Časopis Fortune má nového vlastníka.
Meredith Corporation, ktorá v priebehu minulého roka predala časopis Time, v piatok oznámila, že sa dohodla na predaji časopisu Fortune thajskému podnikateľovi Chatchaval Jiaravanonovi. Meredith poznamenala, že kúpna cena je v hotovosti v hodnote 150 miliónov dolárov.
Jedná sa druhý predaj jednej z hlavných činností skupiny Time v priebehu roka. Meredith predtým predala konkrétny časopis Time zakladateľovi spoločnosti Salesforce – Marcovi Benioffovi a jeho manželka Lynne.
Firma Meredith poznamenala že Jiaravanon bude vlastniť Fortune ako „súkromnú investíciu“ nezávisle od svojich podnikov a pripojí sa tak k iným miliardárom, ktorí si kúpili mediálne aktívum ako Benioff a majiteľ Amazonu Jeff Bezos, ktorý vlastní Washington Post.
Jiaravanon vo vyhlásení poznamenal: „Našou víziou je vybudovať Fortune ako poprednú svetovú obchodnú mediálnu značku s neustálym dosahom a celosvetovým významom,“ … „Dopyt po vysoko kvalitných podnikateľských informáciách rastie a s ďalšími odhodlanými investíciami do technológií a skvelej žurnalistiky sa domnievame, že výhľad pre ďalší ziskový rast je vynikajúci ako pre publikáciu, tak aj pre podujatia.“
Prezident spoločnosti Fortune Alan Murray sa stane taktiež jej generálnym riaditeľom (CEO) a Clifton Leaf bude pokračovať ako šéfredaktor značky Fortune.
Skupina Meredith je v procese predaja niektorých jej ďalších značiek a stále hľadá kupcu pre divízie značiek Money a Sports Illustrated.
Súvisiace: Časopis Forbes
Meredith získala 88-ročný časopis Fortune ako súčasť svojej januárovej akvizície newyorskej spoločnosti Time v hodnote 1,8 miliardy amerických dolárov.
Je to prvýkrát, čo spoločnosť a časopis Fortune budú vlastniť zahraničné subjekty od svojho založenia v roku 1929 spoluzakladateľom skupiny Time, menom Henry Luce. V dôsledku Veľkej hospodárskej krízy sa časopis zameral na bohatých a vplyvných. V posledných rokoch sa stal zdrojom jedného z najznámejších rebríčkov najväčších spoločností v Spojených štátoch a po celom svete.
Rovnako ako mnohé významné mediálne značky, Fortune v poslednej dobe čelila finančným ťažkostiam. Hoci časopis Fortune vychádza dvakrát týždenne, podľa denníka The Wall Street Journal znížil svoj mesačný objem tlače a zaznamenal pokles plateného obsahu ako aj návštevnosti svojich webových stránok.
Zdroj: Yahoo, MSN