Automobilka Ferrari dosiahla ohromujúci zisk $ 95 000 za každé auto, ktoré v poslednom roku predala
Automobilový priemysel na celom svete prechádza veľmi náročným obdobím z niekoľkých dôvodov. Medzi tieto dôvody patrí spomalenie rastu v Číne, sprísnenie kontroly emisií, posun k udržateľnej mobilite a nejasnosť vládnych regulácií v mnohých krajinách. Prepuknutie koronavírusu takmer priviedlo automobilový priemysel do bodu zlomu.
Najlepšie a najluxusnejšie automobilky na trhu to nemajú jednoduché, keďže väčšina hlavných aktérov v tomto segmente zaznamenala v posledných rokoch veľký rast. Medzi automobilky, ktoré sú už dlho na vrchole patrí Ferrari. Talianska značka v roku 2019 predala rekordných 10 131 automobilov, pričom z každého predaného automobilu dosiahla obrovský zisk.
Nová správa, ktorú zverejnila spoločnosť Fiat Group World, ktorá nie je pridruženou spoločnosti Fiat Chrysler Automobiles uviedla, že značka Ferrari mala 23,2-percentnú maržu na každé vozidlo, ktoré v roku 2019 predala. Pri jednoduchej matematike zisk z každého predaného automobilu od spoločnosti Ferrari dosiahlo 86 369 eur (približne 95 000 dolárov podľa súčasných výmenných kurzov).
23,2-percentná marža na každé predané vozidlo je úplne ohromujúca, najmä vzhľadom na súčasný stav trhu. Treba si však uvedomiť, že rok 2019 nebol pre spoločnosť Ferrari jediným takýmto rokom, pokiaľ ide o zisk z každého predaného automobilu. V skutočnosti je Ferrari už niekoľko rokov najziskovejšou automobilovou značkou na svete. Správa v publikácii ďalej porovnávala marže Ferrari s niekoľkými ďalšími výrobcami automobilov.
Súvisiace: Bentley, Rolls-Royce a Ferrari tvoria limitované edície pre superbohatých
Podľa správy by nemecký automobilový gigant BMW musel predať 30 vozidiel, aby sa vyrovnal výnosom z jedného predaného Ferrari, zatiaľ čo Volkswagen by musel predať 56 vozidiel. Na druhej strane Mercedes musí predať 67 automobilov, aby dosiahol rovnaký zisk.
V prípade hromadnej výroby sa zisk podstatne líši. Až 908 vozidiel automobilky Ford a 928 automobilky Nissan sa musí predať, aby dosiahli rovnaký zisk ako Ferrari. Zatiaľ čo zisk Ferrari v posledných rokoch neustále rastie, rok 2020 nemusí byť pre talianskeho výrobcu luxusných automobilov rovnaký, kvôli nútenému zatvoreniu továrnípre pandémiu koronavírusu.
Zdroj: Motor1