Bill Gates prezradil, čo oddeľuje úspešných vodcov od svorky

Bill Gates.

Pomaly začíname vidieť dlhodobé dopady pandémie, vyvolané pozastavenou ekonomikou a sociálnou izoláciou. Sme preťažení, prepracovaní a v strese, pretože sa snažíme súčasne plniť pracovné povinnosti a požiadavky tých, na ktorých nám záleží najviac – našich rodín.

Súčasná miera stresu a úzkosti spôsobuje, že pracovisko v podobe, v akej je dnes, nie je prospešné pre pokrok ľudí, ani pre spoločnosť. To si vyžaduje nový druh lídrov.

Pred viac ako dvoma desaťročiami povedal Bill Gates čosi, čo naznačovalo budúcnosť vodcovstva v neistých časoch. Spoluzakladateľ nadácie Bill & Melinda Gates uviedol: “Keď sa pozrieme do budúceho storočia, vodcami budú tí, ktorí posilňujú ostatných.”

Posilnite ostatných

Podľa Gatesa sa veľkí vodcovia vždy oddelili od svorky, či už vo vzdialenom alebo kancelárskom prostredí, tak, že posilnili iné ľudské bytostí a nastavili ich na úspech. Tieto dve slová – posilniť ostatných – môžu mať viac významov. Ale v roku 2021 majú jasný účel – postaviť duševné zdravie a pohodu zamestnancov do popredia zamestnaneckých skúseností.

Tu je šesť spôsobov, ako výrazne vylepšiť svoje vodcovské kapacity posilnením ľudí okolo seba:

1) Dajte svojich zamestnancov na prvé miesto

Keď sa chcete stať posilňujúcim vodcom, na tomto by vám malo záležať najviac. Práve teraz by malo byť nevyhnutnosťou vedenia reagovať proaktívne každý deň na výzvy, ktorým čelia zamestnanci. Znamená to, mať na pamäti potreby členov tímu a ich rodín v oblasti duševného zdravia, pretože na ľudí má mimoriadny dopad hrozba ochorenia, neistota ohľadom očkovania, sociálne a ekonomické ťažkosti a ďalšie životné neistoty. Tento dôraz na „kladenie ľudí na prvé miesto“ je ilustrovaný v nasledujúcich bodoch.

2) Podporujte životné skúsenosti svojich zamestnancov

To, že sme „stále zapnutí“, prinútilo naše mozgy prispôsobiť sa prepracovaniu, akoby sme fungovali na autopilotovi. Keď obavy zamestnancov z dôvodu pracovného tlaku ešte viac narastú, mnohí pravidelne obetujú svoj osobný život, aby dokončili svoju prácu. Keďže pandémia nám otvorila okná do osobného života našich zamestnancov a ich každodenných zápasov, posilňujúci vodcovia na to reagujú manažovaním a podporou životných skúseností svojich zamestnancov.

Podľa prieskumu Gartner 2020 ReimagineHR Employee Survey, ktorý viedol Brian Kropp, vedúci výskumu pre prax spoločnosti Gartner HR, tento typ podpory zo strany manažmentu zaznamenal „23-percentný nárast počtu zamestnancov hlásiacich lepšie duševné zdravie a 17-percentný nárast počet zamestnancov hlásiacich lepšie fyzické zdravie. “ Kropp dodáva: „Skutočný prínos pociťujú aj zamestnávatelia, ktorí vidia 21-percentný nárast výkonu svojich pracovníkov v porovnaní s organizáciami, ktoré svojim zamestnancom neposkytujú rovnakú podporu.“

3) Znížte počet porád

Podľa prieskumu obchodnej školy Harvard Business School, spôsobila pandémia nárast porád na diaľku o 13 percent a predĺžila priemerný pracovný deň o 8,2 percenta. Zvýšený počet porád cez Zoom je istý spôsob, ako vyčerpať zamestnancov a doviesť ich k vyhoreniu.

V rámci boja proti trendu prepracovania, odporúčajú odborníci zrátať počet porád, ktoré majú zamestnanci každý týždeň a určiť, ktoré je možné vylúčiť. Aby ste predišli preťaženiu zo zvýšeného množstva porád, zaveďte tiež kratšie týždenné stretnutia a dlhšie dolaďovacie schôdze v dvojtýždňovom intervale.

4) Posilnite pracujúcich rodičov

Najmä rodičia sa počas pandémie nemali dobre. V jednej štúdii 47 percent rodičov uviedlo, že každý týždeň v priemere pracuje viac hodín ako pred pandémiou. Menej ako jeden z piatich rodičov tvrdí, že od začiatku pandémie skutočne pracuje menej hodín. Najmä ženy skôr tvrdili, že podpora, ktorú dostali od manažmentu, je slabá.

5) Bojujte s osamelosťou

Pandémia so sebou priniesla aj nárast osamelých ľudí. V nedávnej štúdii 36 percent respondentov uviedlo, že sa cítili osamelo „často“ alebo „takmer stále alebo stále“ počas predchádzajúcich štyroch týždňov, v porovnaní s 25 percentami, ktorí mali rovnaké problémy počas dvoch mesiacov pred pandémiou. Aby sa znížila osamelosť v často izolovanom odľahlom svete, posilňujúci vodcovia by mali podporovať čo najväčšiu spoluprácu a čas strávený s kolegami (nezamieňať so zvýšením počtu porád)!

Zamestnanci pracujúci z domu sú príliš často vynechaní z diskusie len preto, že nie sú fyzicky prítomní. Ale rovnako ako tradiční zamestnanci v kancelárii, aj tí pracujúci z domu potrebujú poznať vaše pracovné očakávania a mať prístup k informáciám. Kľúčom je dosiahnuť, aby sa cítili ocenení a nezabudnutí tým, že im bude pridelená väčšia zodpovednosť, ktorá im dá účel a dodá zmysel ich práci a možnosť kariérneho rastu.

6) Podporujte dni duševného zdravia

Veľkým krokom v pomoci zamestnancom zvládnuť obrovský stres, s ktorým sa stretávajú, je ponúknuť im dni voľna zamerané na ich podporu duševného zdravia. Vedúci predstavitelia musia ísť príkladom tým, že si sami vyberú deň voľna na zotavenie a ukážu tak svojim zamestnancom, že je v poriadku urobiť to isté.

To vedie k znižovaniu prepracovanosti. Doktorka Natalie Baumgartner, hlavná vedecká pracovníčka spoločnosti Achievers, s tým súhlasí:„Keď zamestnanci vidia, že si vedúci a manažéri berú dni voľna špeciálne na podporu svojho duševného zdravia, dáva to ich zamestnancom nevyslovené povolenie spraviť to isté bez obáv z následkov.“

Zdroj: NYTimes, Fortune

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.