a špecifický pre jej cieľové publikum, pomocou svojej webovej stránky bude v roku 2019 schopná angažovať zákazníkov na omnoho vyššej úrovni ako kedykoľvek predtým.

Minimalistické webové stránky – lepšie raz vidieť…

V roku 2019 budeme svedkami opätovného návratu k minimalistickým webovým stránkam s pútavým obrazovým materiálom, ktorý návštevníkovi rozpovie zaujímavý príbeh. Masívne bloky textu, ktoré opisujú podnikanie spoločnosti, sú už dávno minulosťou. Vysoko kvalitné obrázky majú omnoho väčšiu výpovednú hodnotu. Tento trend bude mimoriadne prospešný najmä pre luxusné webové stránky, ktoré prezentujú minimalistickú značku s elegantnou typografiou.

Pútavá fotografia na stránke značky Cartier.

Špičkové luxusné značky ako Cartier sú ideálnym príkladom toho, ako môže byť nenápadne elegantná typografia použitá na webovom portáli. Prázdne biele mieste sú na webových stránkach tejto značky dominantným prvkom, čím usmerňujú pozornosť návštevníka na nápadité fotografie a samotné produkty značky. Vstupné stránky webových portálov sa vrátia k svojim koreňom, čím dosiahnu minimalistický dizajn, aby v konečnom dôsledku mohli skutočne vyniknúť kľúčové funkcie stránky – ako napríklad tlačidlá výzvy k akcii, ktoré majú potenciál zvyšovať konverziu návštevníkov stránky na zákazníkov spoločnosti.

Luxusný dizajn webstránky značky Cartier.

Určite sú Vám známe slová „menej je viac“, a táto fráza bude základným princípom konverzného lievika pri dizajne webstránky v roku 2019. Minimalistický dizajn poskytuje návštevníkom menej informácií, na ktoré sa potrebujú zamerať, pričom zvyšuje rýchlosť načítavania stránky a zabezpečuje tak omnoho lepší užívateľský zážitok.

Zatiaľ čo minimalistický dizajn sa v minulosti často spájal s nudným dizajnom, výsledok Vášho tvorivého procesu na stránke by v žiadnom prípade nemal byť nudným. Práve toto je možné dosiahnuť zapájaním kvalitných fotografií a multimediálneho obsahu, pomocou ktorých zabezpečíte, že webová stránka bude prezentovať kľúčové informácie bez toho, aby boli užívatelia zaplavení rozptyľujúcim obsahom.

Zážitok užívateľa na prvom mieste

V priebehu niekoľkých posledných rokov bol kladený veľký dôraz na mobilné zariadenia, a dizajn webových stránok sa postupne menil tak, aby vyhovoval zvýšenému počtu užívateľov, ktorí navštevujú internet prostredníctvom svojho smartfónu. Optimalizácia pre mobilné zariadenia v súčasnosti patrí medzi základné požiadavky na akúkoľvek webstránku – v roku 2019 sa však stretneme s dodatočným zvýšením zamerania na kvalitné zážitky užívateľov.

Luxusné značky totiž aktuálne disponujú omnoho hlbšími znalosťami pri analýze návštevnosti svojich stránok, čo znamená, že obsah webových portálov a ich funkčnosť môže byť kompletne zameraná na to, čo chcú užívatelia skutočne vidieť. Značky sa už nebudú riadiť výhradne domnienkami o tom, po čom zákazníci túžia – ich stratégia bude postavená na konkrétnych dátach.

Zážitky užívateľov na luxusných webových stránkach sú kľúčovým faktorom.

Treba tiež poznamenať, že optimalizácia webstránok už nebude obmedzená iba na dve možnosti – osobné počítače a smartfóny. V súčasnosti totiž zaznamenávame výrazný vzostup nových zariadení, ktoré sa pri prehliadaní internetu stávajú čoraz populárnejšími – jedná sa napríklad o inteligentné hodinky, notebooky či tablety. Je tak povinnosťou webových stránok, aby rozpoznali zariadenie, ktoré zákazníci používajú a následne zobrazovali svoj obsah spôsobom, ktorý je pre toto zariadenie najvhodnejší.

Vzostup ovládania hlasom

Narastajúca popularita hlasového vyhľadávania jednoznačne znamená, že na webových stránkach bude musieť byť zverejňovaný najmä obsah, ktorý je optimalizovaný pre ovládanie hlasom zákazníka. Alexa a ďalšie hlasom ovládané technológie sa budú v roku 2019 tešiť obzvlášť veľkej obľube a značky budú musieť precízne analyzovať svoje kľúčové slová, aby zistili, ktoré z nich sú najčastejšie vyhľadávané pomocou hlasových príkazov.

Google odhaduje, že v roku 2019 bude viac ako polovica všetkých vyhľadávaní realizovaná pomocou hlasových príkazov. Odborníci na obsahový marketing budú musieť tvoriť obsah so zapojením dlhších kľúčových fráz a konverzačného jazykového prejavu, pričom mimoriadne efektívnym bude obsah, ktorý odpovedá na otázky zákazníkov.

Na webe značky Lexus nájdete obsah s označením „Top 10 dôvodov, prečo je Lexus najlepším luxusným vozidlom, ktoré si môžete kúpiť“.

Značka Lexus na svojom webe prezentuje článok s názvom „Top 10 dôvodov, prečo je Lexus najlepším luxusným vozidlom, ktoré si môžete kúpiť“. Tento príspevok je výsledkom mimoriadne veľkého počtu hlasových vyhľadávaní so znením „Aké sú najluxusnejšie autá?“, pretože poskytuje obsah, ktorý na túto otázku odpovedá najefektívnejšie. Čoraz viac luxusných webových stránok bude v roku 2019 aplikovať stratégie obsahového marketingu, ktoré budú optimalizované v súlade s narastajúcim trendom hlasového vyhľadávania.

Častejšie zapájanie umelej inteligencie

Už v roku 2018 sme zaznamenali, že umelá inteligencia (AI) je čoraz populárnejšou, pričom v priebehu roka 2019 nadobudne ešte dôležitejšiu úlohu. Trendy v dizajne luxusných webových stránok sa budú zameriavať na rôzne prvky AI, od chatbotov až po strojové učenie, čím sa výrazne zlepšia výsledky SEO marketingu. Keď sa chatboty objavili na scéne po prvýkrát, mnohí užívatelia ich považovali za otravné, pretože im jednoducho chýbala vysoká úroveň inteligencie, ktorou disponujú v súčasnosti.

Chatbot na stránke značky Estée Lauder.

Luxusné značky v súčasnosti disponujú obrovským objemom informácií o správaní spotrebiteľov v online prostredí, vďaka čomu môžu poskytovať automatizované služby zákazníkom priamo na svojej webstránke s omnoho vyššou účinnosťou. Nie je žiadnym prekvapením, že integrácia chatbotov na webstránkach luxusných spoločností výrazne zlepšuje užívateľské zážitky, čo je zjavné na portáli značky Estée Lauder Companies. Zatiaľ však platí, že týmto trendom sa riadi iba pomerne málo luxusných predajcov. Predpokladáme, že v ďalšom priebehu roka 2019 sa to bude postupne meniť.

Zdroj: Specialist UK, KIJO

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.