Bugatti vyrobí iba 10 exemplárov tohto super automobilu za $ 9 miliónov

Francúzska automobilka Bugatti predstavila svoj najnovší model z limitovanej edície na piatkovom autosalóne v Kalifornii. Bugatti vyrobí iba 10 exemplárov Centodieci, s astronomickou cenou 9 miliónov dolárov.

Tento automobil vzdáva poctu predošlému kultovému modelu Bugatti EB110 zo začiatku 90. rokov. Čerstvý model nesie označenie Centodieci, čo v preklade z taliančiny znamená stodesať. EB110 bol postavený v „Motor Valley“ v severnom Taliansku, neďaleko miest, kde sa vyrábajú luxusné automobily Lamborghini, Ferrari a Maserati. Predstavuje pokus o znovuoživenie značky Bugatti, ktorá bola nečinná od 50. rokov minulého storočia.

Dizajn Centodieci evokuje nízky a agresívny vzhľad modelu EB110.

Spoločnosť nakoniec zlyhala, ale model EB110, ktorý vytvorila, sa stále považuje za jedno z najlepších superáut, aké kedy boli vyrobené. Prototyp navrhol Marcello Gandini – ten istý muž, ktorý navrhol model Lamborghini Countach. Konečnú výrobnú verziu vozidla navrhol dizajnér Giampaolo Benedini, ktorý bol tiež vášnivým automobilovým pretekárom.

Súvisiace: Výrobcovia luxusných automobilov sa vracajú k lukratívnej stratégii

Značku Bugatti v roku 1998 odkúpil koncern Volkswagen a svoje moderné výrobné priestory postavil v hlavnom sídle Bugatti, v Molsheime vo Francúzsku. S podporou jedného z najväčších výrobcov automobilov na svete, Bugatti v súčasnosti vyrába rýchle autá pre extrémne bohatých, rovnako ako na začiatku 20. storočia.

Foto: https://cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/190815154638-01-bugatti-centodieci-exlarge-169.jpg 
Popis foto Centodieci má klinovitý tvar, podobne ako jeho predchodca EB110 SS zo začiatku 90. rokov.

Až donedávna vyrábala moderná továreň Bugatti súčasne iba jeden model automobilu. Spoločnosť v rokoch 2005 až 2015 ponúkla model Veryon, a to s rôznymi zmenami a vylepšeniami uskutočňovanými počas celej svojej životnosti. Potom v roku 2016 začala vyrábať model Chiron. Obidve vozidlá boli navrhnuté tak, aby boli neuveriteľne rýchle, ale pohodlné a ľahko ovládateľné, vďaka masívnemu osemlitrovému šestnásťvalcovému motoru, preplňovanému štyrmi turbodúchadlami, ktorý je zabudovaný za párom sedadiel. V čase svojho prvého predstavenia verejnosti stál model Bugatti Veyron približne 1,5 milióna dolárov. Cena Bugatti Chiron presahuje hodnotu 3 miliónov dolárov.

Centodieci je Bugattiho posledný pokus o rozšírenie svojho sortimentu luxusných vozidiel. V rámci minuloročného kalifornského zrazu automobilov – “Monterey Car Week”, čo je zo série automobilových podujatí, ktoré viedli ku každoročnej augustovej víkendovej akcii Pebble Beach Concours d’Elegance, Bugatti odhalila model Divo. Cena sa pohybovala na takmer 6 miliónoch dolárov a ako sľúbila Bugatti, vyrobili iba 40 kusov.

Následne v marci 2019, značka Bugatti predstavila na autosalóne v Ženeve ďalšie špeciálne vozidlo, z ktorého bol vyrobený len jeden exemplár. S neuveriteľnou cenou takmer 19 miliónov dolárov vrátane daní, Bugatti tvrdil, že model La Voiture Noire je najdrahší nový automobil, aký sa kedy predal. Tento mimoriadne exkluzívny automobil si nechal vyrobiť majiteľ, ktorý je nadšenec značky a jeho meno nebolo nikdy odhalené, takže sa zároveň jedná o zberateľský kúsok.

Centodieci má vzadu zvýšené prítlačné krídlo a dokáže zrýchliť na 100 km/h len za 2,4 sekundy.

Všetky tri spomenuté nové modely spoločnosti Bugatti technologicky naväzujú na model Chiron. Všetky z nich skrývajú pod kapotou štyrmi turbodýchadlami preplňovaný šestnásťvalcový motor od spoločnosti Bugatti, aj keď v Centodieci je špeciálne upravený tak, aby produkoval až 1600 konských síl, čo je o 100 viac oproti motoru Chiron. Toto vozidlo je tiež o niečo ľahšie v porovnaní s Chironom. Dokáže vystreliť na stovku za 2,4 sekundy. Jeho maximálna rýchlosť je však obmedzená na 380 km/h, pričom Chiron sa dokáže posunúť až na úroveň 435 km/h.

Konštrukcia Bugatti Centodieci je reminiscenciou legendárneho modelu EB 110 – nízkeho, širokého vozidla s klinovitým tvarom.

Achim Anscheidt, hlavný návrhár spoločnosti Bugatti, poznamenal: „Realizácia tohoto klasického modelu pre nové tisícročie bez toho, aby sme ho skopírovali, bola prinajmenšom technicky zložitá.“

Horizontálne svetlomety Centodieci, pretiahnuté až ku kapote, imitujú svetlomety EB110, avšak vďaka modernej LED technológii sú extrémne tenké a agresívnejšie. Namiesto línií v tvare C okolo veľkých bočných prieduchov, ako je to v prípade Chironu, má Centodieci zhluk okrúhlych nasávacích otvorov s rovnými hranami. Centodieci má na rozdiel od Chironu tiež nastaviteľné zadné prítlačné krídlo, ktoré sa dá sklopiť tak, aby sa dotýkalo karosérie vozidla.

Súvisiace: Riaditeľ značky Bugatti prezradil, kto si kupuje superautá za $ 3 milióny

Obidve charakteristiky – vetracie otvory a zvýšené zadné prítlačné krídlo – technologicky vycházajú z verzie Bugatti EB110 SS, ktorá je sama o sebe veľmi výkonná.

Táto limitovaná edícia je už samozrejme vypredaná.

Zákazníci si mohli objednať svoje Centodieci doslova v akejkoľvek farbe, ktorá sa im páči.

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.