Bugatti odhalila svoj prvý testovací prototyp modelu 1600 HP Centodieci za €8 miliónov

Limitovaných 10 superáut tohto modelu plánuje vyrobiť v budúcom roku.

V lete 2019 predstavila francúzska automobilka Bugatti svoju ohromujúcu limitovanú verziu vozidla Centodieci, čo v taliančine znamená 110. Automobilka tým poukazuje na 110 rokov od svojho založenia ako aj na svoj ikonický model Bugatti EB110 z 90-tych rokov vytvorený Romanom Artiolim.

Nedávno táto luxusná značka ukázala verejnosti svoj prvý testovací a plne funkčný prototyp tohto vozidla. Model Centodieci je síce špeciálne upravenou verziou modelu Chiron, no jeho hranatá silueta, sklenený kryt motora, predná maska v tvare podkovy, úzke predné svetlomety a päť okrúhlych bočných ventilov jednoznačne odkazujú na model EB110.

Model Centodieci je vybavený 8.0-litrovým motorom W-16 s maximálnym výkonom 1600 koní.

Na rozdiel od spomínaného legendárneho modelu má model Centodieci vzadu namiesto dvoch oválnych svetiel svetelnú lištu a až štyri výfuky. Zadné krídlo dizajnovo takisto nadväzuje na model EB110, no môže byť na požiadanie zmenené.

Model Centodieci má pochopiteľne lepší výkon, a to vďaka 8.0-litrovému motoru W-16, ktorý dokáže vyprodukovať silu až 1 600 koní a zrýchliť z 0 na 100 km/h za 2,4 sekundy. Na druhej strane, 3.5-litrový motor V-12 modelu EB110 dokáže dosiahnuť výkon iba o sile 603 koní. Model Centodieci je o 20 kilogramov ľahší ako model Chiron a má o 100 koní viac ako tento model.

Achim Anscheidt, dizajnový riaditeľ spoločnosti Bugatti, v tlačovej správe objasňuje ich zámer.“Naším cieľom bolo vytvoriť modernú interpretáciu tvaru a technológie tých čias, no zároveň sme nechceli zničiť šarm a charakter EB 110.”

Spoločnosť Bugatti očakáva, že konečný model vozidla Centodieci bude hotový budúci rok.

Určite netreba pripomínať, že model vozidla Centodieci si vyžaduje ešte obrovský kus práce a technici testujú každý jeden jeho komponent, aerodynamiku a motor a skúšajú jednotlivé počítačové simulácie. Dizajnérsky tím má zas na starosť zabezpečiť, aby bol podvozok schopný zvládnuť všetky prvky hnacieho ústrojenstva a exteriér auta vydržal jeho silný motor.

André Kullig, technický projektový manažér v automobilke Bugatti, je prácou na tomto vozidle nadšený.“V najbližších mesiacoch sa veľmi tešíme, okrem dokončovania exteriéru a niekoľkých simulácií v aerodynamickom tuneli, na okamih, keď vyjdeme na testovaciu dráhu a môžeme začať dolaďovať podvozok.”

Spoločnosť Bugatti očakáva, že všetkých 10 modelov Centodieci v hodnote €8 miliónov odovzdajú do rúk šťastných majiteľov už budúci rok.

Zdroj: Motor1

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.