Aston Martin predstavil ponorku za $4 milióny


Trojmiestna ponorka je schopná ponoriť sa do hĺbky 500 metrov a dosahuje rýchlosť 5,6 kilometrov za hodinu.

Toto je jediný produkt značky Aston Martin, ktorý patrí pod vodu. Britský výrobca automobilov svoju ponorku predstavil na podujatí Monaco Yacht Show na konci septembra. Podmorské plavidlo je nazvané ako „Project Neptune“ a zmestia sa do neho traja pasažieri. Strieborná konštrukcia tela plavidla objíma kupolovitú akrylátovú kabínu, ktorá cestujúcim poskytuje panoramatický výhľad na morské dno.

Marek Reichman, hlavný kreatívny riaditeľ spoločnosti Aston Martin povedal, že ponorka by sa mala dostať na trh v rámci najbližšieho roka a jej cena bude dosahovať zhruba 4 milióny dolárov. Pre porovnanie, cena 8-valcového automobilu Aston Martin DB11 predstavuje 200 000 dolárov.

Súvisiace: Nové súkromné lietadlo spoločnosti Embraer s luxusným interiérom za $80 miliónov

Reichman tvrdí, že spoločnosť plánuje každým rokom zostrojiť maximálne 12 kusov ponoriek. Povedal: „Aston Martin je veľmi exkluzívna značka. Za 100 rokov sme vyrobili iba 80 000 áut.“

Kabínu tvorí akrylátová bublina, ktorá maximalizuje výhľad posádky.

Project Neptune je výsledkom spolupráce dizajnérskeho oddelenia Aston Martin Consulting a spoločnosti Triton Submarines z Floridy, ktorá sa zaoberá výrobou luxusných ponoriek už viac ako desať rokov.

Model je založený na platforme „Low Profile“ (LP) od spoločnosti Triton, ktorá bola pôvodne vyvinutá pre superjachty. Spoločnosť tvrdí, že výška 1,8 metra a váha 3 990 kilogramov, robí z plavidla najmenšiu a najľahšiu trojmiestnu ponorku na svete. Dokáže sa ponoriť do hĺbky 500 metrov a dosahuje rýchlosť 3 uzly, teda 5,6 kilometrov za hodinu. Je tiež vybavená klimatizáciou.

Spoločnosť Aston Martin začala experimentovať aj s inými luxusnými dopravnými prostriedkami a službami. Minulý rok odhalila motorový čln AM37, ktorý sa pýši výkonom 1 000 konských síl a vznikol v spolupráci so spoločnosťami Quintessence Yachts a Mulder Design. Aston Martin sa ďalej spojila so spoločnosťou G&G Business Developments a vystavala luxusný obytný komplex Aston Martin Residences, ktorý ponúka 400 obytných jednotiek v centre meste Miami.

Súvisiace: Bugatti pre vyvolených

Reichman vraví, že spoločnosť Aston Martin zrealizovala dôkladný prieskum požiadaviek bohatých jedincov mimo automobilového priemyslu a zamerala sa na produkty, o ktoré táto skupina klientov prejavila najväčší záujem. Ukázalo sa, že mnoho z nich sa zaujíma o lodiarstvo.

Reichman povedal: „Požiadavky majiteľov superjácht sa menia. Už im nestačí organizovať podujatia spojené so spúšťaním nových lodí na vodu. Hľadajú nové spôsoby, ktorými by zaujali svojich hostí.“

Zdroj: Yahoo, Aston Martin

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.