
Online spoločnosť predaja luxusnej módy Farfetch, ktorá minulý rok oficiálne odštartovala svoju platformu, nedávno oznámila svoju druhú akvizíciu v oblasti streetwear: spoločnosť New Guards Group – ako výhradný držiteľ licencie pre špičkové streetwearové značky ako Off-White a Heron Preston. Toto obchodné spojenie nadväzuje na akvizíciu popredného svetového online predajcu tenisiek a streetwearu – Stadium Goods, spoločnosťou Farfetch v roku 2018.
Spoločnosť Farfetch označila svoj posledný prírastok ako investíciu do „značiek budúcnosti.“ Čo definuje značku budúcnosti? V prvom rade: prístup k silnému influencerovi (ovplyvňovateľovi trhu).
Generálny riaditeľ spoločnosti Farfetch – José Neves, uviedol: „Koncept značiek budúcnosti bude musieť mať tri základné piliere,“ … „Po prvé, kreatívneho influencera, ktorý dokáže využiť digitálne kanály na zapojenie globálnej komunity; po druhé, prvotriedny dizajn, plánovanie a výrobu; a po tretie, globálnu online distribúciu priamo k spotrebiteľovi, prepojenú s veľkoobchodníkmi v najprestížnejších kamenných butikoch.“ (A to všetko s veľkým dôrazom).
V roku 2019, je celkom náročné predstaviť si „kreatívneho influencera“, ktorý dokáže „využiť digitálne kanály na zapojenie globálnej komunity“ ako niekoho iného, než známu osobnosť na sociálnych sieťach. Vlastne, spolupráca s ovplyvňovateľmi trhu v oblasti módy – predtým známych ako blogerov – bola v skutočnosti pomalým, ale stabilným posunom v rámci úsilia o propagáciu luxusnej módy, ktorá sa úspešne realizuje prostredníctvom modelov, známych osobností a módnych editorov.
Súvisiace: Ako zarobiť na Istagrame keď ste influencer v oblasti módy?
Málokto si môže dovoliť pochybovať. Marketing sociálnych médií – prostredníctvom influencerov a mikroinfluencerov je v súčasnosti dôležitým biznisom (exkluzívne používaný členmi Quartzu). Ako poznamenal módny magazín Fashionista, „s nakupovaním cez mobilný telefón, platformou elektronického obchodu so vzájomným sprístupňovaním (typu P2P) a neustále rastúcim marketingom influencerov, sa obchodovanie v prostredí sociálnych sietí (social commerce) konečne stáva ďalšou vlnou maloobchodu.“ A čo viac, využitie sociálnych médií je zásadným spôsobom, ako osloviť príslušníkov Generácie Z, ako prvú vlnu spotrebiteľov, ktorí skutočne vyrástli na „online.“ V konečnom dôsledku predstavujú.
Niektoré módne značky už vyzdvihli spoluprácu s influencermi a urobili z nich kľúčových protagonistov reprezentujúcich ich značku. Napríklad, vezmite si stránku elektronického obchodu Revolve, ktorej prvotná verzia verejnej ponuky akcií ( IPO ) v roku 2018 odkazovala na silnú sieť 2 500 influencerov a obsahovala 79-krát aktuálny termín „influenceri“. Ako Marc Bain minulý rok napísal pre spoločnosť Quartz: „Influenceri figurujú v prieskumoch spoločnosti, jej súčasnom úspechu a konkurenčnej výhode v oblasti módy, v jej budúcich plánoch a písal aj o možných rizikách, ktorým čelí.“
Zdroj: Quartu