Ceny kabeliek Birkin lámu rekordy aj v čase, keď svet kvôli pandémii stagnuje

Predajcovia tvrdia, že počas pandémie vzrástol dopyt po ikonických kabelkách Birkin.

Túžba po kabelke Hermès Birkin, ako symbole bohatstva, je taká veľká, že ju nezmenší ani globálna pandémia. Práve naopak, dopyt po nej ešte viac narástol.

Podľa predajcov sa kabelky Birkin v pandemickej ére predávajú za rekordné ceny. Aukčný dom Christie’s hovorí, že jednou z jej dvoch najpredávanejších kabeliek v histórii je Birkin vyrobená z krokodílej kože, ktorá sa v novembri vydražila za takmer 390 000 dolárov (druhou bola kabelka Kelly od Hermès, ktorá sa predala za takmer 450 000 dolárov).

Výkonný riaditeľ spoločnosti, Jeffrey Berk, uviedol, že v prípade predajcu Privé Porter narástla cena kabeliek o 50 až 100% oproti ich maloobchodnej cene, „až na niektoré zberateľské verzie, ktoré môžu dosiahnuť až 10-násobok maloobchodnej ceny.“

Kabelky Birkin, ktorých cena sa pohybuje od $9.000 po viac ako $500.000, vyrába známa francúzska spoločnosť s luxusným tovarom Hermès. Spoločnosť Hermès ich každoročne vyrobí v obmedzenom počte a dostať ich priamo od výrobcu je veľmi náročné. Podmienkou je status celebrity, alebo musíte byť ich dlhoročným zákazníkom. Takže ich predaj z druhej ruky najlepšie ukazuje dopyt po nich, ktorý sa neznížil ani v časoch, keď ekonomika väčšiny krajín stagnuje a mnoho ľudí obracia každú korunu. Najbohatší ľudia sveta však nedostatkom netrpia, zmenili len spôsob, akým peniaze míňajú. Zrazu prestali cestovať, kupovať si domy alebo drahé autá. Klientela mala preto veľa hotovosti a potrebovala ju niekam umiestniť.

Súvisiace: Birkin…príbeh kabelky

Ríša divov Birkin

Spoločnosť Privé Porter otvorila svoj prvý obchod v novembri, v miamskom nákupnom centre Brickell City Centre. Je to vlastne ríša divov Birkin, plná ikonických kabeliek Birkin a Kelly rôznych štýlov a farieb v hodnote $2,5 milióna.

Čo sa týka najhorúcejších trendov „birkinsoniek“ počas pandémie, ľudia podľa Berka kupujú menšie modely a „pokiaľ ide o kabelky Hermès, ružová je vždy najobľúbenejšou farbou.“

Prvý obchod spoločnosti Privé Porter’s bol otvorený v novembri v Miami.

Medzi najdrahšie kabelky Birkin, ktoré má obchod práve teraz v ponuke, patrí pár drobných kabeliek so šírkou iba 20 centimetrov, ktoré majú dizajn ikonického parížskeho obchodu Hermès, jedna so zobrazením cez deň a druhá v noci. Cena za obe je 450000 dolárov.

Keď sa krajina vlani v marci uzavrela, Berk si myslel, že predaj luxusného tovaru sa zastaví. „Mysleli sme si, že to je pre nás koniec. Minulý marec a apríl sa však zmenili na naše najlepšie predajné mesiace vôbec.“

Obchod Prive Porter má momentálne v ponuke pár kabeliek Faubourg Sellier Birkin v limitovanej edícii „deň a noc“ za $450 000.

Predajca zaznamenal každý mesiac tržby vo výške 3 milióny dolárov, hoci v predošlých mesiacoch zarobil iba polovicu tejto sumy mesačne. Predajca luxusného tovaru RealReal uviedol, že aj u nich došlo počas pandémie k posilneniu dopytu po kabelkách Birkin. „Zdá sa byť neintuitívne, že v roku, keď bola väčšina ľudí uviaznutých doma, bol dopyt po vysoko hodnotných kabelkách neuveriteľne vysoký,“ uviedla šéfka dámskej módy v spoločnosti RealReal, Sasha Skoda. Poznamenala, že predaj výrobkov značky Hermès sa v porovnaní s predchádzajúcim rokom zvýšil o tretinu, pričom kabelka Birkin „bola jedným z najžiadanejších štýlov, najmä medzi miléniovou generáciou“.

Alternatívna investícia pre bohatých

Na digitálnej platforme spoločnosti sú najvyhľadávanejšími štýlmi kabelky Birkin menších rozmerov (25 cm a 30 cm). Skoda uviedla, že aj v roku 2021 je po kabelke Birkin stále vysoký dopyt a výsledkom sú vysoké hodnoty opätovného predaja. Podľa jej slov je zatiaľ cena opätovného predaja kabeliek značky Hermès v porovnaní s minulým rokom až o 28% vyššia, pričom kabelky Birkin sú na čele so svojimi priemernými predajnými cenami medziročne vyššími ako 4 000 dolárov. Vzhľadom na súčasný nárast cien si Skoda myslí, že „je vhodný čas pre predajcov, aby získali späť značnú časť (alebo dokonca viac) zo svojich pôvodných investícií“.

Podnikateľka Kay Cola, (na fotke so svojou mladšou dcérou) začala so svojou zbierkou kabeliek Birkin v roku 2020.

Podnikateľka Kay Cola, ktorá v roku 2016 založila spoločnosť OrganiGrowHairCo, zameranú na produkty určené na starostlivosť o vlasy a starostlivosť o pleť, uviedla, že často investuje do akcií, nehnuteľností a kryptomeny. Túto skladateľku nominovanú na Grammy zaujali kabelky Birkin minulý rok, keď skúmala alternatívne investície. „Kabelka Birkin vyvolala môj záujem preto, že jej cena medziročne rastie.“

Súvisiace: Drake nie je jediný muž so slabosťou pre kabelky Birkin

Cola si kúpila svoju prvú kabelku Birkin minulý rok od luxusného predajcu The RealReal. „Milujem štýl tejto kabelky. Je noblesná a zároveň je dobrou investíciou.“ Za pár mesiacov minula viac ako 500 000 dolárov na kúpu ďalších 10 kusov kabeliek Birkin a pár kabeliek Kelly, ktoré získala buď priamo od spoločnosti Hermès, alebo od ďalších predajcov kabeliek Birkin, ako napríklad Privé Porter. Hoci svoje ikonické kabelky pravidelne nosí a plánuje ich odovzdať svojim dvom dcéram, zároveň sú pre ňu záchrannou sieťou. „Ak by sa v budúcnosti s mojim podnikaním niečo stalo, budem mať v kabelkách veľa bohatstva, na ktoré sa budem môcť znova spoľahnúť.“

Zdroj: NYtimes, Yahoo

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.