
Povedzme, že ak je pre vašu krvnú skupinu Bugatti Chiron príliš skromná voľba, spoločnosť Bugatti má stále pre vás Bugatti Divo za 5,4 milióna dolárov. Teda, iba v tom prípade, ak ste si ho už objednali. Všetkých 40 kusov limitovanej edície spomínaného športiaku smeruje k súčasným majiteľom modelu Chiron.
V skutočnosti, spoločnosť Buggati práve oznámila, že prvá dodávka automobilu Buggati Divo je na ceste k ich majiteľom.
Existujú ľudia, ktorý Divo ohodnotia iba ako vynovený Chiron, avšak spomínaný automobil ponúka omnoho viac. Inžinieri spoločnosti Buggati strávili dva roky vývojom automobilu Divo a vývoj podvozku testovali na vzdialenosti viac ako 4820 kilometrov.

Ako by ste mohli očakávať, Divo má rovnaký výkon ako Chiron a posúva ho do ďalšieho levelu, avšak nie ak ide o priame porovnanie. Pokiaľ model Chiron je schopný dosiahnuť elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 420 kilometrov za hodinu, Divo je limitované ešte viac, a je tak schopné dosiahnuť rýchlost „iba“ 380 kilometrov za hodinu.
Súvisiace: 14 vecí, ktoré ste o značke Bugatti nevedeli
Model Divo stále používa 8 litrový motor z Chironu, štvorvalcový turbo-preplňovaný motor W-16 s výkonom 1 500 konských síl a krútiacim momentom 1 600 Nm, ale pre lepšie ovládanie je prispôsobenie karosérie zamerané na zvýšenie prítlaku. Pri 380 kilometroch za hodinu, superšportiak z limitovanej edície pracuje s prítlakom 456 kg, čo je o 90 kg viac ako v prípade modelu Chiron.

Extra prítlak v kombinácii s tvrdšími pružinami, modifikovaným zavesením a zníženie hmotnosti o 34 kilogramov, vyústilo do horizontálnej akcelerácie so silou 1,6 g voči 1,5 g pri predchádzajúcom modeli Chiron. Táto navýšená horizontálna priľnavosť sa premietla do zlepšenia času o 8 sekúnd na talianskom okruhu Nardo.

Interiér vozidla Divo neprešiel až takou zmenou oproti modelu Chiron ako jeho exteriér. Odhliadnuc od jeho celkovo menej ozdobného výzoru, Divo prezentuje vyššie bočné opierky na sedadlách (pomáhajú sa vyrovnať s vyššou priľnavosťou) a väčšiu radiacu páku.
Súvisiace: Riaditeľ značky Bugatti prezradil, kto si kupuje superautá za $ 3 milióny
Možno viac zaujímavou, než akákoľvek iná vykonnostná črta tohto modelu, je jeho exkluzivita. Kvôli jeho minisériovej produkcii a faktu, že na trhu nie je dostupným ani jeden, sa Divo javí byť skôr artiklom vyhľadávania a zberateľstva ako bláznenia na okruhu.
Zdroj: AutoWeek